Słupsk> Radni zdecydują o podwyżkach cen biletów

Redakcja
Dziś radni Słupska podejmą decyzję o podwyżce cen biletów autobusowych w Słupsku.

Pod obrady trafi też ważniejsza uchwała, która zadecyduje o przyszłości Miejskiego Zakładu Komunikacji.[/b]

Według czarnego scenariusza, MZK w ogóle przestanie obsługiwać linie podmiejskie.
Po raz kolejny za miejskie pieniądze mamy wymieniać tabor spółce, która dawno temu już powinna sama stać na nogach - oburza się Bobrowski.

Radni zarzucają też spółce, że nie prowadzi szczególnej kontroli biletów na liniach podmiejskich, przez co spółka traci sporo pieniądzy, a później szuka dopłat w budżecie.

Teraz bilety będzie sprzedawać Zarząd Transportu Miejskiego, przejmując funkcję organizatora przewozów. MZK stanie się tylko zwykłym wykonawcą zleceń.

Marcin Grzybiński, dyrektor ZTM, uważa, że wejście opcji kryzysowej w życie jest mało prawdopodobne. - Radni są przeciwko likwidacji kursów podmiejskich - stwierdza.

- Ten projekt ma wyczyścić całą sytuację związaną z MZK tak, by już wkrótce miasto przestało do niej dopłacać. Sądzę, że dla usprawnienia usług komunikacyjnych już w przyszłym roku będziemy ogłaszać przetargi na najbardziej deficytowe dla nas linie. To może tylko poprawić sytuację pasażera - stwierdza Grzybiński.

Michał Kowalski, www.gp24.pl

MZK - jedna z najważniejszych spółek miejskich, znów na rozdrożu. Zaledwie tydzień temu zakończyło się zamieszanie z wyborem prezesa, bo po wybraniu Andrzeja Pietronia okazało się, że ten nie może pełnić tego stanowiska.

Nowy - Sławomir Myśliński, jeszcze jest na zwolnieniu lekarskim, a sprawy spółki dopiero będzie poznawał w przyszłym tygodniu.

Tymczasem już dzisiaj rajcy zadecydują o najbliższej przyszłości spółki. Mają do wyboru jej dwa warianty przedstawione przez prezydenta.

Pierwszy, nazywany optymistycznym, zakłada utrzymanie dotychczasowych linii komunikacyjnych. Wejście w życie drugiego - kryzysowego, oznaczałoby likwidację niektórych kursów. Na początek z rozkładów jazdy wypadłyby połączenia podmiejskie z miejscowościami w gminie Słupsk i to już od 1 lipca 2009.

Opcja kryzysowa zakłada ponadto restrukturyzację zatrudnienia w firmie o piętnaście procent (40 osób).

Oba projekty zakładają, że do 2013 roku z budżetu miasta regularnie, co roku, spółka będzie otrzymywać około 5-6 milionów złotych dofinansowania na wymianę taboru. - My się zastanawiamy, czy powinniśmy zaciągać takie zobowiązania, skoro za półtora roku kończy się nasza kadencja - stwierdza Tadeusz Bobrowski, radny PiS.

 

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3