Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

To Orange płaci za zmianę brandu Telekomunikacji Polskiej

Edyta Hanszke
Opłata licencyjna za korzystanie przez TP ze znaku towarowego Orange będzie wynosić 1, 6% przychodów osiągniętych ze sprzedaży usług i produktów oznaczonych tą marką.
Opłata licencyjna za korzystanie przez TP ze znaku towarowego Orange będzie wynosić 1, 6% przychodów osiągniętych ze sprzedaży usług i produktów oznaczonych tą marką. scx.hu
Co rebranding oznacza dla pracowników Telekomunikacji Polskiej. Jaki był powód zmiany nazwy? Co się zmieni w organizacji firmy? Czy będą zwolnienia pracowników?

16 kwietnia br. Telekomunikacja Polska zaczęła posługiwać się logo Orange. Nazwa handlowa firmy pozostała bez zmiany, ale dostawca usług i produktów telekomunikacyjnych chce być teraz kojarzony ze znanym logo.

- Naszą decyzję poprzedziły liczne analizy i badania - tłumaczy Piotr Muszyński, członek zarządu Telekomunikacji Polskiej. - Choć Marka TP ma także dużą wartość, cyklicznie przeprowadzane badania dowodzą, że marka Orange charakteryzuje się silniejszą percepcją. Dodatkowe analizy dotyczące potencjału marki Orange w przypadku Klientów TP potwierdziły jej pozytywny wpływ na chęć zakupu i rekomendacji. Ponadto utrzymywanie i promowanie dwóch marek jest nieefektywne i kosztowne. Dlatego wybieramy Orange!

Zobacz: Inne firmy wykorzystują zmianę wprowadzoną przez TP

Moment rebrandingu nie był przypadkowy. - Pierwszy raz rozpatrywaliśmy tę możliwość już w 2008 roku. Teraz jesteśmy gotowi na taką zmianę. Nie bez znaczenia jest też EURO 2012, które daje nam jako sponsorowi niepowtarzalną okazję do promowania marki Orange - kontynuuje Piotr Muszyński.

Zmiana marki to kolejny krok w procesie integracji Grupy Orange – marką Orange posługuje się PTK Centertel, Fundacja Orange i Orange Customer Service, a teraz także TP. Piotr Muszyński podkreśla, że ta marka reprezentuje również wartości, którymi od dawna firma kieruje się w jej kulturze organizacyjnej.

- Zmiana marki zapewni też odświeżenie wizerunku spółki. Marka Orange kojarzona jest jako bardziej przyjazna, nowoczesna i godna zaufania. Dzięki rebrandingowi TP będzie także miała dostęp do większej ilości innowacyjnych rozwiązań z Grupy FT, co przełoży się na konkretne korzyści dla klientów - kontynuuje członek zarządu TP.

Zobacz: "Telekomunikacja Dzień Dobry" to inna firma

Czy decyzja o rebrandingu wiąże się z redukcją zatrudnienia? - Informacja o odejściach dobrowolnych naszych pracowników była uzgodniona ze związkami zawodowymi i wcześniej komunikowana już w styczniu 2012 roku - odpowiada przedstawiciel TP.

Opłata licencyjna za korzystanie przez TP ze znaku towarowego Orange będzie wynosić 1, 6% przychodów osiągniętych ze sprzedaży usług i produktów oznaczonych tą marką. Firma nie ujawnia szczegółów dotyczących kosztów. Natomiast, zgodnie z umową z 24 lipca 2008 r. i aneksami do niej, Orange Brand Services Limited pokryje 100% kosztów związanych ze zmianą marki.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: To Orange płaci za zmianę brandu Telekomunikacji Polskiej - Nowa Trybuna Opolska

Wróć na gp24.pl Głos Pomorza