Test: Volkswagen Golf VI 2.0 TDI 110 KM (wideo, zdjęcia)

Wojciech Frelichowski wojciech.frelichowski@gp24.pl
Pod koniec zeszłego roku na polskim rynku pojawił się nowy Volkswagen Golf. Zbiegło się to z 35. rocznicą debiutu pierwszej generacji tego modelu. Jaki jest nowy Golf? - sprawdziliśmy w teście, jeżdżąc modelem z turbodieslem o mocy 110 KM.

VW Golf to jeden z popularniejszych samochodów w tej klasie. Od debiutu pierwszej generacji tego modelu sprzedano na całym świecie przeszło 25 mln Golfów.

Sportowe rysy

Generalnie Golf VI zachował bryłę nadwozia znaną z poprzednika, choć jest od niego krótszy o 5 mm. Jednak teraz ma bardziej sportowe oblicze niż model V. W pasie nadwozia uwagę zwracają "zaostrzone" rysy karoserii. Wyraźnie odznacza się także szeroki, przedni zderzak, który ma dodatkowe wloty powietrza. Natomiast charakterystycznym elementem tyłu są klosze świateł w podwójnym układzie.

Co jest w środku?

Także wnętrze nowego Golfa nie jest diametralnie odmienne od poprzednika. Za to zdecydowanie lepsze są materiały wykończeniowe.

Dobrze dobrano twardość siedzisk foteli, zapewniają one również dobre trzymanie boczne i części lędźwiowej pleców. Przydaje się również regulacja wysokości foteli.
Deskę rozdzielczą zaprojektowano w stylu typowym dla Volkswagena - minimum ekstrawagancji, maksimum funkcjonalności. Skrzętnie zagospodarowano tunel pomiędzy przednimi fotelami. Na samym początku jest półka pod konsolą, potem dwa miejsca na kubki, a dalej zamykany schowek.

Nowe TDI

W testowym modelu pracowała czterocylindrowa, wysokoprężna jednostka napędowa o pojemności 2 litrów i mocy 110 KM. To odświeżony silnik, w którym wtrysk paliwa oparty na pompowtryskiwaczach zastąpiono systemem common rail. To rozwiązanie jest nie tylko nowocześniejsze, ale przede wszystkim cichsze.
Moc 110 koni dla kompaktowego auta to wartość dość przyzwoita. W tym wydaniu Golf jest wystarczająco żwawy, aby kierowca nie stresował się podczas wyprzedzania. Ale elastyczność motoru jest taka sobie. Biegi trzeba zmieniać częściej niż w starym silniku z pompowtryskiwaczami.

Dobrze zawieszony

Mocną stroną nowego Golfa jest zawieszenie. Jest usztywnione, co sprzyja dynamicznej jeździe, ale jednocześnie na tyle sprężyste, aby pasażerowie nie odczuwali nadmiernego dyskomfortu.

Volkswagen Golf przez szereg lat wyrobił sobie opinię auta funkcjonalnego, trwałego i niezawodnego. Najnowsza generacja podtrzymuje tę opinię. Samochód jest nowoczesny, w miarę wygodny i porządnie wykonany. Uwagę zwraca wysoki poziom bezpieczeństwa, choć akurat w tej kwestii producent nie miał wielkiego wyboru, bo konkurencja nie śpi.

Dane techniczne i wyposażenie

Volkswagen Golf 2.0 TDI 110 KM Comfortline

- Dł./ szer./ wys./ rozstaw osi: 4.199/ 1.779/ 1.479/ 2.578 mm
- Silnik: turbodiesel z bezpośrednim wtryskiem paliwa, 1.968 ccm, R4, 16V
- Moc maksymalna: 110 KM przy 4.100 obr./min
- Maksymalny moment obrotowy: 250 Nm przy 1.750 obr./min
- Skrzynia biegów: manualna, 5-stopniowa
- Prędkość maksymalna: 193 km/h
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 10,7 s
- Zużycie paliwa na 100 km (miasto, trasa, średnio): 6,4/ 4,0/ 4,9 l
- Wyposażenie standardowe: m.in. 7 poduszek powietrznych, ABS, klimatyzacja, komputer pokładowy, elektrycznie sterowane szyby, elektrycznie regulowane lusterka boczne, fotel kierowcy z regulacją wysokości, alufelgi, lampy przeciwmgłowe.
- Cena: 70.740 zł

Wideo

Komentarze 5

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

o
oreo

nie obejrzałem do końca przez wkurzającą muzykę

B
Bartes87

zdziwila mnie konkurencyjna cena golfa...moim faworytem w tym segmencie od dawna jest Leon. Piekny wyglad ,sportowe zawieszenie a do tego bardzo niska pozycja za kierownica co akurat jest dla mnie ogromnym atutem. Nie wspomne nawet o bezawarynosci. Generalnie wole go od golfa 6 mino to ze na pewno golf jest bardziej doroslym i dopracowanym samochodem ale jak patrze na cene 77tys zł seata to po prostu nie moge wyjsc ze zdziwienia. Ta cena jest nie do przyjecia. Gdybym mial kupowac a wkoncu po koniec roku bede mial prawdziwy dylemat co wybrac wkoncu VW jakby nie patrzec jest bardziej prestizowym samochodem . Serce podpowiada seat ale rozsadek golf6. Jesli seat nie wymysli naprawde bardzo atrakcyjnej promocji jak jak to mialo miejsce pod koniec roku 2008 kiedy to mozna bylo kupic 1.9tdi za 58tys !! to nie wiem jaki bedzie moj wybór. pozdrawiam

G
Golfowiec

Z tego co mi wiadomo to 2.0 TDI mają 140 KM, skąd te 110 KM? co to za silnik, specjalne wykonanie?
w benzynie teą nie pasuje.

37Leszek

silnik 2,0 TDI benzynowy.... dobre sobie... hehehe ....

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3