Sprawdź które produkty najbardziej zdrożały przed świętami i gdzie zrobisz najtańsze zakupy [ceny, sklepy]

OPRAC.: MB
Analizując koszyk złożony wyłącznie z produktów najtańszych w listopadzie moglibyśmy zapłacić 173,82 zł, natomiast koszyk produktów najdroższych - 281,01 zł.
Analizując koszyk złożony wyłącznie z produktów najtańszych w listopadzie moglibyśmy zapłacić 173,82 zł, natomiast koszyk produktów najdroższych - 281,01 zł. Lucyna Nenow/ Polska Press
Udostępnij:
Margaryna, nabiał, dodatki do potraw, kawa czy napoje gazowane. To tylko wybrane produkty kojarzone ze świętami, których cena w grudniu była wyższa niż w listopadzie. Przed świętami klientów może czekać niemiłe zaskoczenie z powodu podwyżek. - Patrząc na najnowsze wskaźniki inflacji widzimy, że zbliżające się święta będą jednymi z najdroższych od lat- wskazuje ekspert.

Z analiz ASM Sales Force Agency wynika, że w niektórych przypadkach, ceny produktów kojarzonych ze świętami były w grudniu wyższe niż przed miesiącem- margaryna podrożała o 7 proc., nabiał – w tym różnego rodzaju serki od 4 do 9 proc., dodatki do potraw o 5 proc., kawa zdrożała o 9 proc., wybrane napoje gazowane o 4 proc. a ceny niektórych przekąsek podskoczyły o 10 proc.

Z drugiej strony okazuje się, że niektóre produkty w grudniu były nieco tańsze niż w listopadzie. - Kostka do pieczenia znanej marki staniała o 8 proc. a cena herbaty spadła o 4 proc.- wynika z Badania i Raportu Koszyk Zakupowy. Ponadto wskazano, że "średnie ceny analizowanych produktów spożywczych spadły w listopadzie o 1,34 proc. wobec października br., a wartość koszyka maksymalnego zmniejszyła się o 6,23 proc. w porównaniu do ubiegłego roku. E-grocery był najdroższym kanałem zakupów, natomiast Auchan jest ponownie z koszykiem poniżej 200 zł najtańszą siecią handlową".

W listopadzie br. Badanie i Raport Koszyk Zakupowy przeprowadzone przez ASM Sales Force Agency wykazało średnią cenę koszyka na poziomie 223,76 zł. To spadek na poziomie 3,05 zł, czyli o 1,34 proc. w porównaniu do października br. Dodatkowo, z danych zebranych przez ASM Sales Force Agency wynika, że w 6 na 101 sieci objętych badaniem, ceny w listopadzie br. były wyższe niż w październiku.

- Patrząc na najnowsze wskaźniki inflacji widzimy, że zbliżające się święta będą jednymi z najdroższych od lat. Zapewne duża część konsumentów, przy okazji zakupów i przedświątecznych przygotowań, szczególną uwagę zwróci właśnie na ceny poszczególnych produktów– mówi Patryk Górczyński, Dyrektor Zarządzający ASM Sales Force Agency, cytowany w komunikacie.

Jego zdaniem w kolejnych tygodniach sieci handlowe, tak jak wszyscy przedsiębiorcy, będą odczuwać wzrost kosztów, co zapewne przełoży się na wciąż rosnące ceny produktów. - W roku 2022 nie uciekniemy od drożyzny – mówi Górczyński.

Analizując koszyk złożony wyłącznie z produktów najtańszych w listopadzie moglibyśmy zapłacić 173,82 zł (mniej o 4,93 zł niż w październiku), natomiast koszyk produktów najdroższych - 281,01 zł (mniej o 0,85 zł niż w październiku ). Dane w ujęciu rocznym pokazują, że suma koszyka minimalnego w listopadzie 2021 r. była wyższa o 2,24 proc. niż przed rokiem, natomiast koszyk maksymalny był w listopadzie br. tańszy o 6,23 proc. niż w 2020 r. Wartość koszyka zakupowego całościowo zwiększyła się o 0,23 proc. z 223,25 zł w listopadzie 2020 r. do 223,76 zł w listopadzie 2021 r.

Jak wynika z przesłanego komunikatu, liderem listopadowego rankingu wciąż pozostaje Auchan. Ponownie cena zestawu analizowanych produktów była dostępna w tej sieci za mniej niż 200 zł. W sklepach Auchan średni koszt koszyka zakupowego wyniósł 198,71 zł. Natomiast najwięcej w zeszłym miesiącu trzeba było wydać w sieci Intermarché, gdzie wartość zakupów wyniosła 232,92 zł, czyli o ponad 17 proc. więcej niż w najtańszych sklepach Auchan. Niezmiennie e-grocery pozostaje najdroższym kanałem zakupów. Tam średnia suma koszyka zakupowego kształtowała się poziomie 260,98 zł, co stanowi wzrost cen w tym kanale o 5,06 zł (1,98 proc.) wobec października.

W Badaniu i Raporcie Koszyk Zakupowy® przeanalizowano ceny przykładowego koszyka zakupowego, w którym znalazły się najpopularniejsze artykuły FMCG z podstawowych kategorii. ASM Sales Force Agency bada ceny tych samych 40 produktów w 10 sieciach handlowych zarówno w sklepach tradycyjnych jak i w kanale e-commerce.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Rośnie poczucie zagrożenia cyberprzestępczością

Wideo

Materiał oryginalny: Sprawdź które produkty najbardziej zdrożały przed świętami i gdzie zrobisz najtańsze zakupy [ceny, sklepy] - Strefa Biznesu

Komentarze

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Przejdź na stronę główną Głos Pomorza
Dodaj ogłoszenie