Pogarszający się stan dróg, nieustająca wilgoć, niskie temperatury, to ciężka próba dla kierowców. Znaczący wpływ na prowadzenie samochodu mają odpowiednio dobrane opony. To ich przyczepność do nawierzchni decyduje o tym, czy pojazd zachowa stabilność, czy ją straci i wpadnie w poślizg - mówi sierżant Dawid Łaszcz, pełniący obowiązki oficera prasowego KPP Bytów.
O zimowym ogumieniu powinniśmy pomyśleć, gdy za oknem temperatura spada poniżej 7 stopni Celsjusza. To w tej temperaturze letnia opona twardnieje, przez co jazda jest mniej stabilna, a droga hamowania wydłuża się. W oponie zimowej producenci stosują mieszanki elastyczne w niskich temperaturach.
Jak sprawdzić, czy opony nadają się do użytku
Jak sprawdzić czy nasze opony nadają się do użytku? Najważniejszym elementem, który odróżnia opony zimowe od letnich jest rzeźba bieżnika. Przepisy prawa mówią, że minimalna głębokość powinna wynosić 1,6 mm. Tę wartość traktujmy jednak orientacyjnie. Pamiętajmy, że „zimowka”, aby spełniała swoją funkcję musi posiadać przynamniej 4 mm głębokości. Dlatego też dużo wcześniej pomyślmy o komplecie ogumienia, niż przy granicznych wartościach 1,6 mm.
Przed założeniem ogumienia sprawdźmy ich wiek. Powszechnie przyjmuje się, że opona traci swoje właściwości po około 7 latach od wyprodukowania, a po 10 latach całkowicie kwalifikuje się do wymiany, nawet jeśli wizualnie nie budzi zastrzeżeń. Datę produkcji opony sprawdzimy na jej ściance bocznej - ciąg znaków zaczynających się od skrótu: DOT. Cztery ostatnie cyfry tego ciągu wskażą nam numer tygodnia i rok produkcji danej opony.
Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?