Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Test: Volkswagen Golf VI 2.0 TDI 110 KM (wideo, zdjęcia)

Wojciech Frelichowski [email protected]
Pod koniec zeszłego roku na polskim rynku pojawił się nowy Volkswagen Golf. Zbiegło się to z 35. rocznicą debiutu pierwszej generacji tego modelu. Jaki jest nowy Golf? - sprawdziliśmy w teście, jeżdżąc modelem z turbodieslem o mocy 110 KM.
Pod koniec zeszlego roku na polskim rynku pojawil sie nowy Volkswagen Golf. Zbieglo sie to z 35. rocznicą debiutu pierwszej generacji tego modelu.

Test Golfa VI 2.0

VW Golf to jeden z popularniejszych samochodów w tej klasie. Od debiutu pierwszej generacji tego modelu sprzedano na całym świecie przeszło 25 mln Golfów.

Sportowe rysy

Generalnie Golf VI zachował bryłę nadwozia znaną z poprzednika, choć jest od niego krótszy o 5 mm. Jednak teraz ma bardziej sportowe oblicze niż model V. W pasie nadwozia uwagę zwracają "zaostrzone" rysy karoserii. Wyraźnie odznacza się także szeroki, przedni zderzak, który ma dodatkowe wloty powietrza. Natomiast charakterystycznym elementem tyłu są klosze świateł w podwójnym układzie.

Co jest w środku?

Także wnętrze nowego Golfa nie jest diametralnie odmienne od poprzednika. Za to zdecydowanie lepsze są materiały wykończeniowe.

Dobrze dobrano twardość siedzisk foteli, zapewniają one również dobre trzymanie boczne i części lędźwiowej pleców. Przydaje się również regulacja wysokości foteli.
Deskę rozdzielczą zaprojektowano w stylu typowym dla Volkswagena - minimum ekstrawagancji, maksimum funkcjonalności. Skrzętnie zagospodarowano tunel pomiędzy przednimi fotelami. Na samym początku jest półka pod konsolą, potem dwa miejsca na kubki, a dalej zamykany schowek.

Nowe TDI

W testowym modelu pracowała czterocylindrowa, wysokoprężna jednostka napędowa o pojemności 2 litrów i mocy 110 KM. To odświeżony silnik, w którym wtrysk paliwa oparty na pompowtryskiwaczach zastąpiono systemem common rail. To rozwiązanie jest nie tylko nowocześniejsze, ale przede wszystkim cichsze.
Moc 110 koni dla kompaktowego auta to wartość dość przyzwoita. W tym wydaniu Golf jest wystarczająco żwawy, aby kierowca nie stresował się podczas wyprzedzania. Ale elastyczność motoru jest taka sobie. Biegi trzeba zmieniać częściej niż w starym silniku z pompowtryskiwaczami.

Dobrze zawieszony

Mocną stroną nowego Golfa jest zawieszenie. Jest usztywnione, co sprzyja dynamicznej jeździe, ale jednocześnie na tyle sprężyste, aby pasażerowie nie odczuwali nadmiernego dyskomfortu.

Volkswagen Golf przez szereg lat wyrobił sobie opinię auta funkcjonalnego, trwałego i niezawodnego. Najnowsza generacja podtrzymuje tę opinię. Samochód jest nowoczesny, w miarę wygodny i porządnie wykonany. Uwagę zwraca wysoki poziom bezpieczeństwa, choć akurat w tej kwestii producent nie miał wielkiego wyboru, bo konkurencja nie śpi.

Dane techniczne i wyposażenie

Volkswagen Golf 2.0 TDI 110 KM Comfortline

- Dł./ szer./ wys./ rozstaw osi: 4.199/ 1.779/ 1.479/ 2.578 mm
- Silnik: turbodiesel z bezpośrednim wtryskiem paliwa, 1.968 ccm, R4, 16V
- Moc maksymalna: 110 KM przy 4.100 obr./min
- Maksymalny moment obrotowy: 250 Nm przy 1.750 obr./min
- Skrzynia biegów: manualna, 5-stopniowa
- Prędkość maksymalna: 193 km/h
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 10,7 s
- Zużycie paliwa na 100 km (miasto, trasa, średnio): 6,4/ 4,0/ 4,9 l
- Wyposażenie standardowe: m.in. 7 poduszek powietrznych, ABS, klimatyzacja, komputer pokładowy, elektrycznie sterowane szyby, elektrycznie regulowane lusterka boczne, fotel kierowcy z regulacją wysokości, alufelgi, lampy przeciwmgłowe.
- Cena: 70.740 zł

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza