W ciągu dwóch tygodni Zarząd Infrastruktury Miejskiej w Słupsku otrzymał ponad 60 e-maili, kilkadziesiąt telefonów i kilka pism od mieszkańców, którzy komentowali proponowane przez urzędników zmiany w rozkładzie jazdy autobusów miejskich. Wielu z nich wnosiło również własne propozycje:
17 częściej
"Piszę w imieniu swoim, swoich pracowników, a najprawdopodobniej także wielu innych osób regularnie dojeżdżających do pracy w Słupskim Inkubatorze Technologicznym. Obecnie jedynym połączeniem autobusowym, które obsługuje SIT, jest jeden z kursów autobusu nr 17, który pozwala dojechać do obiektu przed godz. 7 i wrócić do miasta po godz. 15.
Wiem, że planowane jest uruchomienie kolejnego połączenia 17, które umożliwiałoby dojazd na godz. 8 i powrót po godz. 16, jednak dopiero od okolic kwietnia bieżącego roku. Chciałbym dowiedzieć się o możliwość uruchomienia połączenia we wcześniejszym terminie.
SIT w coraz większym stopniu zapełnia się firmami. Nie wszystkie z nich to firmy produkcyjne, które pracują w godzinach 7-15. Obecnym połączeniem nr 17 do SIT dojeżdża i wraca już przeciętnie około 30 osób. Autobus w obie strony jest wypchany po brzegi.
Tymczasem część tych osób nie musiałaby dojeżdżać o godz. 7, ale nie ma innego połączenia. Linia 17 na istotnej części swojej trasy sprawnie przecina miasto, dlatego jest chętnie wykorzystywana przez mieszkańców, którzy niekoniecznie podróżują do lub ze SSSE. Dodatkowe kursy cieszyłby się dużą popularnością wśród mieszkańców.
- Wniosek dotyczący większej liczby kursów do Słupskiego Inkubatora Technologicznego czy obsługi porannych kursów linii nr 17 pojazdem przegubowym będzie mógł być uwzględniony. Postaramy się zwiększyć obsługę SIT oraz jeżeli będzie taka możliwość techniczna, poranny kurs będzie obsługiwał pojazd przegubowy mówi Marcin Grzybiński, zastępca dyrektora Zarządu Infrastruktury Miejskiej.
Dłuższa trasa 25
"Proszę o uwzględnienie następujących propozycji: rozszerzenie trasy linii 25 w taki sposób, by jeździła przez przystanek na ul. Słonecznej przy MOPR, uruchomienie bezpośredniego połączenia Słonecznej/MOPR z osiedlem Westerplatte/Hubalczyków".
- Szczegółowo badamy możliwości lepszego skomunikowania MOPR lub modyfikacji trasy np. linii nr 25 wg wniosków mieszkańców - mówi Marcin Grzybiński.
15 trochę inaczej
"Cieszę się bardzo, że ktoś pomyślał o mieszkańcach os. Niepodległości i proponuje zmianę trasy linii nr 15 przez ulicę Norwida. Jestem za. Aby dotrzeć do centrum miasta, muszę dotrzeć na ul. Szczecińską i skorzystać z przystanku Szczecińska - Braci Gierymskich. To odległość ok. 800 metrów - trochę daleko".
"Jesteśmy całą rodziną za tym, aby autobusy linii 15 i 16 dojeżdżały do ulicy Jodłowej. Przystanek już czeka na podróżnych".
"Bardzo się cieszę, że będą w końcu autobusy numer 15 i 16 jeździć na pętlę przy ulicy Jodłowej, gdyż jestem osobą niepełnosprawną i ułatwiłoby mi to dojazd do centrum miasta. Już jakiś czas temu postawiono przystanek na tej pętli i cieszę się, że w końcu będzie działać".
"Czy to oznacza, że nie będzie przystanku na ul. Piłsudskiego koło kościoła? Nie wyrażamy na to zgody".
- Wydłużenie linii 15 i 16 do nowej pętli przy ul. Jodłowej wraz z przeniesieniem przystanku z pętli Hubalczyków w nowe miejsce - blisko bloków i wejścia głównego do szpitala były bardzo oczekiwane przez mieszkańców tego rejonu miasta oraz pasażerów korzystających z usług szpitala - mówi zastępca dyrektora ZIM. - Korekta trasy linii 15 w kierunku Hubalczyków poprzez poprowadzenie jej ulicą Norwida - Małcużyńskiego - Piłsudskiego i uruchomienie na ul. Norwida dwóch przystanków przyczyni się do wzrostu dostępności do komunikacji miejskiej zachodniej części os. Niepodległości. Lokalizacja dwóch przystanków w ciągu ulicy Norwida nie spowoduje likwidacji miejsc parkingowych. Kursy obsługujące niedzielne msze mogą pozostać na ulicy Piłsudskiego.
8 przez cały rok
"Proszę o pozostawienie linii 8 na okres wakacji - dla emerytów test to ułatwienie w docieraniu do miasta, na zakupy czy do lekarza".
- Taka zmiana jest bardzo kosztowna i w tym roku nie mamy na nią pieniędzy - mówi Marcin Grzybiński. - Rozważymy tę propozycję podczas tworzenia budżetu na przyszły rok.
11 również wieczorem
"Proszę o powrót na linii nr 11 autobusu o godz. 21.30 jadącego w kierunku Słupska".
- Kursowanie tej linii współfinansują również gminy Słupsk i Dębnica Kaszubska. My nie mamy dodatkowych środków na urucho- mienie tego połączenia, zostało ono wcześniej zlikwidowane ze względu na małą frekwencję, jednak rozważymy możliwość przesunięcia ostatniego kursu na późniejszą godzinę - odpowiada Marcin Grzybiński.
15 na osiedle Batorego
"Przydałoby się zahaczyć linią 15 o przystanek os. Batorego, ponieważ mieszkańcy nie mają szybkiego połączenia z pętlą, a linia 19 jedzie około 20 min i niestety tylko do godziny 19. Myślę, że takie rozwiązanie nie byłoby negatywnie odebrane, ponieważ zajazd na os. Batorego nie zajmuje dużo czasu, a ułatwiłby dojazd do pracy wielu mieszkańcom".
- Taka zmiana jest nieuzasadniona. To osiedle obsługuje kilka linii. Natomiast 15 ma szybko skomunikować pasażerów z osiedli Niepodległości i Zatorza z centrum miasta i szpitalem - mówi Marcin Grzybiński.
Kursy po ul. Zaborowskiej
"Proponuję, aby jedną z linii, tj. nr 15 lub 16 poprowadzić od pętli przy ul. Rzymowskiego ulicą Marii Zaborowskiej, następnie skręt w lewo w ul. Andersa, prosto do ul. 11 Listopada, a dalej to zależy od linii. Jeżeli linia nr 16, to zwyczajnie skręt w prawo i dalej, jak jest, aż do ul. Hubalczyków, gdzie mają być zmiany. Natomiast jeżeli wybór padnie na linię nr 15, to z ul. Andersa skręt w lewo i dalej wg nowej trasy opisanej przez was".
- Ten pomysł był już dyskutowany. Naszym zdaniem osiedle Niepodległości jest dobrze skomunikowane. Wydłużenie trasy o ul. Zaborowskiej jest teraz niemożliwe ze względów technicznych i finansowych - mówi zastępca dyrektora ZIM.
"Miasto Słupsk jest za małe, aby utrzymywać komunikację miejską i kilkadziesiąt stołków z moich podatków mi zabieranych, ulice w mieście są nieprzystosowane do przedłużanych autobusów zawalidrogów".
- Tego postulatu oczywiście nie zrealizujemy. Myślę, że ponad pięćdziesiąt tysięcy pasażerów, którzy każdego dnia korzystają z komunikacji miejskiej n Słupsku, nie byłoby zadowolonych z takiej decyzji, nie mówiąc już o konsekwencjach dla układu transportowego miasta - powiedział nam Marcin Grzybiński.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?