Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Słupską Kartę Mieszkańca zamówisz także osobiście. Po naszym artykule powstał dodatkowy punkt odbioru

Magdalena Olechnowicz
Magdalena Olechnowicz
Po naszym artykule i w odpowiedzi na potrzeby i prośby napływające głównie od słupskich seniorów - 1 sierpnia 2022 zostanie uruchomiony dodatkowy punkt, w którym będzie można osobiście złożyć wniosek o wydanie Słupskiej Karty Mieszkańca.
Po naszym artykule i w odpowiedzi na potrzeby i prośby napływające głównie od słupskich seniorów - 1 sierpnia 2022 zostanie uruchomiony dodatkowy punkt, w którym będzie można osobiście złożyć wniosek o wydanie Słupskiej Karty Mieszkańca. Fot. UM Słupsk
Po naszym artykule i w odpowiedzi na potrzeby i prośby napływające głównie od słupskich seniorów - 1 sierpnia 2022 zostanie uruchomiony dodatkowy punkt, w którym będzie można osobiście złożyć wniosek o wydanie Słupskiej Karty Mieszkańca.

W artykule z 26 lipca poruszyliśmy problem seniorów powyżej 70. roku życia, którzy - aby móc nadal korzystać z darmowych przejazdów miejską komunikacja, muszą wyrobić sobie Słupską Kartę Mieszkańca. Nie wystarczy - tak jak dotychczas - dokument ze zdjęciem. Od 1 września 2022 osoby powyżej 70. roku życia chcące korzystać z bezpłatnych przejazdów komunikacją miejską są zobowiązane do posiadania Słupskiej Karty Mieszkańca. Nasi Czytelnicy poruszyli problem dostępności karty i możliwości jej wyrobienia tylko przez internet przez osoby starsze.

Masz 70 lat i chcesz jeździć za darmo autobusem? Musisz mieć Słupską Kartę Mieszkańca

Pod naszym artykułem pojawiło się mnóstwo komentarzy osób, którzy negatywnie ocenili ten pomysł. Władze miasta, chcąc ułatwić dostęp do Słupskiej Karty Mieszkańca seniorom, zdecydowały dzisiaj, 27 lipca, o uruchomieniu dodatkowego punku, w którym będzie można wyrobić kartę osobiście - bez konieczności robienia temu samu online.

Gdzie wyrobisz kartę?

Nowy punkt znajdzie się w Małym Ratuszu, Plac Zwycięstwa 1, na parterze, w pokoju nr 07. Będzie czynny od poniedziałku do piątku w godzinach 9-14.30.

Warunkiem otrzymania Karty Mieszkańca jest złożenie wniosku. W celu potwierdzenia posiadanych uprawnień osoba składająca wniosek zobowiązana jest załączyć do wniosku jeden z poniższych dokumentów:

  • - pierwszą stronę zeznania PIT za rok poprzedni, poświadczoną przez Urząd Skarbowy: w przypadku składania zeznania PIT w Urzędzie Skarbowym - zawierającą pieczęć wpływu Urzędu, w przypadku rozliczania PIT drogą elektroniczną – dodatkowo Urzędowe Poświadczenie Odbioru UPO lub zaświadczenie z Urzędu Skarbowego potwierdzające fakt złożenia zeznania za rok poprzedni ze wskazaniem Miasta Słupsk jako miejsca zamieszkania podatnika;
  • - w przypadku osób nieosiągających dochodu – zaświadczenie z Urzędu Skarbowego potwierdzające niezłożenie zeznania podatkowego ze względu na nieosiąganie dochodu za rok poprzedni, z jednoczesną informacją o wskazaniu Miasta Słupsk jako miejsca zamieszkania podatnika;
  • - w przypadku emerytów i rencistów nie składających deklaracji PIT w Urzędzie Skarbowym – zeznanie PIT z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych;
  • - w przypadku dzieci do 18 roku życia – dokumenty jednego z rodziców/opiekunów prawnych.
od 7 lat
Wideo

Uwaga na Instagram - nowe oszustwo

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza