Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Szczecin. Najchętniej tankujemy przy marketach, bo kuszą nas promocyjne ceny

pit [email protected] 91 481 33 34 Fot. Marcin Bielecki
Właściciele stacji sklepowych zapewniają, że sprzedają paliwo dobrej jakości ale taniej.
Właściciele stacji sklepowych zapewniają, że sprzedają paliwo dobrej jakości ale taniej.
Mechanizm promocyjnej sprzedaży sprawia, że liczba klientów na stacjach Tesco wzrosła w ciągu roku o kilkanaście procent.

 Robisz zakupy za minimum 50-100 zł w super- lub hipermarkecie i dzięki temu kupujesz paliwo tańsze o 5 groszy na litrze. Kolejne 5 groszy zyskujesz płacąc hipermarketową kartą kredytową. Oszczędzasz więc 10 groszy na litrze, choć i bez tego paliwo "sklepowe", jest zwykle o 10 groszy tańsze niż "koncernowe". W sumie zyskujesz około 20 groszy na litrze.

Przybywa klientów

Ten mechanizm promocyjnej sprzedaży sprawia, że liczba klientów na stacjach Tesco wzrosła w ciągu roku o kilkanaście procent, mimo odnotowanych przez Polską Organizację Przemysłu i Handlu Naftowego spadków sprzedaży benzyny i gazu LPG na polskim rynku paliw.

Przymarketowa stacja Tesco w Szczecinie może pochwalić się ponad 15-procentowym wzrostem liczby klientów. Ci zaś chętnie korzystają z rabatu, tankując więcej przy każdej wizycie na stacji. W Szczecinie klienci wlewają do baku o 32 proc. więcej paliwa niż rok temu.

 i stacji

Na koniec czerwca 2010 roku działało w Polsce 139 stacji sklepowych, czyli o 9 więcej niż na koniec ubiegłego roku. Na wzrost zapracowały trzy sieci: Intermarche - 6 nowych stacji i ma ich łącznie 28, Tesco - 2 nowe stacje, łącznie 26 i Auchan - 1 nowa stacja, w sumie 21. Liderem rynku pozostaje Carrefour z 44 stacjami.

Główną siłą napędzającą sprzedaż stacji sklepowych jest niższa cena. W tym roku średnia cena wszystkich głównych rodzajów paliw była wyższa niż przed rokiem: EU95 o 9 proc., oleju napędowego o 14 proc. i gazu LPG o 17 proc.

Niska maraża

 - Zadowalamy się kilkuprocentową marżą, dlatego jesteśmy w stanie sprzedawać taniej niż sieci koncernowe - mówi Michał Sikora, rzecznik prasowy Tesco Polska.

Właściciele tych stacji zapewniają, że paliwo jest dobrej jakości. Wszystkie stacje sklepowe korzystają z usług laboratoriów badających jakość sprzedawanego paliwa. Paliwa badane są w niezapowiedzianych, "lotnych" kontrolach przynajmniej raz na kwartał, zaś każda dostawa posiada świadectwo jakości.

 Niskie koszty

Mimo że stacje Tesco są czynne całą dobę przez 7 dni w tygodniu, generują minimalne koszty, co z kolei obniża cenę oferowanego paliwa. Powodem tak niskich cen są między innymi lokalizacje stacji, które budowane są na terenach przynależących do sklepu, co znacząco obniża koszty utrzymania placówki, do tego dochodzą niskie marże, które pozwalają na ustalanie konkurencyjnych cen.

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza