Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Świateczne zakupy w internecie

Joanna Boroń
Według TNS OBOP w tym roku 15 proc. Polaków kupi prezenty przez internet.
Według TNS OBOP w tym roku 15 proc. Polaków kupi prezenty przez internet.
Już ponad 5 milionów Polaków robi zakupy w sklepach internetowych. Przed świętami zakupy bez wychodzenia z domu zrobią nawet ci, którzy zwykle wybierają sklepy tradycyjne.

Dlaczego? Bo tak kupuje się wygodniej, szybciej i zwykle taniej. Ale uwaga: jeśli chcesz by Mikołaj zdążył z takim wybranym w Internecie prezentem nie zwlekaj z zamówieniem! Lada moment bowiem internetowi sprzedawcy i firmy kurierskie będą zawaleni zamówieniami.

Jak kupić bezpiecznie? Przede wszystkim wybieramy godne zaufania sklepy. Cenną wskazówką są tu komentarze wystawione przez internatów. Zwracajmy uwagę na ilość i treść negatywnych opinii.

Na stronie sklepu powinna widnieć dokładna informacja o sprzedawcy, towarze, jego cenie i kosztach dostarczenia przesyłki oraz drogach kontaktu ze sklepem. Brak takich informacji może niepokoić.

Nie zawsze znaczy dobrze. Są granice, poniżej których nie zejdzie żaden sprzedawca. Nadzwyczajna okazja oznacza zazwyczaj, że ktoś wciska nam podróbę lub towar niepełnowartościowy. Jeśli zdecydujemy się na konkretną rzecz warto jej cenę sprawdzić np. na stronie www.ceneo.pl lub www.skapiec.pl. To pozwoli nam zorientować się w cenie - ta znacząco odbiegająca od średniej powinna zapalić nam światełko alarmowe.

Nie wahajmy się otworzyć przesyłki w obecności kuriera. Jeśli towar będzie uszkodzony lub w paczce znajdzie się nie to co zamawialiśmy, musimy sporządzić potwierdzony przez kuriera protokół. To jedyny sposób na uniknięcie ewentualnych strat.

Co ważne towar zamówiony w sklepie internetowym (tylko, sklepie, a nie od prywatnej osoby z portalu aukcyjnego) możesz zwrócić w terminie do 10 dni. W tym czasie musisz powiadomić sprzedawcę na piśmie (mailem) o rezygnacji z zakupu.

Zwracany towar musi być oryginalnie zapakowany i nie może nosić śladów użytkowania. Zwracany sprzęt elektroniczny mógł być uruchamiany, ale wyłącznie w celu sprawdzenia.

Sklep internetowy przez dwa lata odpowiada za wady towaru, czyli jego niezgodność z umową. To świadczenie niezależne od gwarancji udzielonej przez producenta towaru.

Gdy towar jest wadliwy, możemy odwołać się do gwarancji bądź powołać się na niezgodność towaru z umową. W pierwszym wypadku roszczenia kierujemy do gwaranta - najczęściej jest to sprzedawca lub importer. W drugim przypadku - uwagi kierujemy do sprzedawcy, który musi przyjąć i rozpatrzyć naszą reklamację w ciągu dwóch tygodni od daty jej zgłoszenia. Sklep internetowy nie ma prawa zmusić klienta do skorzystania z gwarancji. Za wady towaru sprzedawca odpowiada przez 2 lata.

Decyzja o sposobie usunięcia wady należy do kupującego. On decyduje czy skorzysta z gwarancji czy powoła się na niezgodności towaru z umową.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza