Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Telefon zaufania dla dzieci i młodzieży

Magdalena Olechnowicz
Fot. internet
Ogólnopolski telefon zaufania dla dzieci i młodzieży spotkał się z zaskakująco dużym zainteresowaniem. Wczoraj podsumowano pierwsze dwa miesiące działalności.

Telefon zaufania

Telefon zaufania

Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111 służy potrzebującym wsparcia, opieki i ochrony. Połączenia są bezpłatne z telefonów stacjonarnych i komórkowych.

Telefon działa od poniedziałku do piątku, w godz. 12-20. Z konsultantem można też kontaktować się, korzystając ze strony www.116111.pl

Projekt prowadzony jest przez Fundację Dzieci Niczyje we współpracy z firmą Polkomtel SA, operatorem sieci Plus.

Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży pierwszy raz zadzwonił 6 listopada. Codziennie dyżurują przy nim konsultanci z Fundacji Dzieci Niczyje. Najwięcej rozmów dotyczyło trudności w relacjach interpersonalnych: kontaktach z rówieśnikami (brak akceptacji w grupie), partnerami (nieszczęśliwa miłość, rozstania), rodzeństwem i rodzicami (problemy w komunikacji).

Jedna piąta dzwoniących zgłaszała problem fizycznej lub psychicznej przemocy. Dzwonią zarówno ofiary przemocy, jak i świadkowie oraz... sprawcy. 15 proc. rozmów dotyczyło spraw związanych z rodziną dziecka - zaniedbaniami, rozwodem rodziców, śmiercią bliskiej osoby, kłótnią. 7 proc. dzwoniących potrzebowało pomocy w walce z uzależnieniami - od narkotyków, alkoholu i nikotyny. Niektórzy szukali wsparcia, ponieważ nie radzą sobie z własnymi uczuciami i emocjami.

Prosili też o porady dotyczące własnej seksualności. - Młodzież często szuka pomocy w przypadku trudności związanych z relacjami, ponieważ są to problemy ściśle związane z okresem dojrzewania. Wtedy zaczynają intensywnie rozwijać się kontakty z innymi i pojawiają się kłopoty dotyczące miłości, przyjaźni, akceptacji - tłumaczy Lucyna Kicińska, koordynator telefonu zaufania.

- Telefonują głównie osoby w wieku 12-18 lat, ponieważ właśnie ta grupa wiekowa jest najbardziej świadoma swoich problemów i potrafi sięgać po pomoc, a dodatkowo ma bardzo łatwy dostęp do internetu i telefonów komórkowych.

Już wkrótce do szkół w całej Polsce trafią pakiety edukacyjne z informacjami i materiałami promocyjnymi Telefonu 116 111. Oprócz plakatów, ulotek i gadżetów znajdą się w nich scenariusze zajęć na temat telefonu zaufania - do wykorzystania przez nauczycieli na godzinach wychowawczych.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza