Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Trzy firmy chcą budować tunel pod torami w Słupsku. Przetarg na przejście z centrum na Zatorze

Grzegorz Hilarecki
Grzegorz Hilarecki
Krzysztof Piotrkowski
Jedna z najdłuższych inwestycyjnych epopei w Słupsku, czyli przedłużenie przejścia podziemnego od dworca PKP na Zatorze, weszła w fazę realizacji. Trzy firmy zgłosiły się do przetargu na budowę tunelu. W dodatku jedna oferta mieści się w cenie przewidywanej przez PKP PLK.

W czwartek otwarto koperty w przetargu organizowanym przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.na "Wykonanie robót budowlanych w związku z przedłużeniem przejścia podziemnego pod torami w obrębie stacji Słupsk". Zgłosiły się trzy firmy z Pomorza.Najtańsza jest propozycja firmy Mosty Gdynia s.c. 10 818 967,02 zł mieści się dokładnie w podanej wcześniej przez zamawiającego kwocie na te prace!

Dwie pozostałe ofert były dużo wyższe. Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe Sp. z o.o z Gdańska zaoferowało ponad 18,8 mln zł. Spółka Want z Tczewa chciała za przedłużenie tunelu pod torami w Słupsku prawie 16 milionów zł.

Teraz specjaliści z PKP PLK muszą oferty przeanalizować, ale że kryterium była cena można liczyć, że wykonawca zostanie wybrany. W warunkach przetargu zapisano, że na prace wykonawca ma 7 miesięcy!

Węzeł transportowy w Słupsku. Trwają prace rozbiórkowe [ZDJĘCIA]

Mowa o przedłużeniu obecnego przejścia z dworca na perony. Ma zostać one przedłużone na drugą stronę torów, w sumie o 27,4 metra i połączyć się tu z inwestycją przeprowadzaną przez miasto Słupsk, czyli budową węzła transportowego. Obok ulic i parkingów postanie tu nowy dworzec autobusowy. Ma to powstać do grudnia przyszłego roku.

"Opracowanie dokumentacji było szczególnym wyzwaniem ze względu na konieczność zapewnienia spójności z przygotowywaną przez PKP inwestycją polegającą na przebudowie stacji kolejowej w Słupsku" - oceniał Tomasz Orłowski, wicedyrektor Zarządu Infrastruktury Miejskiej w Słupsku. - "Zapewniona została również możliwość komunikacji w kierunku centrum miasta - nasz projekt bezpośrednio łączy się z projektem tunelu pod stacją kolejową. Wychodząc z tunelu można będzie skorzystać z jednej z dwóch wind, które zapewnią dostęp bezpośrednio do budynku dworcowego lub na jego dziedziniec, możliwe także będzie wyjście schodami lub korzystając z pochylni dla wózków i rowerów. Jest to szczególnie ważne z uwagi na fakt, że rozwiązanie to służyć będzie nie tylko połączeniu dworców, ale także połączy rozdzielone linią kolejową Śródmieście i Zatorze".

Rozbierają kolejowy zabytek, będzie nowy dworzec w Słupsku. ...

Przedłużenie tunelu ma być wykonane przez PKP PLK w ramach: „Prace na linii kolejowej nr 202 na odcinku Gdynia Chylonia - Słupsk" część II Lębork - Słupsk". Tunel będzie głębiej i będzie połączony z resztą rampami i schodami.

Obecnie istniejąca część tunelu zaś, też ma być zmodernizowana, ale w ramach innej inwestycji, czyli przebudowy dworca PKP w Słupsku. Dworzec jest projektowany, a czas na to ma wykonawca do grudnia. W tym samym czasie co na słupski dworzec wybierano projektanta w przetargu na dworzec w Koszalinie. Tam już projekt jest gotowy! Dopiero po otrzymaniu projektu, PKP zorganizuje przetarg na budowę nowego dworca PKP w Słupsku.

od 7 lat
Wideo

echodnia.eu W czerwcu wybory do Parlamentu Europejskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza