Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Szczecin: Cronimet zbuduje nabrzeże w porcie

Piotr Jasina [email protected] 91 481 33 34
Za łopaty chwycili przedstawiciele inwestora, grupy Cronimet oraz spółki córki a także zarządu ZMPSiŚ.
Za łopaty chwycili przedstawiciele inwestora, grupy Cronimet oraz spółki córki a także zarządu ZMPSiŚ. Fot. Andrzej Szkocki
Cronimet PL wybuduje w szczecińskim porcie za 20 mln zł terminal do obsługi metali żelaznych i nieżelaznych. Pracę znajdzie ponad 30 osób.

Inwestor, szukając dogodnej lokalizacji, brał pod uwagę także Rostock, Kłajpedę oraz Rygę. Ostatecznie Cronimet zdecydował się zrealizować inwestycję w Szczecinie. Przygotował dokumentację, ma niezbędne zezwolenia. Wczoraj na placu budowy wbito symboliczne łopaty pod budowę terminalu.
W szczecińskim porcie, przy Kanale Przemysłowym (Wrocławskim) Cronimet PL wybuduje nabrzeże o długości 150 m i głębokości technicznej 8 m. Inwestor zakłada roczne przeładunki na poziomie 150 tys. ton.

Michał Kłos, koordynator projektu dodaje, że spółka pod koniec lutego wydzierżawiła na terenie portu na 30 lat prawie 3 ha nabrzeża.

- Terminal, jako jedyny w Szczecinie będzie palowany w całości - dodaje. - W maju przyszłego roku spodziewamy się przy nabrzeżu pierwszych statków. Zakładamy przeładunki 2-4 statków miesięcznie. Będziemy dostarczać tzw. wkład hipoteczny do zakładów w Finlandii i Hiszpanii. Zatrudnimy tu od 30 do 40 osób.

Cronimet odbiera złom z hurtowni wielkich sieci, jak np. Bosh, Amica itd. Zbiera odpady z metali nierdzewnych do ponownego przetworzenia.

- To znacznie tańsze niż tworzenie stali z rudy - dodaje Kłos. - Praktycznie zapewniamy hutom do pieców gotowe wagony z wkładem. Nie są to proste operacje, bo wymagają też badań laboratoryjnych.

Spółka będzie kooperować z oddziałami i spółkami córkami z Ostrawy, Niemiec, w Polsce.
Zarząd Morskich Portów Szczecin Świnoujście zapewni odpowiednią głębokość toru dojściowego do terminalu. Potrzeba głębokości 7,5-8 metrów. Inwestor liczy też na wsparcie miasta. Chodzi fragment brukowej drogi prowadzącej do nabrzeża. Jest w fatalnym stanie. Sprawę tymczasowo mogłoby załatwić nawet zaasfaltowanie tego odcinka.

  • CRONIMET
  • z siedzibą w Karlsruhe grupuje 56 firm w kilkunastu krajach i zatrudnia łącznie prawie 5 tys. pracowników. Jest światowym liderem w dziedzinie surowców do produkcji stali stopowych zarówno wtórnych (skup i przerób złomu), jak i mineralnych (rudy metali). W Polsce funkcjonuje Cronimet PL sp. z o.o. z siedzibą w Inowrocławiu i to właśnie ta spółka zdecydowała się na lokalizację w porcie w Szczecinie swojego oddziału dla obsługi obrotu transportem morskim, czyli przeładunków portowych i składowania swoich produktów.

 

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza