Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Szczecin. Szansa na pracę dla byłych stoczniowców

Piotr Jasina [email protected] 091 481 33 34 Fot, Andrzej Szkocki
Statek, który wykończy Gryfia, to uniwersalny kontenerowiec (jak sprzedany Rosjanom Fesco Diomid) o nośności 41.850 DWT, mogący przewozić 3.091 kontenerów.
Statek, który wykończy Gryfia, to uniwersalny kontenerowiec (jak sprzedany Rosjanom Fesco Diomid) o nośności 41.850 DWT, mogący przewozić 3.091 kontenerów.
Gryfia wykończy ostatni statek zwodowany przez Stocznię Szczecińską Nową.

 

Szczecińska Stocznia Remontowa Gryfia wygrała przetarg na dokończenie budowy statku stojącego u nabrzeży Stoczni Szczecińskiej Nowa. Informowaliśmy o tym we wczorajszym wydaniu dziennika. Spółka potwierdziła, iż otrzymała informację o rozstrzygnięciu przetargu w środę. Zwycięzcą jest właśnie nasza remontówka.

Agnieszka Duszyńska z Gryfii, nie chciała jeszcze mówić o szczegółach przed podpisaniem umowy.

- Ma być podpisana w połowie listopada - powiedziała.

Mogą liczyć na pracę 

Dla byłych pracowników Stoczni Szczecińskiej Nowa to dobra wiadomość. Mogą liczyć na pracę, przynajmniej przez jakiś czas. Niekoniecznie na umowę o pracę, mogą to być umowy cwyilno-prawne - ale w swoim fachu.

- Jestem pewien, iż prezes SSR Gryfia skorzysta z fachowców, którzy do niedawna pracowali w SSN - powiedział Bogusław Adamski, wiceprezes stoczni, której majątek ma być sprzedany w listopadowym przetargu. Przynajmniej z takich fachowców jak automatycy, elektrycy, ślusarze, którzy znają ten statek na pamięć. My go przecież budowaliśmy. Rozmawialiśmy o tym. Chętnie będę służył życzliwą pomocą.

Szczecińska stocznia statek budowała pierwotnie dla niemieckiego armatora SCN. Ten zrezygnował. Odkupiła go Agencja Rozwoju Przemysłu ogłaszając przetarg na wykończenie, który wgrała właśnie Gryfia.

Właścicielem jest ARP

Statek zbudowany w SSN jest teraz własnością Agencji Rozwoju Przemysłu.

Kiedy stocznia była w ruchu, prace wykończeniowe statku na takim etapie wykonywała w ciągu 4-5 miesięcy angażując 300-400 osób.

- Gryfia z pewnością zastosuje inny cykl - dodaje prezes Adamski. - Musi bowiem przygotować proces logistycznie, zakontraktować zakupy materiałów itd. Na pewno będzie to dłuższy okres, a pracę raczej będzie jednocześnie wykonywała mniejsza grupa specjalistów.

Statek, który wykończy Gryfia, to uniwersalny kontenerowiec (jak sprzedany Rosjanom Fesco Diomid) o nośności 41.850 DWT, mogący przewozić 3.091 kontenerów.

Długość jednostki wynosi 220 m, szerokość ponad 32 m. W Diomidzie napęd stanowił silnik spalinowy wyprodukowany przez H. Cegielski Poznań S.A.

 

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza