Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Szczecin: Nowe pomysły na stocznię

Piotr Jasina [email protected] 91 481 33 34
Nadal nie ma inwestora, który wykorzystałby kluczowe elementy majątku do budowy statków.
Nadal nie ma inwestora, który wykorzystałby kluczowe elementy majątku do budowy statków. Andrzej Szkocki
Właściciel stoczni poszukuje inwestora strategicznego. Nie wyklucza powołania spółki do zarządzania majątkiem. Nie ma jeszcze terminu rozprawy dotyczącej unieważnienia dzierżawy stoczniowych terenów Kraftportowi.

Fundusz Silesia już nie czaruje szczecinian bajecznymi koncepcjami zagospodarowania terenów zlikwidowanej stoczni szczecińskiej. Nowy zarząd (prezesem od 16 kwietnia jest Mariusz Kolwas, członkiem zarządu - Agnieszka Skarboń) przyjął inną strategię działania. Najpierw rozmawia z samorządowcami i przedsiębiorcami.

W minionym tygodniu spotkali się z przedstawicielami wszystkich podmiotów prowadzących działalność na terenie byłej stoczni. Rozmawiali między innymi o planach najemców związanych z kontynuowaniem oraz rozwijaniem produkcji i usług w obiektach i na gruntach TF Silesia. Ale także były rozmowy z marszałkiem zachodniopomorskim i władzami Szczecina. Dotyczyły zasad współpracy w zakresie promocji biznesowej terenów po zlikwidowanej stoczni.

- Obecnie na terenach byłej stoczni, pracuje około 1500 osób - informuje prezes funduszu. - Większość działających firm ma wieloletnie plany biznesowe związane z rozwijaniem produkcji i świadczeniem usług. Dlatego przy tworzeniu projektów pełnego wykorzystania majątku postoczniowego będziemy, w miarę możliwości i przy zachowaniu reguł rynkowych, uwzględniali potrzeby obecnych najemców.

Właściciel analizuje kilka wariantów zarządzania majątkiem po byłej stoczni by wykorzystać te tereny gospodarczo.

- Bierzemy pod uwagę powołanie spółki celowej czy współpracę z inwestorem strategicznym - informuje zarzą funduszu.

Problem z Kraftportem jeszcze nie został rozwiązany. Sąd nadal nie wyznaczył terminu rozprawy. Przypomnijmy, że Silesia uznała za nieważną umowę dzierżawy kluczowych dla budowy statków terenów stoczni. Złożyła pozew w tej sprawie. Chodzi o 10 ha gruntów z pochylnią, malarnią, halą do prefabrykacji, nabrzeżami. Kraftport utrzymuje, że umowa jest ważna. Sprawę musi rozstrzygnąć sąd.

Firmy w stoczni

Na terenie byłej stoczni działa obecnie około 30 firm. Są wśród nich JVP Steel, Stalkon, Makrum czy PTS LTD. Zatrudniają wielu byłych pracowników Stoczni Szczecińskiej Nowa. JVP Steel Poland wynajmuje halę o powierzchni ponad 3 tys. m kw. z dostępem do nabrzeża. Zatrudnia ponad 40 osób, kilkudziesięciu kolejnych w drugiej hali, nieopodal stoczni. Produkujemy konstrukcje wielkogabarytowe.
Stalkon, który ma siedzibę w Policach. W stoczni wynajmuje 2 hale o łącznej powierzchni 6 tys. m kw. i fragment kei. Produkuje również wielkogabarytowe konstrukcje - urządzenia do wyładunku i załadunku dla kopalń odkrywkowych, konstrukcje dla energetyki, transportu itd. Wszystko na eksport.
Ponad 14 tys. m kw. terenów stoczni, hale z suwnicami o powierzchni ponad 10 tys. i dwa place postojowe o powierzchni ponad 4,2 tys. m kw. wydzierżawiła bydgoska spółka Makrum (właściciel Pomeranii). Przenosi tu część produkcji z Bydgoszczy.

PTS LTD buduje na terenie stoczni kilka jednostek, trawlery do połowu i transportu ryb, katamarany do obsługi ferm rybnych. Zatrudniamy około 200 osób. 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na gp24.pl Głos Pomorza