Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Szczeciński gigant jeszcze urósł przez mijający rok

Jarosław Dziedzic
OT Logistics to polska firma z ponad 70-letnim doświadczeniem. Jest największym operatorem portowym w Polsce i na południowym Bałtyku oraz liderem w transporcie wodnym śródlądowym, od Kaliningradu w Rosji po porty w Niemczech i Holandii. Grupa skupia również podmioty wyspecjalizowane w transporcie drogowym, kolejowym, a także spedycji i logistyce. Na zdjęciu:port gdyński, w którym OT Logistics odgrywa coraz ważniejszą rolę.
OT Logistics to polska firma z ponad 70-letnim doświadczeniem. Jest największym operatorem portowym w Polsce i na południowym Bałtyku oraz liderem w transporcie wodnym śródlądowym, od Kaliningradu w Rosji po porty w Niemczech i Holandii. Grupa skupia również podmioty wyspecjalizowane w transporcie drogowym, kolejowym, a także spedycji i logistyce. Na zdjęciu:port gdyński, w którym OT Logistics odgrywa coraz ważniejszą rolę. archiwum
OT Logistics informuje o finalizacji transakcji przejęcia STK S.A. oraz Kolei Bałtyckiej S.A. Nie były to jedyne przejęcia w tym roku szczecińskiej firmy.

Grupa Kapitałowa OT Logistics wzmacnia kolejową działalność poprzez przejęcie STK S.A. i objęcie 80% pakietu akcji Kolei Bałtyckiej S.A. Transakcja polega na zakupie udziałów w tych spółkach przez OT Logistics w zamian za akcje własne oraz na rozliczeniu wzajemnych wierzytelności.
Cenę za 100% akcji STK S.A. ustalono na 35,5 mln zł, zaś pakiet 80% walorów Kolei Bałtyckiej S.A. wyceniono na 3,4 mln zł. W ramach transakcji o łącznej wartości ok. 39 mln zł, OT Logistics obejmuje 100% akcji STK S.A. oraz 80% akcji Kolei Bałtyckiej S.A. Jednocześnie STK Group obejmuje akcje OT Logistics, rozliczane są również wzajemne wierzytelności, co stanowi o bezgotówkowym charakterze transakcji.
- Zakończyliśmy właśnie proces przejęcia STK oraz Kolei Bałtyckiej zapowiedziany w połowie roku - mówi Zbigniew Nowik, prezes zarządu OT Logistics. - Chcemy, by transport kolejowy odgrywał większą rolę w transporcie towarów masowych i stanowił rosnące uzupełnienie w przypadku towarów dostarczanych do portów naszej Grupy Kapitałowej OT Logistics. Liczymy, że synergie wynikające z przejęcia grupy kolejowej wzmocnią naszą ofertę dla klientów, co następnie przełoży się na wzrost naszych udziałów rynkowych i rentowności z działalności transportowej. Rozwój transportu kolejowego jest jednym z elementów naszej strategii
Zakup kolejowych aktywów nie wpłynie na poziom zadłużenia OT Logistics, bowiem spółka w realizacji transakcji nie będzie korzystać z finansowania zewnętrznego. Cena nabycia przez STK Group akcji GK OT Logistics wynosi 32 zł za jedną akcję. Po rejestracji podwyższenia kapitału zakładowego spółki w wyniku emisji akcji, STK Group będzie dysponować 5,31% akcji w kapitale zakładowym OT Logistics.
Grupa Kapitałowa OT Logistics mocno urosła w ciągu ostatnich 12 miesięcy. W tym czasie informowała m.in. o tym, że jej spółka zależna C.Hartwig Gdynia zawarła umowę nabycia firmy Sealand Logistics z siedzibą w Gdyni. OT Logistics jest również największym branżowym udziałowcem portu morskiego Luka Rijeka w Chorwacji a ostatnio szczecińska spółka poinformowała o złożeniu w przetargu publicznym w ramach procesu prywatyzacji oferty nabycia 30 proc. akcji spółki Luka Bar AD BAR z siedzibą w Barze (Czarnogóra).

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na gp24.pl Głos Pomorza