Po sprzedaży majątku zlikwidowanej stoczni pojawiły się firmy, które chcą na jej terenie prowadzi swoje biznesy. Informowaliśmy już, że Teleskop z Kostrzyna już uruchomiła produkcję w stoczni. Produkuje m.in. części dźwigów, wyposażenia technicznego, elementy wielkogabarytowe. Co więcej, zatrudnia kilkudziesięciu spawaczy, którzy pracowali w Stoczni Szczecińskiej.
Teleskop dzierżawi, a chce kupić
Spółka wydzierżawiła od nowego właściciela stoczniowego majątku 5 tys. m kw. Docelowo zamierza kupić od Towarzystwa Finansowego Silesia 10-16 ha z dostępem do nabrzeża. Przedstawiciele spółki zapowiadają, że stworzą tu co najmniej 700 miejsc pracy. Spółka jest międzynarodowa. Wcześniej działała w Antwerpii. Ma 800 pracowników.
Makrum też zainteresowane
Z funduszem rozmawia również bydgoska firma Makrum. Też chce nabyć część stoczniowego majątku: hale i przyległe do nich place oraz część utwardzonego nadbrzeża. Makrum mówi o kolejnych kilkuset miejscach pracy. Chce przenieść część produkcji z Bydgoszczy do Szczecina. Produkuje m.in. ciężkie stalowe konstrukcje maszyn. W Szczecinie zadomowiła się już wcześniej przejmując majątek upadłej stoczni Pomerania.
Prezes potwierdza
- Rzeczywiście obserwujemy zainteresowanie ale wybranymi składnikami majątkowymi - potwierdza Wojciech Bańkowski, prezes TF Silesia. Ale dotyczy przede wszystkim najbardziej interesującej części, czyli zespołu hal oraz nabrzeża. Fundusz, jak zapewnia, rozmawia z wszystkimi i próbując określić ich oczekiwania, plany rozwoju, potencjał.
- Nadrzędnym celem TFS, poza oczywiście aspektem biznesowym, komercyjnym, jest wypracowanie takiego rozwiązania, które będzie najkorzystniejsze z punktu widzenia interesu lokalnego, regionalnego i społecznego - podkreśla prezes Bańskowski. - Chcemy przy współpracy z wszystkimi, którzy będą zainteresowani dokonać rewitalizacji tego terenu, być może ostatniego tak atrakcyjnego i o takim potencjale i wielkości terenu miejskiego w Europie. To niepowtarzalna szansa, której nie chcemy zmarnować.
Prezes przyznał, że nie miał żadnych sygnałów od rosyjskiego inwestor, spółki Intrall, który rozważa produkcję samochodów dostawczych w Szczecinie.
Galerie handlowe otwarte od 1 lutego?