Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Słupsk> W Kolejarzu słone rachunki za wodę

Marcin Prusak [email protected] tel. (59) 848 81 00 Fot. Łukasz Capar
Piotr Pączek, pracownik SM Kolejarz, sprawdza zbiorczy wodomierz w bloku przy ul. Wyszyńskiego.
Piotr Pączek, pracownik SM Kolejarz, sprawdza zbiorczy wodomierz w bloku przy ul. Wyszyńskiego.
Ponad 4 tysiące rodzin mieszkających w budynkach Spółdzielni Mieszkaniowej Kolejarz będzie musiało dopłacić za zużytą w ubiegłym roku wodę. Wielu musi dopłacić nawet po 500 złotych i więcej.

Nie wiedzą dlaczego.

Na korytarzach siedziby SM Kolejarz można spotkać codziennie kilka lub kilkanaście osób, które przychodzą z reklamacją rozliczenia wody za ubiegły rok.

– W moim przypadku do dopłacenia jest ponad 500 zł – mówi jeden z mieszkańców bloków zarządzanych przez SM Kolejarz. – Zdziwiłem się tak dużą dopłatą, bo w naszym domu nie wzrosło zużycie wody. Podejrzewam, że spółdzielnia lub wodociągi próbują wyciągnąć od ludzi pieniądze.

Z danych SM Kolejarz wynika, że tylko 2,5 tysiąca lokatorów zapłaciło za wodę w ubiegłym roku więcej niż musieli. Natomiast aż 4,1 tys. rodzin zapłaciło za wodę mniej niż jej zużyło. Stąd dopłaty. Administracja spółdzielni zapewnia, że jej wyliczenia są wiarygodne.

– Nikogo nie oszukujemy – zapewnia Tomasz Pląska, prezes SM Kolejarz. – Nasi lokatorzy muszą zapłacić więcej, bo po prostu więcej wody pobrali. Rozliczenia roczne za wodę ustalamy według odczytów indywidualnych liczników wodomierzy. Jeżeli one wskazały, że mieszkaniec pobrał więcej wody, to znaczy, że tak było.

Administratorzy osiedla zwracają uwagę, że w wielu przypadkach lokatorzy mieszkań zużywają więcej wody, nawet o tym nie wiedząc. Np. pęka jakaś z rur w ich mieszkaniu i wylatuje z niej woda albo psuje się spłuczka w ubikacji i bez przerwy cieknie z niej do muszli mały strumień wody. W ciągu roku nazbierają się w ten sposób duże sumy pieniędzy.

Rozliczenie za wodę

Rozliczenie wody w spółdzielniach mieszkaniowych przeprowadzane jest raz do roku. Comiesięczne rachunki za wodę zimną (w niektórych przypadkach także za podgrzaną) lokatorzy płacą na podstawie przewidywań zużycia. Obliczane są one na podstawie tego, ile wody zużył lokator miesięcznie w poprzednim roku.

Jeżeli zauważymy, że zaczęliśmy zużywać więcej wody i nie chcemy zapłacić za nią wysokiej sumy po roku, możemy poprosić administrację spółdzielni o podwyższenie pobieranej zaliczki. Możemy także zacząć wpłacać na konto spółdzielni więcej pieniędzy w comiesięcznym czynszu co zniweluje niedopłatę. Jeżeli musimy dopłacić dużą sumę za wodę i nie mamy na to pieniędzy, możemy złożyć w spółdzielni wniosek o rozłożenie dopłaty na raty.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Michał Pietrzak - Niedźwiedź włamał się po smalec w Dol. Strążyskiej

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza