Trasa podzielona jest na trzy odcinki. Pierwszy, z Koszalina do Zegrza Pomorskiego, liczy 16,8 kilometrów, a buduje go spółka Budimex. Tutaj stopień zaawansowania wszystkich prac wynosi około 65 procent i jest najwyższy, jeśli chodzi o całą budowę. Powstaje tu łącznie 25 obiektów mostowych (9 podwójnych), w tym długa na 230 m estakada.
- Łączy ona w sobie dwie funkcje: przeprawy przez rzekę Radew oraz przejścia dla dużych zwierząt - wyjaśniał nam na miejscu Damian Korczak, kierownik robót mostowych. Budowa tego obiektu zaczęła się już we wrześniu ubiegłego roku, w tej chwili drogowcy montują belki strunobetonowe, zasadnicze roboty mają tu potrwać do listopada.
- Wszystkie trzy odcinki są realizowane w formule zaprojektuj i wybuduj - przypomina Robert Jastrzębski, dyrektor kontraktu. - Wszystkie są też budowane zgodnie z harmonogramem, nie ma opóźnień, lepiej, pierwszy odcinek ma nawet spore przyspieszenie - przyznaje nasz rozmówca.
Na drugi odcinek budowy jedziemy fordem raptorem z Grzegorzem Żelaznym, inżynierem kontraktu tego odcinka. Okazuje się, że wzdłuż już niemal całej nowo budowanej S11 można przejechać, choć są to jeszcze trasy szutrowe. Ale są też odcinki S11, na których już pojawiła się masa bitumiczna i tam można wjechać nawet autem osobowym.
Drugi odcinek buduje spółka Mostostal Warszawa. - Stopień zaawansowania prac wynosi tu około 40 procent, ale mamy duże zróżnicowanie, bo na około 20 procentach drogi jest już kładziona masa bitumiczna. Ale mamy też jeszcze miejsca, w których prowadzone są dopiero prace ziemne - opowiada Bartłomiej Serwatka, dyrektor kontraktu.
Tutaj trzeba było m. in. wybrać i wymienić aż 150 tysięcy metrów sześciennych gruntu, ponieważ podłoża były zbyt miękkie, torfowe. Na tym odcinku powstaje też szerokie na 50 metrów przejście dla zwierząt.
I wreszcie trzeci odcinek, do Bobolic, liczący 11,6 kilometra. Buduje go spółka Kobylarnia. Tutaj zaawansowanie prac - słyszymy od inżyniera Marcina Michalaka - liczy 30 procent i również jest zgodne z harmonogramem. Powstaje tu długa na 326 metrów estakada.
Cała S11 do Bobolic ma być gotowa we wrześniu 2023 roku. Będzie kosztowała 1,5 miliarda złotych.
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?