Sygnały naszych czytelników. System rzeczywistych rozliczeń za prąd nie działa. Energa odpowiada

Andrzej Gurba
Andrzej Gurba
Czasowo nie działa system rozliczeń rzeczywistych za zużytą energię.
Czasowo nie działa system rozliczeń rzeczywistych za zużytą energię. Energa
Do naszej redakcji docierają sygnały od czytelników, którzy nie mogą zapłacić za zużytą energię poprzez usługę - rozliczenia rzeczywiste. Energa potwierdza, że system czasowo jest zawieszony, bo ma to związek z wprowadzanymi rozwiązaniami dotyczącymi Tarczy Solidarnościowej.

Czytelniczka twierdzi, że już w grudniu nie mogła zapłacić za prąd

- Za zużytą energię rozliczam się raz w miesiącu, sama spisując licznik. Niestety, już w grudniu ubiegłego roku, zaraz po świętach, nie mogłam tego zrobić, ponieważ nie działał system tych rozliczeń. Wyskakiwał komunikat o awarii - mówi mieszkanka Słupska. Twierdzi, że nie udało się jej się wyjaśnić sprawy za pośrednictwem infolinii.

- Może dla kogoś to nie ma znaczenia, ale ja nie chcę, aby kumulowały mi się rachunki za prąd. Mamy już prawie połowę stycznia, a system cały czas nie działa - denerwuje się nasza czytelniczka.

Energa odpowiada, że informowała

Krzysztof Kopeć, dyrektor Biura Prasowego Energi napisał w odpowiedzi na nasze pytanie, że Energa Obrót informowała na swojej stronie internetowej o pracach systemowych, związanych z wprowadzaniem Tarczy Solidarnościowej, już od końca listopada 2022 r.

- Klienci korzystający z usługi, którzy wyrazili zgodę na kontakt, zostali też poinformowani o tym poprzez SMS lub e-mail. Energa Obrót informowała klientów o konieczności rozliczenia na koniec grudnia - stwierdza Krzysztof Kopeć (nasza czytelniczka twierdzi jednak, że już pod koniec grudnia nie mogła dokonać rozliczenia - dop. redakcji).

Kiedy system ponownie zadziała ?

Kiedy przywrócony zostanie system rzeczywistych rozliczeń? Energa nie podaje konkretnej daty. Ma to się stać w ciągu kilku tygodni, a być jeszcze w styczniu br.

Krzysztof Kopeć informuje, że stosowny komunikat pojawi się w serwisie Energa24, w aktualnościach na stronie internetowej (www.energa.pl) oraz poprzez wiadomości SMS i e-mail.

- Warto podkreślić, że dezaktywacja usługi - rozliczenia rzeczywiste, w związku z nieterminowym podaniem stanu licznika, została zawieszona w czasie wdrażania zmian przez Energę Obrót. Dodatkowo, faktura z przełomu roku, jeśli ktoś nie zdążył rozliczyć się w grudniu, będzie uwzględniała rozliczenie, zarówno w stawkach z roku 2022, jak i 2023 (zmiana VAT - dop. redakcji). Do limitu na rok 2023 zostanie zakwalifikowane zużycie wyszacowane 1 stycznia 2023 r. Przepraszamy naszych klientów za wszelkie niedogodności - mówi Krzysztof Kopeć.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

kup najtaniej

Cubot

Cubot P50 6/128GB Czarny

589,99 zł

kup najtaniej

Apple

Apple iPhone 14 Pro Max 256GB Gwiezdna czerń

7 598,00 zł

kup najtaniej

Xiaomi

Redmi Note 10 Pro 8/256GB Błękitny

1 195,00 zł

kup najtaniej

Xiaomi

Xiaomi 12 5G 8/128GB Szary

2 599,00 zł

kup najtaniej

Xiaomi

Redmi Note 11S 6/64GB Szary

945,00 zł

kup najtaniej

Oppo

OPPO Reno 6 5G 8/128GB Błękitny

1 464,00 zł
Materiały promocyjne partnera

Francja rozważa przekazanie Ukrainie czołgów Leclerc

Komentarze 11

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
Ludzie, z czym macie problem? Nie działa, to teraz nie rozliczycie, przecież nie z waszej winy tylko z winy Energi. Jak już uruchomią system to sobie opłacicie, Energa na pewno się upomni o swoje. Robienie gównoburzy z niczego.
G
Gość
A nie wiem jak Wy czytacie wiadomości, ale już pod koniec listopada była informacja żeby podać rozliczenia rzeczywiste pod koniec grudnia ze względu na Tarcze. Ja zawsze podaję 1go i dlatego 1go grudnia nie podałam stanu licznika tylko wpłaciłam kwotę orientacyjna, żeby nie płacić podwójnie w styczniu. A rozliczenie rzeczywiste podawałam 30 grudnia i wszystko działało.
G
Gość
Tragiczny poziom zarządzania firmą. Beznadziejni wręcz informatycy pewnie z rodziny albo zatrudnieni po znajomości albo z klucza partyjnego . W dzisiejszych czasach kilka tygodni na modyfikację w systemie informatycznym? Śmiechu warci nieudacznicy. Siedemnaście dni już się z tym męczą. Ale to nic. Jak to było w skeczu "Mamy dobry rząd... Wybitnych fachowców... Gospodarka idzie do przodu... A ludziom żyje się coraz lepiej! "Tja.. I jeszcze wszystkie narody świata zazdroszczą nam dosłownie wszystkiego!
G
Gość
Zawsze podaje stan licznika 1 dnia miesiąca z rana i tak było 1 grudnia a informacji o jakiejś przerwie jeszcze nie było. Na koniec miesiąca już nie mogłem podać ponieważ system reaguje raz w miesiącu. Więc w piśmie reklamacji na ebook podałem 31 grudnia aktualny stan i reklamacje mi nie uwzględniono. BZDURNA ODPOWIEDŹ.
G
Gość
14 stycznia, 9:52, Gość:

rozliczałem prąd 1 grudnia koło 7 rano i komunikatu jeszcze nie było. pojawił sie 1 późnym popołudniem. fajna firma, coś robi i nie wie, kiedy skończy. wygląda na celowe działanie, aby naliczyć cenę prądu już po wyższej cenie z 2023 roku. i tak zapewne będzie. kilka tygodni na coś, co w excelu można stworzyć w kilka minut? pisie ćwoki, i tak przegracie... i tak....

14 stycznia, 09:07, Coc Pl:

Hehe na TVN nie mówili że trzeba do końca roku podać lilicznik. Nie jestem za PiS ale na pewno też nie za Peło 😂

jesteś głupszy od pustaka, aby nie płacić podwójnie za abonament stan podaje sie 1go, nie 31go... mi tam bez różnicy, ale są tacy co kasę przewala a potem płacić x2 im sie nie uśmiecha

C
Coc Pl
14 stycznia, 9:52, Gość:

rozliczałem prąd 1 grudnia koło 7 rano i komunikatu jeszcze nie było. pojawił sie 1 późnym popołudniem. fajna firma, coś robi i nie wie, kiedy skończy. wygląda na celowe działanie, aby naliczyć cenę prądu już po wyższej cenie z 2023 roku. i tak zapewne będzie. kilka tygodni na coś, co w excelu można stworzyć w kilka minut? pisie ćwoki, i tak przegracie... i tak....

Hehe na TVN nie mówili że trzeba do końca roku podać lilicznik. Nie jestem za PiS ale na pewno też nie za Peło 😂

G
Gość
rozliczałem prąd 1 grudnia koło 7 rano i komunikatu jeszcze nie było. pojawił sie 1 późnym popołudniem. fajna firma, coś robi i nie wie, kiedy skończy. wygląda na celowe działanie, aby naliczyć cenę prądu już po wyższej cenie z 2023 roku. i tak zapewne będzie. kilka tygodni na coś, co w excelu można stworzyć w kilka minut? pisie ćwoki, i tak przegracie... i tak....
C
Coc Pl
Co za bzdury. Podałem odczyt 31grudnia koło południa i normalnie rozliczyło. A informacje były na koncie klientów żeby podać odczyt do końca roku. Nie pitolic takich bzdur
G
Gość
Bzdura! Ich systemy informatyczne są beznadziejne. Nie dostałem żadnego maila ani SMSa i też mam teraz identyczny problem. Zresztą, co by to zmieniło? Firma nie wywiązuje się z umowy i blokuje jedyną możliwość uiszczania opłaty!
R
Remi
13 stycznia, 16:23, Maria:

Ja już nigdy nie zaufam Energi, bo kilka lat temu ja i mnóstwo ludzi miało kłopoty z rozliczeniami za prąd i teraz, czekam tylko na papierową fakturę. Choć też nie zawsze dostaję w terminie, a choć nie z mojej winy dostaję po terminie płatności, to naliczane są odsetki, bo nie wiedzą, że przed Bożym Narodzeniem przesyłek jest dużo i nie są dostarczane w terminie. Zresztą każdy wie jak działa Poczta Polska oprócz Energi.

Wygląda na celowe działanie a raczej jest

M
Maria
Ja już nigdy nie zaufam Energi, bo kilka lat temu ja i mnóstwo ludzi miało kłopoty z rozliczeniami za prąd i teraz, czekam tylko na papierową fakturę. Choć też nie zawsze dostaję w terminie, a choć nie z mojej winy dostaję po terminie płatności, to naliczane są odsetki, bo nie wiedzą, że przed Bożym Narodzeniem przesyłek jest dużo i nie są dostarczane w terminie. Zresztą każdy wie jak działa Poczta Polska oprócz Energi.
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza
Dodaj ogłoszenie