Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Stylistyka przodu

Piotr Jasina
Studyjny model roadstera volkswagena nie ustępuje mechaniką, komfortem i dynamiką jazdy swoim konkurentom.
Studyjny model roadstera volkswagena nie ustępuje mechaniką, komfortem i dynamiką jazdy swoim konkurentom.
Volkswagen zaprezentował koncepcyjnego roadstera o nazwie concept R. Ma zagrozić pozycji porsche boxtera, od którego będzie o połowę tańszy.

Ostrość kształtów przypominająca gotujące się do skoku zwierzę i genialna funkcjonalność bronią się w sposób oczywisty w segmencie samochodów sportowych. Punktem wyjścia wyjątkowo dynamicznej stylistyki zewnętrznej jest bardzo przejrzyste prowadzenie linii, charakterystyczne dla wszystkich volkswagenów. Jednak linie te są bardziej ostre i tworzą ramy dla uwypuklonych, naprężonych" powierzchni.
Studyjny model ma 4,16 metra długości, 1,78 - szerokości i 1,25 - wysokości.
Wyposażony jest w umieszczony centralnie silnik V6, który osiąga moc265 KM. Pozwala rozpędzić roadstera do 100 km/h w czasie 5,3 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Maksymalny moment obrotowy 350 Nm przenoszony jest na tylną oś za pomocą sekwencyjnej 6-cio biegowej przekładni DSG.

Stylistyka przodu

Chromowana rama "układu oddechowego" silnika oraz nowy kształt reflektorów przypominających kształtem oczy.
Zewnętrzna strona reflektorów jest zaokrąglona, natomiast część wewnętrzna ma formę trójkąta zwróconego ku środkowi pojazdu. Nad reflektorami wyraźnie zaznaczone są błotniki, tworząc "brwi" i podkreślając atletyczny charakter modelu.
W diodowych reflektorach zastosowano pewne novum: zaraz po ich włączeniu otwiera się faseta soczewkowa. Przed jej otwarciem widoczny jest jedynie wąski strumień światła. Dzięki temu optycznemu efektowi fokusowania "oczu samochodu" concept R "budzi" się jak żywa istota.

Z boku i tyłu

Patrząc z boku zauważamy płasko biegnącą linię talii, mocno podkreślone, okrągłe nadkola oraz bardzo krótki odcinek nadwozia między tylnymi kołami i zderzakiem. Tył boku jest ucieleśnieniem trójwymiarowości stylistyki.
Tył samochodu jest bardzo "muskularny". Klapa bagażnika, podobnie jak pokrywa silnika, ukształtowana jest w formie litery "V".

Kopuły

Dynamiczny charakter modelu concept R podkreślają dwie "kopuły" nadwozia umieszczone za fotelem kierowcy i pasażera, utrzymane w stylu klasycznych samochodów wyścigowych. Spełniają one dwa zadania: stanowią osłonę przeciwwiatrową i chronią w przypadku dachowania.

Wnętrze przyszłości

Wszystkie elementy informacyjne oraz obsługowe połączone są w nowe zespoły funkcjonalne.
Monitor (płaszczyzna ruchoma i dająca się kształtować) tchnie życie w concept R i to w sposób niezwykły i nieoczekiwany. Emblemat VW na kierownicy w rzeczywistości nie istnieje, jest tylko obrazem zapisanym w pamięci monitora. Po wyłączeniu silnika emblemat zaczyna pulsować.

Ruchoma tablica

Kubełkowych foteli nie można przestawia nawet o milimetr. Zamiast tego kierowca może przysunąć lub odsunąć od siebie wykonany z polerowanego metalu blok obsługowy i informacyjny tablicy rozdzielczej wraz z kierownicą oraz blok pedałów. Pasażer, wciskając odpowiedni przycisk, może wsunąć lub wysunąć wykonaną również z polerowanego metalu podpórkę do nóg, dobierając sobie optymalną pozycję.

Komfort jazdy

Fotele są amortyzowane przez ich nowy mechanizm nośny; stopień twardości amortyzowania można regulować. W pokrytych jelenią skórą fotelach zastosowano, po raz pierwszy w samochodzie sportowym, aktywną piankę, która idealnie dopasowuje się do kształtu ciała.

Konsola

Jednym z najbardziej interesujących elementów tego modelu studyjnego jest tablica rozdzielcza z konsolą środkową. Wszystkie części z elementami obsługowymi i wskaźnikami oraz fragmenty (klimatyzowanej) kierownicy wykonane są z polerowanego aluminium. Główny element nośny tablicy rozdzielczej pokryty jest ciemną skórą. Kokpit zachwyca swoją przejrzystością, estetyką i funkcjonalną logiką.

Instrumenty

Kolejnym novum są same instrumenty. Na przykład główny wskaźnik po włączeniu zapłonu (bez użycia kluczyka, tylko przez lekkie wciśnięcie przycisku START), przechyla się w kierunku środka kokpitu. Po włączeniu przez kierowcę systemu nawigacji, główny wskaźnik wsuwa się z powrotem w zestaw instrumentów odsłaniając monitor systemu nawigacji. Wszystkie pozostałe informacje znajdują się teraz na drugim planie.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza