Przypominamy, że powstał darmowy system informacji graficznych bardzo przydatny w walce pandemią. To wspólny projekt firmy przetwórczej Milarex i agencji Rio Creativo. Każda firma czy instytucja życia publicznego może skorzystać z pakietu dostosowanego do własnych potrzeb. Całkiem za darmo.
Darmowy system informacji pomocny w walce z koronowirusem. Za ideą pakietu grafik, plakatów, broszur i ulotek do pobrania stoi potentat z branży przetwórstwa rybnego. Do dzielenia się wiedzą wymaganą w czasach pandemii rękę przyłożyła agencja Rio Creativo.
Oursafety.info to adres strony internetowej pełnej klarownych, prostych i przede wszystkim pomocnych infografik dotyczących zasadach bezpieczeństwa w dobie pandemii. Kilkoma kliknięciami można pobrać tam grafiki tłumaczące dlaczego społeczny dystans ma znaczenie, jak bezpiecznie robić zakupy czy też zakładać i ściągać jednorazowe rękawiczki ochronne.
W praktyce platforma oursafety.info jest narzędziem dla osób odpowiedzialnych za funkcjonowanie zakładów produkcyjnych, fabryk, sklepów, instytucji i firm.
Właścicielem serwisu oraz pomysłodawcą kampanii edukacyjnej jest Charles Kasprzak. Treści, jak i poszczególne udostępnione pliki zostały stworzone we współpracy z Markiem Guzińskim i Marcinem Zgórskim prowadzącymi studio brandingowe Rio Creativo.
- Wierzę, że właściwa kampania edukacyjna oraz rygorystyczne stosowanie się do wypracowanych zasad bezpieczeństwa znacząco zwiększają nasze szanse na uchronienie się przed zakażeniem - przyznaje Charles Kasprzak, członek zarządu Milareksu, współautor projektu.
- Z tego względu postanowiliśmy podzielić się wypracowanymi przez nas dotychczas procedurami i wdrożoną kampanią edukacyjną. Jako społeczność globalna musimy jak najszybciej powrócić do normalnego życia. Musimy umożliwić funkcjonowanie naszych gospodarek. Instytucje i firmy, które są nieczynne muszą niezwłocznie wrócić do aktywności. Oursafety.info może w tym pomóc.”
Gotowe plansze w formacie od A0 do A3 mogą zawisnąć na tablicach ogłoszeń, w środkach komunikacji, w pomieszczeniach socjalnych, łazienkach, głównych korytarze i halach produkcyjnych. Pierwszą firmą, która wdrożyła kampanię informacyjną jest słupski Milarex.
Ale projekt ma charakter loklany, polski, i globalny gdyż powstała już wersja w języku angielskim.
- Którą przesłaliśmy już Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) i Komisji Europejskiej – podkreśla Charles Kasprzak.
Warunki korzystania
Twórcy witryny udzielają nieodpłatnej licencji do korzystania z ich grafik. Co ważne, licencja ta uprawnia do korzystania z grafik przez nieoznaczony czas i bez ograniczeń terytorialnych. Klikając w ikonę „pobierz” na oursafety.info ściąga się pliki w formie .pdf i .png. Należy zaakceptować ogólne warunki licencji. Pamiętajmy, że akceptacja jest jednoznaczna z zawarciem mowy licencyjnej. Ta ostatnia uprawnia do utrwalania i zwielokrotniani grafik bez żadnych ograniczeń ilościowych, dowolną techniką tak w drukarską, cyfrową, jak i reprograficzną, elektroniczną czy zapisu magnetycznego i na każdym nośniku. W tę ostatnią kategorię włącza się także nośniki elektroniczne. Twórczość z oursafety.info może więc trafiać na tablice, plakaty, ulotki i naklejki.

Szymon Hołownia ma duże ego, większe ma tylko Lech Wałęsa
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?