Ponad kilometrowy odcinek ulicy Banacha do poprawki. Jednak zanim nawierzchnia z płyt doczeka się remontu, zmieni swój charakter. Zamiast drogi dojazdowej do ogródków działkowych, której pobocze to parking, stać ma się drogą dojazdową do nowych osiedli. Jak zapewnia słupski ratusz, wnioskują o to sami mieszkańcy. Piszą w sprawie problemów z wymijaniem i dzwonią odnośnie kłopotów z dojazdem ciężkiego sprzętu na budowę. Dla urzędników - jak sami zapewniają - najważniejsze jest bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów.
- Nie ma technicznej możliwości rozciągnięcia szerokości pasa drogowego bez przebudowy drogi - zauważa Anna Kowalczyk, Miejska Inżynier Ruchu. - Jezdnia z płyt ma 4,5 metra plus obustronne pobocze. W sumie to około 7 metrów. Przy dwukierunkowy ruchu pojazdów nie ma miejsca dla pieszego. Trudnym, ale optymalnym rozwiązaniem jest wprowadzenie obustronnego zakazu zatrzymywania się.
W planach są też trzy szykany, czyli celowe zawężenia pasa drogowego. Wszystko po to, aby uspokoić ruchu po wprowadzeniu zakazu. Obowiązujące tempo 30 km/h i tak jest w tym miejscu ignorowane.
Obustronny zakaz zatrzymywania się ma stanąć w połowie sierpnia. Ostatecznie data nie jest jednak przesądzona. Przeciwko takim rozwiązaniom wystąpili działkowcy z ROD Kolejarz i XX-lecie, którzy złożyli petycję na biurko prezydent Słupsku. Proponują, aby utworzyć zatoki parkingowe, a odcinek ulicy Banacha od ronda, aż do ul. Niemena stał się strefą zamieszkania. W ten sposób ograniczono by prędkość do 20 km/h, a piesi mieliby pierwszeństwo przed poruszającymi się pojazdami.
Alternatywna propozycja ma zostać poddana analizie. Urząd podnosi, że to tędy biegnie droga do położonej niżej szkoły. Jenak nawet po zmianie dzieci i tak będą zmuszone chodzić poboczem, które niebezpiecznie zwęża się na odcinku od ringu do ul. Chrobrego. O ile w tym miejscu jest miejskie oświetlenie, to na ułożonej z płyt części ul. Banacha już nie.
To też ma ulec zmianie, ale w przyszłości. Na razie gruntowna przebudowa i modernizacja tego ułożonego z płyt fragmentu jest projektowana. Co ciekawe, choć miejscami przyszła droga wejdzie na teren ogródków to nie pod miejsca parkingowe.
- Uniemożliwiają to rezerwy terenowe - tłumaczy Tomasz Orłowski z Zarządu Infrastruktury Miejskiej. - Powstanie 5,5-metrowa droga asfaltowa z oświetleniem i chodnikiem po północnej stronie. Po drugiej stronie znajdzie się ciąg rowerowy. Jest to zdanie, które zostanie zrealizowane w ramach rekompensat za tarczę antyrakietową.
Niedziele handlowe mogą wrócić w 2024 roku
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?