Słupszczanie na razie nie zapłacą więcej za wodę i ścieki

mazZaktualizowano 
Zdjęcie poglądowe.
Zdjęcie poglądowe. Pixabay.com
Dopiero w lipcu 2020 roku wejdą w życie wyższe opłaty za wodę i ścieki na terenie Słupska, choć w spółce Wodociągi Słupsk obowiązuje już zatwierdzona na trzy lata taryfa opłat.

- Przez dwa lata podwyżkę taryfy bierzemy na siebie. Dopiero od lipca 2020 roku podniesione stawki odczują nasi klienci - wyjaśnia Andrzej Wójtowicz, prezes spółki Wodociągi Słupsk.

Nie ukrywa jednak, że spółka - jak inne firmy - mocno odczuwa radykalną podwyżkę opłat za energię elektryczną dla przedsiębiorstw.
- Na szczęście już 40 procent potrzebnej nam energii produkujemy sami - tłumaczy.

polecane: Flesz: otyłość zabija Polaków, problem rośnie i dotyczy nastolatków

Materiał oryginalny: Słupszczanie na razie nie zapłacą więcej za wodę i ścieki - Głos Pomorza

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 9

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
.Mariusz
W dniu 30.11.2018 o 06:48, Gość napisał:

To jest ekonomia, spółka ma stałe koszty i nawet jak nie sprzedadzą 1m3 wody to koszy stałe koszty są niezmienione i w ostatecznym rozrachunku 1m3 wody musi kosztować tyle ile wynoszą stałe koszty. Oszczędzać wodę powinni a Afryce bo tam jej fizycznie brak w naszym rejonie europy wody jest pod dostatkiem tylko trzeba ją odpowiednio meliorować i utrzymywać w odpowiednim stanie (stałe koszty) oszczędzanie wody nie przyczynia się do ochrony środowiska jak to jest błędnie interpretowane.

 

Co do ekonomii to się zgadzam. Ja przedstawiłem swój punkt widzenia w wersji użytkownika, a nie prezesa spółki.

I żadna ekonomia nie zmieni tego, że czym bardziej oszczędzasz - to musisz ponosić większe koszty.

Z punktu widzenia odbiorcy np. wody, jest to paradoks.

 

Co do drugiej części, może wody jest u nas pod dostatkiem - choć jak pokazują okresy suszy letniej, nie w każdym regionie.

Przede wszystkim musimy pamiętać o tym, iż większe zużycie wody - to większa produkcja ścieków.

A to już dla naszego środowiska nie jest obojętne. Wystarczy awaria oczyszczalni - patrz Gdańsk całkiem niedawno.

 

Reasumując, spółki dostarczające media powinny racjonalizować koszty, szukając oszczędności u siebie np. przerost zatrudnienia, nadmierne wynagrodzenia zarządów.

A nie jako podstawowe źródło dochodu traktować drenaż kieszeni odbiorcy.

zgłoś
L
Laszek

Jeszcze jako upadłe miasto wybierzcie sobie pięciu Biedroniów

zgłoś
L
Laszek

Jeszcze jako upadłe miasto wybierzcie sobie pięciu Biedroniów

zgłoś
G
Gość
W dniu 29.11.2018 o 17:46, .Mariusz napisał:

 Tu chodzi o tzw. "Paradoks oszczędzania". Czym bardziej oszczędzasz np. wodę, ciepło, prąd, gaz itp. to spółka produkująca/przesyłająca bardziej podnosi ceny produktów/mediów.Krótko "pisząc".Spółka sprzedając coraz mniej swoich produktów - uzyskuje coraz mniejsze dochody.Ponosząc swoje koszty, czasami coraz większe (bo żadnych oszczędności nie chce im się szukać), musi podnieść ceny, aby się utrzymać.W sumie wychodzi na to, że zachęcając ludzi do coraz większych oszczędności, fundujemy im coraz większe koszty. I to jest swego rodzaju paradoks. 

 

To jest ekonomia, spółka ma stałe koszty i nawet jak nie sprzedadzą 1m3 wody to koszy stałe koszty są niezmienione i w ostatecznym rozrachunku 1m3 wody musi kosztować tyle ile wynoszą stałe koszty.

 

Oszczędzać wodę powinni a Afryce bo tam jej fizycznie brak w naszym rejonie europy wody jest pod dostatkiem tylko trzeba ją odpowiednio meliorować i utrzymywać w odpowiednim stanie (stałe koszty) oszczędzanie wody nie przyczynia się do ochrony środowiska jak to jest błędnie interpretowane.

zgłoś
.Mariusz

Tu chodzi o tzw. "Paradoks oszczędzania".

 

Czym bardziej oszczędzasz np. wodę, ciepło, prąd, gaz itp. to spółka produkująca/przesyłająca bardziej podnosi ceny produktów/mediów.

Krótko "pisząc".

Spółka sprzedając coraz mniej swoich produktów - uzyskuje coraz mniejsze dochody.

Ponosząc swoje koszty, czasami coraz większe (bo żadnych oszczędności nie chce im się szukać), musi podnieść ceny, aby się utrzymać.

W sumie wychodzi na to, że zachęcając ludzi do coraz większych oszczędności, fundujemy im coraz większe koszty.

 

I to jest swego rodzaju paradoks.

zgłoś
S
Słupszczanin

Warto jednak mieć dobrego prezesa i mu godnie płacić !!!

zgłoś
g
gość

Zamiast podwyżek dla mieszkańców niech Wodociągi obniżty pensje Zarządow zarabiaja około 20tys.zł 

zgłoś
g
gość

Zamiast podwyżek dla mieszkańców niech Wodociągi obniżty pensje Zarządow zarabiaja około 20tys.zł 

zgłoś
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3