Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Szynobusem do Polic

Marek Jaszczyński [email protected]
Szynobusem do PolicKoncepcja przystanku kolejowego Police Osiedle. Koszt uruchomienia SKM, czyli modernizacja infrastruktury wraz zakupem taboru, to kwota od 580 mln zł do 780 mln złotych
Szynobusem do PolicKoncepcja przystanku kolejowego Police Osiedle. Koszt uruchomienia SKM, czyli modernizacja infrastruktury wraz zakupem taboru, to kwota od 580 mln zł do 780 mln złotych Wizualizacja Maciej Sochanowski
Budowa SKM ma być etapowana, docelowo ma powstać łącznica kolejowa do Osiedla Chemik. Kolej ma odebrać pasażerów autobusom.

- Etap "0" inwestycji to faktycznie stan istniejący, stanowiący punkt wyjściowy - tłumaczy Maciej Sochanowski, jeden z autorów studium wykonalności Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej.

Dotyczy uruchomienia sieci SKM na liniach kolejowych, gdzie obecnie prowadzone są regionalne przewozy pasażerskie, tj. na liniach: Szczecin - Stargard Szczeciński, Szczecin - Gryfino, Szczecin - Goleniów - Świnoujście z odgałęzieniem do Portu Lotniczego Szczecin Goleniów.

Wariantowo założono budowę sieci SKM na wspomnianych wyżej liniach i dodatkowo modernizację linii Szczecin - Trzebież na odcinku ze Szczecina do Polic wraz z budową nowego przystanku. W opcji "2" modernizacja linii do Polic wiąże się z budową odgałęzienia do Osiedla Chemik z dwoma wariantami przebiegu. W pierwszym wariancie odgałęzienie ma być poprowadzone w pasie drogowym ul. Piłsudskiego. W drugim wariancie - odgałęzienia w okolicy przystanku Szczecin Mścięcino ma być poprowadzone po obrzeżach miasta z węzłem przesiadkowym przy ul. Kardynała Stefana Wyszyńskiego.

Autorzy opracowania przygotowali prognozy dotyczące przewozów pasażerskich. Jest to prognoza na rok 2021 w scenariuszu optymistycznym, kiedy SKM powinna zostać uruchomiona w pełnym zakresie. Przyjęto, że pasażerów kolej przejmie z komunikacji autobusowej. Zakłada się, że nawet do 50 procent pasażerów może przejść do komunikacji SKM. Przyjęto także, że około 10 kierowców porzuci swoje pojazdy i skorzysta z kolei. Ile pasażerów może korzystać z SKM? W dni robocze potoki pasażerów szacuje się na 14 153, w soboty i wolne od pracy na 7 077 pasażerów. Średniodobowo 11 293 osoby.

Autorzy opracowania są zdania, że uruchomienie kolei metropolitalnej będzie stanowić dla Szczecina uzupełnienie sieci transportu miejskiego poprzez zintegrowanie z liniami tramwajowymi i autobusowymi. Wiąże się z wprowadzeniem jednego biletu metropolitalnego na przejazd wszystkimi środkami transportu publicznego, co ma ułatwić i zachęci do korzystania z komunikacji zbiorowej.
 

 

 

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza