Szczecin/Gorzów: Trudniej na ekspresowej "trójce"

Piotr Jasina piotr.jasina@mediaregionalne.pl 91 481 33 34
Szczecin/Gorzów: Trudniej na ekspresowej "trójce"Węzeł Klucz. Przy zjeździe wykonawca kładzie nową nawierzchnię asfaltu. Nie wytrzymała dwóch lat eksploatacji.
Szczecin/Gorzów: Trudniej na ekspresowej "trójce"Węzeł Klucz. Przy zjeździe wykonawca kładzie nową nawierzchnię asfaltu. Nie wytrzymała dwóch lat eksploatacji. Fot. Andrzej Szkocki
Udostępnij:
Przy zjeździe z autostrady A6 na węźle Klucz musimy zachować ostrożność. Remontowany jest fragment jezdni. Podobnie przy węźle Pyrzyce. Do czasu naprawy na fragmentach drogi jedziemy jedną nitką w obu kierunkach.

- W związku z naprawą jezdni wyłączone zostały lewe pasy ruchu w rejonie wykonywanych robót - informuje Mateusz Grzeszczuk ze szczecińskiego oddziału Generalnej dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Organizacja ruchu na czas robót to m.in. zwężenie o połowę łącznicy prowadzącej od granicy w stronę Gorzowa. Za łącznicą jezdnia zachodnia S3 została zamknięta, a ruch skierowany na jezdnię wschodnią. Obowiązuje ograniczenie prędkości do 70 km/h i zakaz wyprzedzania.

Na północ od MOP-ów Wysoka samochody wracają na jezdnię zachodnią i bez utrudnień jadą do węzła Pyrzyce.

- Przed węzłem Pyrzyce mamy ponownie zamknięcie jezdni zachodniej, a samochody poruszają się jezdnią wschodnią w obu kierunkach - dodaje Grzeszczuk. - Pojazdy wracają na jezdnię zachodnią po około 3 kilometrach, na dalszym odcinku trasy nie ma już utrudnień.

Prace na drodze ekspresowej konsorcjum Herman Kirchner wykonuje w ramach gwarancji. Polegają na frezowaniu istniejącej warstwy ścieralnej i rozłożeniu nowej na całej szerokości jezdni oraz odtworzeniu oznakowania poziomego.

- Roboty obejmą 4 odcinki jezdni zachodniej (prawej) o łącznej długości 810 metrów oraz odcinek łącznicy na węźle Klucz w relacji Kołbaskowo - Gorzów o długości 120 metrów - dodaje rozmówca.

Na odcinkach objętych pracami przed rokiem zaczęły się pojawiać ubytki w nawierzchni. Były w ramach gwarancji naprawiane przez wykonawcę. Jednak to rozwiązanie nie zapewniało właściwego komfortu jazdy i trwałości.

- GDDKiA wyegzekwowała na wykonawcy wymianę warstwy ścieralnej na całej szerokości jezdni - informuje Grzeszczuk. - Będziemy mieli zupełnie nową nawierzchnię na tych odcinkach, z 2-letnią gwarancją. Prace powinny być zakończone w tym miesiącu.

Unia pomogła
W styczniu 2011 roku oddano do użytku ostatni odcinek drogi S3. Cała trasa szybkiego ruchu Szczecin-Gorzów Wielkopolski kosztowała ponad 2,2 miliarda złotych, ma ponad 81 km długości. Inwestycja powstała przy współfinansowaniu Unii Europejskiej ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
 

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Głos Pomorza
Dodaj ogłoszenie