Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Trwa budowa brakującego odcinka obwodnicy Koszalina i Sianowa w ciągu S6. Droga ma być przejezdna w połowie roku [ZDJĘCIA]

Rajmund Wełnic
Rajmund Wełnic
Prace przy budowie brakującego odcinka obwodnicy Koszalina i Sianowa.
Prace przy budowie brakującego odcinka obwodnicy Koszalina i Sianowa. GDDKiA
Po wielkich perturbacjach budowa obwodnicy Koszalina i Sianowa w ciągu drogi ekspresowej S6 powoli zmierza do końca. Zmotoryzowani nie pojadą nią jeszcze w te majówkę, ale jest szansa, że w wakacje będzie już można ominąć centrum Koszalina.

Jak informuje szczeciński oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, budowa obwodnicy Koszalina i Sianowa powoli finiszuje.

- Na horyzoncie widać już metę, prowadzimy prace wykończeniowe i wykonujemy ostatnie warstwy nawierzchni drogowych – drogowcy dodają, że zaawansowanie rzeczowe zbliża się do 92 procent.

Ich zdaniem około połowy roku planowana jest przejezdność trasy. To dość nieprecyzyjna data, poza tym przejezdność nie musi oznaczać, że S6 na tym odcinku będzie od razu dopuszczona do ruchu, ale wakacje wydają się realnym terminem.

Najwyższa pora, bo sznury aut zmuszone przejeżdżać wciąż przez centrum miasta dają się mieszkańcom we znaki. Zwłaszcza, że obwodnica miała być oddana do użytku już w 2019 roku, jako pierwszy odcinek S6 w naszym regionie. Dziś „szóstką” przejedziemy od Szczecina do Koszalina (i kawałek przed Gdańskiem), na pozostałych odcinkach trwają wciąż prace.

Poprzedni wykonawca obwodnicy natknął się podczas prac na wyjątkowo trudne warunki geologiczne, nieprzewidziane w pierwotnym planie i pozwoleniu na budowę.

Między węzłami Koszalin Wschód i Sianów Wschód wystąpiły skomplikowane warunki gruntowe, odmienne od wcześniej stwierdzonych. Podłoże, ze względu na bardzo specyficzną i rzadko spotykaną budowę związaną z występowaniem drugiego poziomu wód gruntowych pod ciśnieniem, nie nadawało się do zastosowania pierwotnie przewidzianej technologii budowy.

Konieczne były zmiany w projekcie i - co się z tym wiązało - zmiany w finansowaniu. Te były tak duże, że poprzedni wykonawca zrezygnował z dokończenia budowy.

Zdecydowano się więc na nowy przetarg i zupełnie nowy projekt.

I tym razem nie obeszło się bez opóźnień i problemów, w marcu tego roku wykonawca na krótko przerwał nawet prace domagając się zmian w kontrakcie.

Obwodnica Koszalina i Sianowa w ciągu drogi ekspresowej S6 ma łączną długość 21,1 km. Od jesieni 2019 roku dostępne dla kierowców są trzy odcinki tej trasy: od węzła Bielice do węzła Koszalin Wschód, połączenie z ulicą Szczecińską (S11) oraz końcowy fragment obwodnicy od węzła Sianów Wschód. To w sumie 13,2 km obwodnicy.

Rozprowadzają one ruch z nowej drogi S6, jednak nie dają możliwości ominięcia Koszalina i Sianowa przez ruch tranzytowy. Dlatego konieczne jest dokończenie odcinka od węzła Koszalin Wschód do węzła Sianów Wschód, tak aby spiąć ze sobą całą obwodnicę. Kontrakt o wartości 448,87 mln zł realizuje konsorcjum firm Polbud-Pomorze, Miejskie Przedsiębiorstwo Dróg i Mostów oraz Wibra Infrastruktura.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera