- Fundusz Silesia (właściciel terenów po stoczni) należy do Skarbu Państwa, podobnie jak fundusz Mars, będący właścicielem Szczecińskiej Stoczni Remontowej Gryfia - zauważa Wieczorek. - Łączenie tych podmiotów nie ma sensu, bo nic nie zmienia. Nadal tereny stoczni zarządzane by były z poziomu Katowic czy Warszawy.
Dariusz Wieczorek broni pomysłu komunalizacji, lansowanego przez SLD, bo uważa, że wtedy decyzje dotyczące wykorzystania terenów zlikwidowanej stoczni będą zapadały w Szczecinie.
- To fundamentalna różnica między pomysłem naszym a zgłoszonym przez Platformę - dodaje. - My chcemy, by samorząd przejął tereny, przekazał je operatorowi, który by dzierżawił je wraz z majątkiem firmom, zwłaszcza z naszego regionu. Są już takie, które produkują statki po szuwarach, bo nie mają odpowiednich placów. Operator miałby też dbać o drogi, infrastrukturę itd.
Propozycja Tałasiewicza oznacza, że Skarb Państwa miałby produkować statki - wnioskuje polityk SLD. - Zwracam też uwagę, że Gryfia jest remontówką.
Wieczorek dodał, że pomysł Platformy traktuje jako zaczyn do dyskusji.
- Nic nie stoi na przeszkodzie, by minister rozważył kilka koncepcji zagospodarowania terenów postoczniowych - dodał Wieczorek. - Liczymy na to, że nasza koncepcja nie trafi do kosza.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?