Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Testują nowy program na uczniach. Unia dała pieniądze

Marcin Barnowski, [email protected]
Uczniowie Gimnazjum nr 1 STO im. Mikołaja Reja będą się uczyć życia w warunkach gospodarki rynkowej m.in. poprzez gry ekonomiczne i prowadzenie wirtualnych firm.
Uczniowie Gimnazjum nr 1 STO im. Mikołaja Reja będą się uczyć życia w warunkach gospodarki rynkowej m.in. poprzez gry ekonomiczne i prowadzenie wirtualnych firm. sxc.hu
Uczniowie Gimnazjum nr 1 STO im. Mikołaja Reja w Słupsku będą się uczyć życia w warunkach gospodarki rynkowej m.in. poprzez gry ekonomiczne i prowadzenie wirtualnych firm.

Takie są założenia specjalnego programu, finansowanego m.in. z funduszy europejskich, a testowanego w Gimnazjum nr 1 STO.

Program nazywa się Interblok, będzie kosztował 5 milionów złotych, a w całej Polsce testować go będzie przez najbliższe 3 lata 48 szkół. Społeczne Gimnazjum nr 1 STO im. Mikołaja Reja przy ul. Zygmunta Augusta jest jedyną włączoną do tych testów w Słupsku. Interblok powstał na zlecenie Ministerstwa Edukacji Narodowej i jest finansowany z funduszy unijnych.

Za jego realizację i wdrażanie w szkołach odpowiada Samodzielne Koło Terenowe nr 64 Społecznego Towarzystwa Oświatowego w Krakowie. Program zakłada m.in. praktyczne nauczanie chemii, fizyki, matematyki, geografii i biologii. W pierwszym roku uczniowie będą się uczyli m.in. eksperymentowania, w drugim będą już samodzielnie rozwiązywać problemy badawcze, a w trzecim - konstruować prototypy różnych urządzeń.

- Dodatkowo gimnazjaliści będą mogli zaznajomić się z podstawami przedsiębiorczości. Będą kalkulować koszty własnych badań i prowadzić grę ekonomiczną - wyjaśnia Ewa Krefta, nauczycielka ze "społeczniaka".

Realizacja programu wspierana jest przez specjalną platformę internetową, na której zarówno uczeń jak i nauczyciel mogą znaleźć materiały uzupełniające i dzielić się na forum doświadczeniami i wiedzą z innymi.

- Zdecydowaliśmy się na testowanie tego programu,ponieważ zwiększy kreatywność i ciekawość uczniów, nauczy ich zasad pracy naukowo - eksperymentalnej, pracy w grupie, zwiększy też współpracę pomiędzy nauczycielami przedmiotów matematyczno - przyrodniczych. To powinno przyczynić się do poprawy wyniku egzaminu z przedmiotów matematyczno - przyrodniczych - mówi nauczycielka.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza