- Lokomotywy zwane Eurosprinterami, produkowane przez Siemensa są bardzo ekonomiczne, ale pod warunkiem że w ciągu doby przejadą minimum 1000 km - wyjaśnia Andrzej Chańko dyrektor zachodniopomorskiego zakładu w Szczecinie. - Dlatego te lokomotywy będą ciągnęły składy na trasie Szczecin-Warszawa-Szczecin (1100 km). Wczorajszy rejs był promocyjny, na stałe Eurosprienter pojawi się na tej trasie w ciągu tygodnia. Kolejna lokomotywa tego producenta pojawi się niebawem na trasie Szczecin-Kraków.
Dyrektora zapewnia, iż nie chodzi tylko o aspekty ekonomiczne, choć są bardzo ważne. Skorzystają także pasażerowie. W jaki sposób?
- Te lokomotywy są po prostu niezawodne, nie psują się - podkreśla Chańko. - A to znaczy, iż nie ma żadnych przestojów, awarii na trasie InterRegio, opóźnień. Nasz spółka posiada już dwie takie lokomotywy i 3 Traxx produkowane przez Bombardiera. Są jakościowo porównywalne. Zarząd spółki planuje wyleasingować kolejne.
Szczecin jest przygotowany także serwisowo do obsługi i przeglądów tego typu lokomotyw.
W tej chwili pociągi InterRegio do Warszawy wyjeżdżają ze Szczecina Głónego o godz. 6.45 i godz. 13.40.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?