Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Słupszczanie uzyskają dostęp do telewizji mobilnej w telefonach komórkowych

Zbigniew Marecki [email protected] tel. (059) 848 81 00 Fot. sxc.hu
Telewizja mobilna w komórkach ma być dostępna w Słupsku jeszcze w tym roku.
Telewizja mobilna w komórkach ma być dostępna w Słupsku jeszcze w tym roku.
Mobilna telewizja pod koniec września oficjalnie ruszyła w Warszawie. Do końca roku zasięg ma zostać powiększony o kolejnych 9 miast.

Usługa pojawi się w Lublinie, Płocku, Zielonej Górze, Koszalinie, Elblągu, Wałbrzychu, Włocławku, Kaliszu, a także w Słupsku.

W ramach usługi mobilnej telewizji DVB-H dostępne będą kanały telewizyjne i radiowe, m.in.

  • TVP1
  • TVP2
  • TVP Info
  • Polsat
  • Polsat News
  • Polsat Sport
  • TVN
  • TVN24
  • TVN Turbo
  • TVN CNBC Biznes
  • TVS
  • TV Puls
  • Eska TV
  • iTV
  • Tele5
  • Edusat BIS
  • Kino Polska
  • TV Biznes
  • MiniMini
  • ZigZap
  • Tok FM
  • Roxy FM
  • Złote Przeboje
  • RMF Maxxx
  • RMF Classic
  • RMF
  • Radio Zet
  • Antyradio
  • Planeta FM.

Urząd Komunikacji Elektronicznej twierdzi, że abonament za mobilną telewizję nie powinien wynosić więcej niż kilkanaście złotych. W rzeczywistości jednak będzie prawdopodobnie znacznie droższy. Spółka Info-TV-FM, która jest operatorem mobilnej telewizji (DVB-H) w Polsce, zaprezentowała już ofertę hurtową dla firm, które zamierzają świadczyć usługę telewizji w komórce swoim klientom. Ceny za dostęp do kanałów nie są wysokie: 1,30 zł za pakiet podstawowy i 0,80 zł za kanał płatny.

Jednak do tych pieniędzy trzeba doliczyć miesięczną opłatę za dostęp do sieci, która uzależniona jest od ilości obsługiwanych abonentów i wynosi od 1,6 mln do 1,24 mln zł przy liczbie abonentów powyżej 450 tysięcy. Firma analityczna Audytel wyliczyła miesięczny koszt, który mogą ponieść operatorzy w przeliczeniu na jednego klienta. Może on wynieść od 32,50 zł (po przekroczeniu bazowej ilości 50 tys. klientów) do 4,06 zł przy obsługiwaniu 450 tys. użytkowników. Do tych kwot operatorzy muszą doliczyć koszty pozyskania i obsługi klienta oraz marżę.

Według szacunków operatorów oferta telewizji mobilnej będzie atrakcyjna przy koszcie końcowym na poziomie maksymalnie kilkunastu złotych. Wychodzi więc na to, że operatorzy przed pozyskaniem co najmniej 150 tysięcy użytkowników, będą musieli sporo dopłacać do proponowanych usług.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza