Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Specjalny tryb

Marek Rudnicki
Dynamiczna sylwetka nowej astry może się podobać lub nie, ale cena na pewno zaskoczy niejednego. Najtańszy model, essentia kosztuje 58,5 tys. zł, a najdroższy, sport o 29 tys. więcej.
Dynamiczna sylwetka nowej astry może się podobać lub nie, ale cena na pewno zaskoczy niejednego. Najtańszy model, essentia kosztuje 58,5 tys. zł, a najdroższy, sport o 29 tys. więcej.
Nowa astra, która weszła do sprzedaży, zaskoczyła wszystkich. Po pierwsze ceną, która jest wyższa od najnowszego vw golfa V o 1800 zł. Po drugie - wyposażeniem i stylistyką wnętrza. Malkontenci stwierdzili jedynie, że jest podobna do nissana almery, ale to chyba jedyny zarzut, który padł.

W samochodzie zastosowano m. in. występujący w autach wyższej klasy adaptacyjny system zawieszenia IDSPlus (Interactive Driving System) wraz z systemem stałej kontroli amortyzowania (Continuous Damping Control - CDC).

Specjalny tryb

System IDSPlus, który można uruchomić jednym przyciskiem, posiada specjalny tryb sportowy, poprawiający charakterystykę jazdy.
- Ten układ jezdny to po prostu bajka - twierdzi Maciej Bauer, sprzedawca dealera Opel Kozłowski. - Podczas testowania nawet ciasne zakręty astra pokonywała lekko i swobodnie, co w klasie compact trudne jest do uzyskania.
Astrę wyposażono również w system samoregulujących się reflektorów przednich (AFL - Adaptive Forward Lighting), dotąd niespotykany w tej klasie oraz w system automatycznego włączania reflektorów po zapadnięciu zmroku.
- Doskonale rozbudowano system audio, w którym można ustawić nawet uruchamianie listy telefonicznej na głos - zachwyca się nowymi rozwiązaniami Robert Węgielnik sprzedawca dealera Opel Bogacki.

Stylistyka

Kojarzona z nissanem almerą linia stylistyczna astry uzyskana została poprzez wysoką linię okien, mocno zarysowane kształty i wyraziste nadkola.
W przedniej części zamontowano szeroką osłonę chłodnicy oraz trójwymiarowe reflektory z przezroczystymi kloszami. Po raz pierwszy zastosowano w Astrze 18-calowe felgi aluminiowe.
- Wysoka jakość wykończenia i zastosowanych we wnętrzu materiałów zaskoczyły mnie - przyznaje Robert Węgielnik. - Astra oferuje więcej przestrzeni dla pasażera dzięki zwiększonym gabarytom w stosunku do poprzedniczki. Jest dłuższa o około 14 cm i szersza o 2 cm oraz wyższa o 4 cm.
Maciej Bauer podkreśla cichość jazdy nowego modelu.
- Można go porównać do vectry - mówi. - Ople zawsze były ciche, czym już astra II zyskała sobie wielu zwolenników, ale trójka, to już wyższa klasa. Zawieszenie obejmuje kolumny McPhersona i ramę pomocniczą z przodu oraz belkę skrętną z profilami w kształcie litery U o podwójnych ściankach z tyłu.

Silniki

Samochód posiada nowe silniki benzynowe Twinport i wysokoprężne common rail turbo. Łącznie, to osiem wersji - 5 silników benzynowych oraz 3 silniki turbo-diesel. Nowością jest zastosowanie nowego silnika o pojemności 1,9-litra CDTI (150 KM) oraz 2,0-litrowego benzynowego o mocy 170 KM. Wersja silnikowa o mocy 200 KM montowana będzie w astrze dopiero w 2005 roku. Wszystkie jednostki napędowe należą do grupy silników ECOTEC z czterema zaworami na cylinder.
Skrzynie biegów, to ręczna pięciobiegowa, automatyczna oraz ulepszona, zautomatyzowana skrzynie "Easytronic". Na razie na rynku nie ma wersji kombi. Ma pojawić się w sprzedaży dopiero jesienią. Jeszcze później w sprzedaży, bo wiosną 2005, pokaże się wersja 3-drzwiowa.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza