Długoletnia produkcja
Volkswagen Garbus to niewielki, kultowy pojazd, który rozpoczął wielki sukces tej marki. Choć auto pamięta jeszcze czasy przedwojenne, to jednak po II wojnie światowej jego produkcja rozkwitła. Początkowo miał być samochodem popularnym dla obywateli III Rzeszy, jednak po 1945 roku szybko okazało się, że jest pojazdem funkcjonalnym, który spełniającym oczekiwania wielu narodów Świata. Był najdłużej i najliczniej produkowanym samochodem w historii - wytworzono 21 529 464 egzemplarzy tego modelu. Produkowano przede wszystkim w Niemczech, w latach 1938-1978, a następnie kontynuowano wytwarzanie Garbusa aż do 2003 roku w Meksyku. Auto doczekało się także trwałej pozycji w popkulturze, na co zapracował przede wszystkim jego wygląd. Rozwinięciem konstrukcji tego pojazdu był również dostawczy Transporter, czyli uwielbiany niegdyś przez hipisów "Ogórek". Następcą Garbusa został zaprezentowany w 1974 roku Volkswagen Golf.
Kultowe pojazdy w Słupsku
Garbus nie był pojazdem licznie występującym w Słupsku, ale za to w dzieje naszego miasta wpisały się inne samochody, pochodzące głównie z Polski lub innych krajów byłego Bloku Wschodniego. Po ulicach Słupska jeździły m.in. małe i duże Fiaty, Warszawy, Syrenki, Nysy, Żuki, Trabanty, Wartburgi i inne. Później pojawiły się również polonezy, ale nie brakowało także pojazdów produkcji czeskiej, rumuńskiej, czy radzieckiej. Towary przewoziliśmy ciężarówkami marki Star, Jelcz, Kamaz, czy ZiŁ, a w transporcie zbiorowym królowały Ikarusy, Jelcze oraz trolejbusy ZiU.
Paweł Szrot ostro o "Zielonej Granicy"."To porównanie jest uprawnione"
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?