Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Trasa Kaszubska, odcinek przyszłej S6 czeka na wydanie decyzji środowiskowej

olo
Trasa Kaszubska pomogłaby rozładować ruch DK nr 6.
Trasa Kaszubska pomogłaby rozładować ruch DK nr 6. Kamil Nagórek
Trzy miesiące ma Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad na uzupełnienie dokumentacji przyszłej Trasy Kaszubskiej. Jutro biuro projektowe zaczyna pracę.

Trasa Kaszubska, czyli odcinek przyszłej drogi ekspresowej S6 od 29 miesięcy czeka na wydanie decyzji środowiskowej. I jeszcze poczeka. Przynajmniej trzy miesiące, bo tyle czasu ma Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad na uzupełnienie dokumentacji projektowej. Takie ramy czasowe drogowcom wyznaczyła Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Gdańsku.

Drogowcy muszą uzupełniać dokumentację, bo tak orzekła Krajowa Komisja ds.Oddziaływania na Środowisko. Do komisji o opinię wystąpiła Hanna Dzikowska, dyrektor gdańskiego RDOŚ. Wcześniej RDOŚ wniosek drogowców o wydanie decyzji środowiskowej pod przyszłą trasę konsekwentnie odrzucał. Argumentami miały być błędy, które teraz wypunktowała komisja.

- Będziemy uzupełniać naszą dokumentację - mówi Robert Marszałek, dyrektor oddziału GDDKiA w Gdańsku. - Dziś rozpoczynają się pierwsze spotkania w tej sprawie w biurze projektowym. Drogowcy przyznają, że poprawek i uzupełnień było już zresztą kilkadziesiąt. Co więcej, RDOŚ w pewnym momencie zakwestionował nawet analizę wielokryterialną, czyli dokument, który wskazuje najlepszy wariant przebiegu trasy. GDDKiA chce aby biegnąca od Trójmiasta z pominięciem Wejherowa droga łączyła Bożegopol z Mostami i Lębork.

RDOŚ proponuje inny wariant, chce, aby trasa szerokim łukiem ominęła Mosty i Bożepole od północy. Za tym rozwiązaniem optują też władze Lęborka, rada miejska i spora grupa mieszkańców. Przeciwko wariantowi GDDKiA pisemnie protestował Wojewódzki Sztab Wojskowy, bo trasa miała przecinać wojskowe tereny.

Jednak Dowództwo Wojsk Lądowych stwierdziło ostatnio, że może uzgodnić inwestycję po przeniesieniu
strzelnicy w inne miejsce i po poniesieniu przez inwestora kosztów odbudowy siedmiu budynków.

Jak zaznacza dyrektor Marszałek, specjaliści z GDDKiA dokumentację poprawią, ale proponowany przez drogowców wariant wskażą po raz kolejny.

- Nie wyobrażam sobie innego. Różnica między północnym a południowym jest minimalna, ale to południowy jest tańszy o 150 milionów złotych. Lepiej też skomunikuje Lębork, bo zakłada budowę dwóch węzłów. Ile będą kosztować poprawki? Dokładnie nie wiadomo. Spore koszta wygeneruje wykonanie zdjęć lotniczych, które są konieczne. Szacuję, że wydamy na ten cel kilkadziesiąt tysięcy złotych - podkreśla.

Trasa Kaszubska ma kosztować ponad 4 miliardy złotych.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza