Do Barlinka pojazd trafił w niespełna w dwa miesiące po tym, kiedy rozpoczęła się seryjna produkcja tego modelu.
- Powodem, dla którego zdecydowaliśmy się na wybór nowego Volvo FH16 700 jest fakt, iż jest to pierwszy seryjnie produkowany pojazd wyposażony w tak mocny silnik i jednocześnie spełniający normę emisji spalin Euro5 - powiedział Jens Chr. Siig, właściciel firmy, Int. Transport Jens Chr. Siig.
Firma legitymuje się wieloletnim doświadczeniem w transporcie międzynarodowym, w tym w specjalistycznym transporcie ładunków ponadgabarytowych. Jednym z obszarów działalności tego przedsiębiorstwa jest produkcja elementów elektrowni wiatrowych dużych mocy, a także montaż tych elektrowni na terenie całej Europy.
Ciągnik siodłowy Volvo FH16 700, w wersji 8x4 Tridem, będzie eksploatowany w transporcie ładunków ponadnormatywnych w zestawie 11-osiową naczepą przystosowaną do przewozu elementów o długości do 40 metrów. Dopuszczalna masa całkowita zestawu to aż 170 ton. Pojazd posłuży głównie do transportu elementów elektrowni wiatrowych i generatorów, a moc 700 KM i potężny moment obrotowy 3150 Nm to parametry, z których zrobiony tu zostanie właściwy użytek.
Podstawowe dane techniczne Volvo FH16 700
Rozstaw osi: 3700 mm
Typ silnika: D16G700 Euro5
Maksymalna moc silnika: 700 KM przy 1550-1800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 3150 Nm przy 1000-1550 obr/min
Pojemność skokowa: 16,1 litrów
Skrzynia biegów: automatyczna, I-Shift ATO3112D
Hamulce dodatkowe: VEB+ oraz zwalniacz hydrauliczny o łącznej mocy hamowania 1176KM
Moc hamulca silnikowego (VEB+): 425 kW przy 2200 obr/min
Masa silnika: około 1325 kg
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?