Czytelniczka twierdzi, że już w grudniu nie mogła zapłacić za prąd
- Za zużytą energię rozliczam się raz w miesiącu, sama spisując licznik. Niestety, już w grudniu ubiegłego roku, zaraz po świętach, nie mogłam tego zrobić, ponieważ nie działał system tych rozliczeń. Wyskakiwał komunikat o awarii - mówi mieszkanka Słupska. Twierdzi, że nie udało się jej się wyjaśnić sprawy za pośrednictwem infolinii.
- Może dla kogoś to nie ma znaczenia, ale ja nie chcę, aby kumulowały mi się rachunki za prąd. Mamy już prawie połowę stycznia, a system cały czas nie działa - denerwuje się nasza czytelniczka.
Energa odpowiada, że informowała
Krzysztof Kopeć, dyrektor Biura Prasowego Energi napisał w odpowiedzi na nasze pytanie, że Energa Obrót informowała na swojej stronie internetowej o pracach systemowych, związanych z wprowadzaniem Tarczy Solidarnościowej, już od końca listopada 2022 r.
- Klienci korzystający z usługi, którzy wyrazili zgodę na kontakt, zostali też poinformowani o tym poprzez SMS lub e-mail. Energa Obrót informowała klientów o konieczności rozliczenia na koniec grudnia - stwierdza Krzysztof Kopeć (nasza czytelniczka twierdzi jednak, że już pod koniec grudnia nie mogła dokonać rozliczenia - dop. redakcji).
Kiedy system ponownie zadziała ?
Kiedy przywrócony zostanie system rzeczywistych rozliczeń? Energa nie podaje konkretnej daty. Ma to się stać w ciągu kilku tygodni, a być jeszcze w styczniu br.
Krzysztof Kopeć informuje, że stosowny komunikat pojawi się w serwisie Energa24, w aktualnościach na stronie internetowej (www.energa.pl) oraz poprzez wiadomości SMS i e-mail.
- Warto podkreślić, że dezaktywacja usługi - rozliczenia rzeczywiste, w związku z nieterminowym podaniem stanu licznika, została zawieszona w czasie wdrażania zmian przez Energę Obrót. Dodatkowo, faktura z przełomu roku, jeśli ktoś nie zdążył rozliczyć się w grudniu, będzie uwzględniała rozliczenie, zarówno w stawkach z roku 2022, jak i 2023 (zmiana VAT - dop. redakcji). Do limitu na rok 2023 zostanie zakwalifikowane zużycie wyszacowane 1 stycznia 2023 r. Przepraszamy naszych klientów za wszelkie niedogodności - mówi Krzysztof Kopeć.
Pismak przeciwko oszustom, uwaga na Instagram
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?