Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Słupskie soroptymistki udekorowały drzewo na pomarańczowo. To symbol sprzeciwu

Zbigniew Marecki
W ten sposób słupskie działaczki Stowarzyszenia Soroptimist Intenrational promują kampanię „Orange the World - przeciwko przemocy wobec kobiet".

Akcja odbywa się między 25 listopada (Międzynarodowym Dniem Przeciwko Przemocy Wobec Kobiet) a 10 grudnia (Międzynarodowym Dniem Praw Człowieka). Jest to największa na świecie kampania poświęcona tematowi przemocy wobec kobiet.

- Członkinie stowarzyszenia Soroptimist Intenrational pragną zaznaczyć, że "Wszystkie kobiety i dziewczęta mają prawo do życia bez przemocy” - mówiła w poniedziałek w słupskim ratuszu radna Małgorzata Lenart, przewodnicząca Komisji Edukacji Rady Miejskiej w Słupsku, a jednocześnie soroptymistka.

- Jedna na trzy kobiety doświadczyła przemocy fizycznej lub seksualnej – 22 proc. z rąk partnera. Ponad połowa wszystkich kobiet była nękana seksualnie, a 20 proc. młodych kobiet zgłasza molestowanie seksualne w Internecie" - zaznaczyła w publicznym wystąpieniu dla mediów Dunja Mijatović, komisarz Praw Człowieka Rady Europy.

Oprócz danych dostarczonych przez Agencję Praw Podstawowych UE, ONZ szacuje, że 70 proc. ofiar przemocy w rodzinie stanowią kobiety.

- W Polsce, mimo że policja nie prowadzi statystyk związanych z zabójstwami na tle nieporozumień rodzinnych, to w oparciu o procedurę „Niebieskiej Karty" określa liczbę ofiar przemocy w rodzinie. I tak według statystyk policyjnych w 2018 r. ofiarami przemocy w rodzinie padło 88 133 osoby, w tym 65 057 kobiet" Kobiety stanowią 90 proc. dorosłych ofiar przemocy w rodzinie, ale nie otrzymują kompleksowej pomocy, ich zeznania bywają podważane, a otoczenie często usprawiedliwia sprawcę. Jedynie 33 z 47 państw Unii Europejskiej ratyfikowało Konwencję Rady Europy o zapobieganiu i zwalczaniu przemocy wobec kobiet i przemocy domowej, ale jej wdrażanie w poszczególnych krajach jest wciąż niewystarczające.

Wszystkie kluby Soroptimist Intnernational w Polsce podobanie jak na całym świecie włączyły się w kampanię „Orange the World" w ramach, której organizowane są konferencje, performance, podświetlane na pomarańczowo budynki w miastach, trwa kampania w mediach społecznościowych. Symbolem włączenia się w kampanię jest pomarańczowy kwiat lub inny pomarańczowy element garderoby.

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza