Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Szczecineckie wodociągi przedobrzyły z blankietami

Rajmund Wełnic [email protected] Tel. 94 347 35 99
Szczecineckie wodociągi przedobrzyły z blankietamiZmodyfikowano papierowe faktury, skracając je do jednej kartki papieru.
Szczecineckie wodociągi przedobrzyły z blankietamiZmodyfikowano papierowe faktury, skracając je do jednej kartki papieru. Archiwum
Szczecineckie "wodociągi" chciały zaoszczędzić na drukach rachunków wysyłanych do swoich klientów. Teraz ze zmian muszą się wycofać, bo nowe faktury okazały się wyjątkowo nieprzyjazne dla ludzi.

O problemie poinformował nas mieszkaniec Szczecinka.
- Do tej pory otrzymywałem faktury z Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji, które oprócz wszystkich danych o należnościach itp. miały na końcu wypełnione już blankiet opłaty - mówi. - Było to dla mnie wygodne, bo szedłem na pocztę, pani odrywała blankiet, dawała mi potwierdzenie zapłaty, ja płaciłem i było po sprawie.

Teraz dostałem tylko fakturę z wyliczoną należnością do zapłaty, już bez tego blankietu. Musiałem sam zapłacić, wypełniając pocztowy druk wpłaty, wpisać wszystkie dane, numer konta itp.. Dodam, że mam już słaby wzrok, a nie miałem akurat przy sobie okularów, po które musiałem wrócić do domu, aby wszystko wypełnić prawidłowo. W tym samym czasie na poczcie spotkałem starszą panią, która, jak się okazało też chciała zapłacić za wodę i ścieki.

Bezradnie stała nie wiedząc, jak wypełnić druk. Pomogłem jej, ale do licha, coś jest chyba nie tak. Po co zmieniać dobre, sprawdzone rozwiązania? Zadzwoniłem do PWiK z pytaniem, co to za zmiany, to powiedziano mi, że to nowe wzory rachunku wprowadzono w ramach oszczędności. Może i "wodociągi" oszczędzają, bo kiedyś rachunek był na dwóch kartkach, a teraz na jednej, ale moim zdaniem to bzdurne oszczędności, na dodatek utrudniające życie. Mogę się założyć, że wiele, zwłaszcza starszych osób źle wypełni druki i PWiK pieniędzy na czas nie dostanie.

Interweniowaliśmy w PWiK. Jak nam wyjaśnił prezes firmy Andrzej Wdowiak zmiana faktycznie wynikała z chęci zaoszczędzenia. - Mamy około 14 tysięcy odbiorców, do których co miesiąc, co dwa wysyłamy rachunki za zużytą wodę i odprowadzone ścieki - mówi. - To ciężarówka papieru.

Szef "wodociągów" dodaje, że zakupiono więc nowy system informatyczny, aby np. więcej osób mogło otrzymywać e-faktury droga mailową. Przy okazji jednak zmodyfikowano papierowe faktury, skracając je do jednej kartki papieru, ale tak niefortunnie, że znikły z nich przy okazji blankiety wpłat. Znalazło się za to miejsce... na ostrzeżenie, że nieterminowe regulowanie należności będzie skutkować wpisem do Krajowego Rejestru Dłużników.

Andrzej Wdowiak przyznaje, że usunięcie blankietu wpłat było błędem, bo do nich także trafiają już sygnały niezadowolonych klientów. Stąd zapadła decyzja, że wrócą stare wzory rachunków. Zajmie to nieco czasu, bo konieczna jest aktualizacja oprogramowania.

- Skutkiem będzie niestety to, że znowu do wydrukowania części faktur konieczne będą dwie kartki - mówi prezes Wdowiak. - Na szczęście, część zmieści się na jednej kartce.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza