Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Spółka Gino Rossi ma nowego prezesa

Alek Radomski [email protected] tel. 59 848 81 00 Fot. archiwum
Gino Rossi zatrudnia obecnie około 550 osób.
Gino Rossi zatrudnia obecnie około 550 osób.
W słupskiej fabryce Gino Rossi fotel prezesa spółki zajął Grzegorz Koterwa, związany wcześniej z firmą Bytom, markowym producencie garniturów.

Nowy prezes był wcześniej wiceprezesem i dyrektorem finansowym w Bytom S.A. Objęcie przez niego funkcji prezesa Gino Rossi raczej nie dziwi, biorąc pod uwagę fakt, że obecny przewodniczący rady nadzorczej Jan Pilch jest jednocześnie wiodącym akcjonariuszem w Bytom S.A.

Zmiana na stanowisku prezesa ma być preludium do biznesowej ofensywy, którą zapowiedziano na początku września. Gino Rossi stawia na rozwój krajowej sieci sklepów, które mają funkcjonować pod szyldem słupskiej fabryki oraz pod marką Simple. Firma chce by już w 2012 roku przychody ze sprzedaży uplasowały się na poziomie 211 mln zł, gdzie prognozowany zysk operacyjny wyniesie niecałe 15 mln zł.

Czytaj też: Spółka Gino Rossi ma nowego udziałowca

Dopilnować, by ambitne prognozy przełożyły się na realny zysk ma też Tomasz Malicki, który został wiceprezesem zarządu. Malicki wcześniej pracował już w Gino Rossi przez siedem lat jako dyrektor handlowy. Odpowiadał za opracowywanie planów polityki sprzedaży. Nadzorował też pracę działu logistyki. Zajmował się inwestycjami firmy w sieć detaliczną Gino Rossi. W latach 2008 - 2009 pracował w Adidas Poland zarządzając siecią sprzedaży tej firmy w Polsce. Dwa lata temu powrócił do Gino Rossi.

Gwarantem planów spółki ma być też sam Jan Pilch, który w branży odzieżowej działa od początku lat 90-tych. To on wypromował dwie marki młodzieżowe House i Mohito. Trzy lata temu sprzedał udziały i kupił akcje Bytomu.

Później przyszedł czas na buty. Za 12 mln zł od Rubicon Partners nabył 10 procent udziałów w Gino Rossi. Mówiono wtedy, że Pilch będzie dążył do skonsolidowania spółek, w których posiada swoje aktywa. Jak na razie Gino Rossi idzie do przodu wypracowując zysk. W tamtym roku firma zarobiła na czysto ponad 6 mln zł, podczas gdy jeszcze dwa lata temu notowała 25-milionową stratę.

Czytaj też: Gino Rossi zawarło układ z bankami

Gino Rossi to jedna z najlepiej rozpoznawalnych polskich marek. Sieć sprzedaży firmy to 62 salony firmowe w kraju i zagranicą. Spółka projektuje i dystrybuuje markowe obuwie własnej produkcji. Zatrudnia około 550 osób.

 

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza