Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Sygnały naszych czytelników. System rzeczywistych rozliczeń za prąd nie działa. Energa odpowiada

Andrzej Gurba
Andrzej Gurba
Czasowo nie działa system rozliczeń rzeczywistych za zużytą energię.
Czasowo nie działa system rozliczeń rzeczywistych za zużytą energię. Energa
Do naszej redakcji docierają sygnały od czytelników, którzy nie mogą zapłacić za zużytą energię poprzez usługę - rozliczenia rzeczywiste. Energa potwierdza, że system czasowo jest zawieszony, bo ma to związek z wprowadzanymi rozwiązaniami dotyczącymi Tarczy Solidarnościowej.

Czytelniczka twierdzi, że już w grudniu nie mogła zapłacić za prąd

- Za zużytą energię rozliczam się raz w miesiącu, sama spisując licznik. Niestety, już w grudniu ubiegłego roku, zaraz po świętach, nie mogłam tego zrobić, ponieważ nie działał system tych rozliczeń. Wyskakiwał komunikat o awarii - mówi mieszkanka Słupska. Twierdzi, że nie udało się jej się wyjaśnić sprawy za pośrednictwem infolinii.

- Może dla kogoś to nie ma znaczenia, ale ja nie chcę, aby kumulowały mi się rachunki za prąd. Mamy już prawie połowę stycznia, a system cały czas nie działa - denerwuje się nasza czytelniczka.

Energa odpowiada, że informowała

Krzysztof Kopeć, dyrektor Biura Prasowego Energi napisał w odpowiedzi na nasze pytanie, że Energa Obrót informowała na swojej stronie internetowej o pracach systemowych, związanych z wprowadzaniem Tarczy Solidarnościowej, już od końca listopada 2022 r.

- Klienci korzystający z usługi, którzy wyrazili zgodę na kontakt, zostali też poinformowani o tym poprzez SMS lub e-mail. Energa Obrót informowała klientów o konieczności rozliczenia na koniec grudnia - stwierdza Krzysztof Kopeć (nasza czytelniczka twierdzi jednak, że już pod koniec grudnia nie mogła dokonać rozliczenia - dop. redakcji).

Kiedy system ponownie zadziała ?

Kiedy przywrócony zostanie system rzeczywistych rozliczeń? Energa nie podaje konkretnej daty. Ma to się stać w ciągu kilku tygodni, a być jeszcze w styczniu br.

Krzysztof Kopeć informuje, że stosowny komunikat pojawi się w serwisie Energa24, w aktualnościach na stronie internetowej (www.energa.pl) oraz poprzez wiadomości SMS i e-mail.

- Warto podkreślić, że dezaktywacja usługi - rozliczenia rzeczywiste, w związku z nieterminowym podaniem stanu licznika, została zawieszona w czasie wdrażania zmian przez Energę Obrót. Dodatkowo, faktura z przełomu roku, jeśli ktoś nie zdążył rozliczyć się w grudniu, będzie uwzględniała rozliczenie, zarówno w stawkach z roku 2022, jak i 2023 (zmiana VAT - dop. redakcji). Do limitu na rok 2023 zostanie zakwalifikowane zużycie wyszacowane 1 stycznia 2023 r. Przepraszamy naszych klientów za wszelkie niedogodności - mówi Krzysztof Kopeć.

od 7 lat
Wideo

Pismak przeciwko oszustom, uwaga na Instagram

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza