Telefoniczna Informacja Pacjenta. Nowy numer, pod którym...

    Telefoniczna Informacja Pacjenta. Nowy numer, pod którym uzyskasz pomoc

    Zdjęcie autora materiału

    Magdalena Olechnowicz

    Głos Pomorza

    Aktualizacja:

    Głos Pomorza

    Telefoniczna Informacja Pacjenta. Nowy numer, pod którym uzyskasz pomoc

    ©Zdjęcie ilustracyjne

    TIP, czyli Telefoniczna Informacja Pacjenta, to wspólny projekt Rzecznika Praw Pacjenta oraz Narodowego Funduszu Zdrowia. Pod jednym numerem telefonu już od 13 listopada będzie można uzyskać informacje dotyczące zabezpieczenia potrzeb zdrowotnych pacjentów, jak i ochrony ich praw.
    Telefoniczna Informacja Pacjenta. Nowy numer, pod którym uzyskasz pomoc

    ©Zdjęcie ilustracyjne

    Telefoniczna Informacja Pacjenta będzie obsługiwana jednocześnie przez kilkudziesięciu pracowników oddziałów wojewódzkich Narodowego Funduszu Zdrowia oraz Biura Rzecznika Praw Pacjenta.

    800 190 590 to dotychczasowy numer bezpłatnej ogólnopolskiej infolinii Rzecznika Praw Pacjenta. Od 13 listopada ten numer zastąpi kilkanaście numerów funkcjonujących obecnie w oddziałach wojewódzkich Funduszu w całym kraju. Nowe połączenie dla pacjentów ma gwarantować uzyskanie szybkiej, kompleksowej i przejrzystej informacji dotyczącej funkcjonowania systemu ochrony zdrowia w Polsce.
    - Dzwoniąc pod numer 800 190 590 będzie można dowiedzieć się m.in. jak uzyskać kartę EKUZ, jakie prawa przysługują osobie ubezpieczonej, gdzie znajduje się najbliższy szpital, w jaki sposób można zgłosić naruszenie praw pacjenta, czy też jakich formalności należy dopełnić by skorzystać z leczenia uzdrowiskowego. W celu zagwarantowania wysokiej jakości obsługi pacjentów rozmowy będą nagrywane - mówi Mariusz Szymański, rzecznik prasowy NFZ w Gdańsku.

    Tylko w 2017 infolinie NFZ obsługiwały ok. 40 tysięcy połączeń miesięcznie. Liczba udzielonych porad dzięki infolinii Rzecznika Praw Pacjenta od momentu powstania urzędu przekroczyła 338 tys.

    Nowa idea call center w NFZ oraz w Biurze Rzecznika Praw Pacjenta ma wykroczyć w nieodległej przyszłości poza samo informowanie. Docelowo Telefoniczna Informacja Pacjenta będzie nie tylko pomagała pacjentowi poruszać się po systemie ochrony zdrowia, ale z czasem, na wzór brytyjskiego NHS, ułatwiać ma uzyskanie prostych porad medycznych.

    Czytaj treści premium w Głosie Pomorza Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (1)

    Dodaj komentarz
    Wszystkie komentarze (1) forum.gp24.pl

    Polub nas na Facebooku

    Wideo ze Słupska

    Zdjęcia ze Słupska

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    GP24 PLUS POLECAMY

    NAUCZYCIEL NA MEDAL Głosuj na najlepszych nauczycieli i szkoły

    NAUCZYCIEL NA MEDAL Głosuj na najlepszych nauczycieli i szkoły

    NAJPOPULARNIEJSZY SPORTOWIEC I TRENER | Zgłoś najlepszego sportowca!

    NAJPOPULARNIEJSZY SPORTOWIEC I TRENER | Zgłoś najlepszego sportowca!

    Smartfon pod choinkę? Okazje w świątecznej ofercie Orange

    Smartfon pod choinkę? Okazje w świątecznej ofercie Orange

    Nasze Dobre z Pomorza 2018 | Głosowanie zakończone

    Nasze Dobre z Pomorza 2018 | Głosowanie zakończone

    Warto zobaczyć

    Rewitalizacja Słupska. Remont ulic Rozmowa z tancerzami zespołu PAKTAN