Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Uczyli się przedsiębiorczości. Było warto

Jarosław Dziedzic
7 dni, 30 partnerów, ponad 50 wydarzeń i ponad 2000 uczestników tak w liczbach można podsumować regionalne obchody Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości. Na zdjęciu uczestnicy Hackathonu Ultra Innovation w home.pl
7 dni, 30 partnerów, ponad 50 wydarzeń i ponad 2000 uczestników tak w liczbach można podsumować regionalne obchody Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości. Na zdjęciu uczestnicy Hackathonu Ultra Innovation w home.pl materiały prasowe
Ponad 2000 osób wzięło udział w tegorocznych obchodach Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości w Szczecinie i regionie.

7 dni, 30 partnerów, ponad 50 wydarzeń i ponad 2000 uczestników tak w liczbach można podsumować regionalne obchody Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości, międzynarodowej inicjatywy promującej i wspierającej przedsiębiorczość. Uczestnicy tegorocznych spotkań zdobywali wiedzę m.in. o zakładaniu i rozwijaniu własnej firmy, zarządzaniu przedsiębiorstwem, budowaniu marki, projektowaniu, prowadzeniu rozmów biznesowych czy skutecznym marketingu.
Prawie 200 osób uczestniczyło w wydarzeniach zorganizowanych przez Technopark Pomerania. Podczas jednego z nich poruszano tematykę związaną z content marketingiem, czyli marketingiem treści.
- Content marketing to przede wszystkim tworzenie treści w celu prowadzenia dialogu z konsumentami, to skupienie się na konsumentach i ich potrzebach. Tylko 28% konsumentów uważa reklamę za dopasowaną do swoich potrzeb - wskazywała Barbara Stawarz, specjalistka z zakresu e-marketingu i komunikacji internetowej, autorka bestsellerowych książek o content marketingu, która współpracowała m.in. z Allegro, ING Bankiem Śląskim czy Hestią.
Tłumy zainteresowanych modą i projektowaniem pojawiły się na różnorodnych warsztatach zorganizowanych przez Centrum Przemysłów Kreatywnych, podczas których można było poznać tajniki projektowania biżuterii, butów, nadruków na koszulkach czy white fashion - kreacji z białych materiałów.
- Mieszkańcy Szczecina byli bardzo zainteresowani tymi warsztatami, zapełniliśmy wszystkie miejsca. Naszym celem było pokazanie, że projektowanie to nie tylko zabawa, ale też proces koncepcyjny wymagający wiele pracy - wyjaśnia Marika Skubiszewska z CPK. W ramach Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości CPK zorganizowało także śniadanie biznesowe, na którym projektanci z Akademii Sztuki oraz przedstawiciele biznesów związanych z modą rozmawiali o miejscu Szczecina na mapie mody, a także spotkanie z Dorotą Kempko, założycielką firmy Animal Kingdom, która opowiadała o rozwijaniu biznesu w przemysłach kreatywnych.
Dużym zainteresowaniem cieszyło się także spotkanie dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych zorganizowane w Gryficach przez tamtejszy oddział Zachodniopomorskiej Szkoły Biznesu. Oprócz prelekcji dotyczących wyboru ścieżki zawodowej czy rozwijania kreatywności, dla młodzieży przygotowano także grę symulującą prowadzenie firmy King size.
-To nasza au-torska gra, w której uczestnicy są dzieleni na grupy rywalizujące ze sobą w sprzedaży krasnali. Bardzo spodobała się uczniom, zagrało w nią ponad 100 osób - mówi Justyna Osuch z ZSB.
Nowe projekty biznesowe powstały w ramach Hackathonu Ultra Innovation zorganizowanego przez firmę home.pl, podczas którego 8 zespołów przy wsparciu mentorów przez 24 godziny pracowało nad pomysłami na biznes w dziedzinie IT. Tegorocznej inicjatywie przyświecało hasło "Ja w sieci, czyli moja tożsamość w Internecie".
- W ciągu doby zespoły musiały wykre-ować pomysł, stworzyć model biznesowy, przygotować prezentację i przedstawić swój projekt - wskazuje Nina Pankiewicz z home.pl. Zwycięzcą hakathonu został zespół Mobile Applications Developers, który opracował pomysł na nowatorską aplikację chroniącą użytkowników Internetu przed nieświadomym upublicznianiem swoich danych osobowych.
- Aplikacja rozpoznaje, kiedy użytkownik chce wysyłać wrażliwe dane, np. swój numer pesel, i informuje go o tym za pomocą wyskakującego okienka dialogu, pytając, czy jest pewny, że chce takie dane udostępnić- wyjaśnia Bartosz Kozajda, członek zwycięskiego zespołu.
Oprócz nagrody głównej projekt otrzymał również nagrodę w postaci inkubacji w Technoparku Pomerania.
- Jesteśmy studentami informatyki, biznes nie jest naszą główną domeną. W pracy nad aplikacją podczas hackathonu bardzo pomogli nam mentorzy, pokazali inne, biznesowe spojrzenie na nasz pomysł. Mamy nadzieję, że przy wsparciu specjalistów z Technoparku uda nam się dalej ten projekt rozwijać - dodaje Bartosz Kozajda.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza