Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Sportowa sylwetka

(maw)
Cztero- i sześciocylindrowe silniki o mocy do 184 kW (250 KM), napęd quattro, nowa sportowa skrzynia biegów DSG z automatyczną zmianą biegów - oto zalety nowego audi A3. Dodajmy do tego sportową sylwetkę i ekskluzywne wyposażenie, a przyjemną jazdę mamy zagwarantowaną.

Nowe A3, jako najbardziej sportowe auto w swojej klasie, ma za zadanie nie tylko zachwycić wiernego kierowcę A3, lecz również znaleźć nowych nabywców.

Sportowa sylwetka

Na początek kilka danych: zwiększony o 65 mm rozstaw osi, większa o 30 mm szerokość i zredukowana o 10 mm wysokość zbliżyły proporcje nowego audi A3 do proporcji klasycznego coupe. Zwiększenie nadwozia przyniosło nie tylko korzyści estetyczne, ale również praktyczne - pasażerowie podróżujący z przodu i z tyłu mogą cieszyć się przestronniejszym wnętrzem, a także mają dostęp do licznych schowków na drobne przedmioty. Pasażerowie z przodu mogą dodatkowo korzystać również z dużych kieszeni w drzwiach przednich oraz z zamykanego schowka w tablicy rozdzielczej. Przednią część pojazdu zdominowały reflektory wykonane z przezroczystego szkła. Ich górne krawędzie skierowane do środka nadają autu ofensywny charakter. Elementy znajdujące się poniżej zderzaka pokryte są lakierem w kolorze nadwozia. To ważny szczegół, który nadaje linii nutkę ekskluzywności. Światła tylne są duże, szeroko rozmieszczone i wysoko osadzone. Szczególnie w nocy akcentują trapezową formę części tylnej.

Eleganckie wnętrze

Stylistykę wnętrza nowego audi A3 cechuje sportowy charakter i elegancja. Wrażenie to potęgują umieszczone niżej niż w poprzednim modelu fotele, wysoka i szeroka konsola środkowa, a także jasny przestronny podział tablicy rozdzielczej. Wszystkie elementy wykonano z materiałów najwyższej jakości. Są nie tylko ergonomiczne, ale również dopracowane stylistycznie. Oko cieszą m. in. zaokrąglone wyloty powietrza ozdobione aluminiowymi elementami, pokrętła regulacyjne klimatyzacji zakończone metalicznymi krawędziami i liczne aplikacje z aluminium, zdobiące np. klamki i schowek. Jednak najważniejsze jest to, że sami możemy wybrać wersję wyposażenia. Zdecydować się można na: pełną charakteru Attraction, szczególnie sportową Ambition oraz bardzo ekskluzywną Ambiente. Różnią się elementami wyposażenia, kolorystyką lakierów i tapicerek, materiałami, obręczami kół, kierownicami oraz elementami dekoracyjnymi.

Ale napęd!

Zróżnicowany, a jednak zachowujący wyraźnie sportowy charakter napęd - tak prezentuje się oferta silników i skrzyń biegów nowego audi A3. Przygotowano dla niego trzy nowości: pojemność skokową popularnego czterocylindrowego silnika TDI zwiększono do pełnych dwóch litrów, równocześnie silnik ten posiada 16 zaworową głowicę cylindrów. Modele 3,2 V6 i 2,0 FSI debiutują w serii A3. W zależności od wersji silnika do wyboru jest 5- lub 6-stopniowa manualna skrzynia biegów oraz Tiptronic. Ta 6-stopniowa automatyczna skrzynia biegów stanowi wyjątkową propozycję w klasie compact.
A3 dostępne jest również ze stałym napędem na wszystkie koła - quattro, dzięki któremu moc nawet najsilniejszych jednostek może zostać optymalnie przekształcona w przyspieszenie. Napęd quattro gwarantuje też wysokie bezpieczeństwo jazdy. Natomiast doskonałą dynamikę podróżowania nowym audi A3 zapewnia unowocześniona oś przednia McPherson i nowe niezależne czterowahaczowe zawieszenie kół tylnych. Z kolei układ hamulcowy dostosowany został do charakteru pojazdu. Cztery hamulce tarczowe, których wymiary uzależnione są od rodzaju silnika, dbają o bezpieczne i pewne hamowanie. Model 3.2 quattro wyposażony jest nawet w 17-calowy układ hamulcowy, co ustanawia nowy standard w tej klasie pojazdów. Dla hamulców przednich kół oznacza to średnicę tarcz nie mniejszą niż 345 milimetrów!

Bezpieczeństwo

Oczywistym celem konstruktorów audiA3 jest zapewnienie pasażerom wysokiego poziomu bezpieczeństwa. Dlatego też konstrukcja tego auta w pierwszej kolejności chroniona jest przez system zderzaków z wielokomorowych belek poprzecznych z aluminium i znajdujących się za nimi elementów amortyzujących odkształcenia. Absorbują one dużą dawkę energii, aby odciążyć kabinę, szczególnie w miejscu, w którym pasażerowie trzymają nogi. Bezpieczeństwo we wnętrzu pojazdu zapewniają: kinematyka kolumny kierownicy i ułożenia pedałów, pełnowymiarowe przednie poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera oraz napinacze i ograniczniki siły napięcia pasów bezpieczeństwa. Poziom bezpieczeństwa pasażerów zwiększają boczne poduszki powietrzne oraz system poduszek chroniących głowę - sideguard, który osłania prawie cały obszar okien od kolumny A do C i znacznie redukuje siłę uderzenia. Ogromnym atutem nowego audi A3 są czujniki zderzeniowe, które w momencie wypadku otwierają zamek centralny, włączają światła awaryjne i odcinają dopływ paliwa do silnika. Także w przypadku uderzenia w tył auto jest dobrze chronione i już dziś spełnia standardy mające obowiązywać w przyszłości.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza