Ulica Wiejska do remontu. Czy zmiany rozładują korki?

Aleksander Radomski
Aleksander Radomski
Ulica Wiejska do remontu. Czy zmiany rozładują korki?
Ulica Wiejska do remontu. Czy zmiany rozładują korki? Fot. Łukasz Capar
Słupski ratusz przymierza się do przebudowy ulicy Wiejskiej, która blokuje się podczas komunikacyjnego szczytu. Choć remont ma być, to problemy z dotarciem na os. Hubalczyków mogą pozostać. Brakuje trasy alternatywnej, a - jak przyznają urzędnicy - ewentualne działania w obrębie samego skrzyżowania nie rozwiążą problemów komunikacyjnych w tej części Słupska.

Strumień aut, korek i kilka zmianach świateł. Ulica Wiejska przejezdna przez większość dnia blokuje się w godzinach porannego i popołudniowego szczytu. Potok aut tamowany jest na światłach przed wjazdem na skrzyżowanie z ulicą Gdańską i Sierpinka.

Zaplanowano więc, że ulica Wiejska zostanie przebudowana. W praktyce czeka ją zasłużony remont. Zyskać ma nową nawierzchnię i ścieżkę rowerową. Nowa i oparta na teledetekcji sygnalizacja świetlna, zostanie przesunięta w stronę krzyżówki. Dzięki kamerom powstać ma aktualny program akomodacyjny, który przełoży się na lepszą przepustowość. Zmiany świateł dostosowane zostaną do aktualnego potoku aut.

ZOBACZ TAKŻE: Otwarcie ronda lotników w Słupsku

- I to wszystko na 286 metrach bieżących ulicy - zauważa radny Bogusław Dobkowski. - Ciekaw jestem czy prowadzone były na tym skrzyżowaniu pomiary strumieniu ruchu, czy działamy na tzw. nosa. Skrzyżowanie należy rozpatrywać całościowo, a nie tylko jako wylot, bo na wylocie nic nie zmieniamy poza remontem. Należałoby zbadać też, jak oddziałuje taka zmiana na sąsiednie skrzyżowania, choćby to przy ulicy Zamkowej i Jana Pawła II - pisze w swojej interpelacji.

Urząd Miasta zapewnia, że przepustowość ma być lepsza w obrębie całej krzyżówki. Podkreśla się też, że natężenie ruchu na skrzyżowaniu ulic Wiejskiej, Gdańskiej, Sierpinka i Garncarskiej wynika z “charakterystyki układu komunikacyjnego miasta oraz braku połączeń alternatywnych”.

Mowa tu o niezrealizowanym IV etap ringu, czyli dodatkowej trasie na osiedle Hubalczyków. W tym kontekście wymienia się również brak możliwości ruchu pojazdów ciężarowych w ciągu ulic Lawendowej - Hołdu Pruskiego - Madalińskiego.

- Dlatego działania w obrębie samego skrzyżowania nie mogą rozwiązań problemu obciążenia układu drogowego w tej części miasta - informuje Krystyna Danilecka-Wojewódzka, prezydent Słupska i dodaje, że poprawia się "atrakcyjność lub dostępność połączeń fakultatywnych". - W roku ubiegłym nową nawierzchnię zyskała ulica Kniaziewicza, dająca możliwość przejazdu od ulicy Gdańskiej w kierunku ulic Mierosławskiego i Arciszewskiego, a aktualnie prowadzone są prace projektowe przebudowy ulicy Lawendowej, która wraz z ulicą Hołdu Pruskiego i Madalińskiego, poprowadzi ruch obwodowy między północnymi i wschodnimi częściami Słupska.

Projekt dla zmian na ulicy Lawendowej jest właśnie konsultowany. Podobnie jak projekt budowy oświetlenie na osiedlu Przylesie. Konsultacje związane z ulicą Wiejskiej potrwają do 8 lutego. Szacowany koszt przebudowy na razie nie jest znany. Same prace miałyby się rozpocząć w 2022 roku. Z racji, że będą to roboty na drodze wojewódzkiej, ratusz liczy na rządowe wsparcie. Na dokumentację projektową i materiały konsultacyjne wydano do tej pory 70 110 zł.

Wideo

Komentarze 7

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

nie rozwiaze problemu,ale kase ladujemy - moze lepiej dolozyc sie do ukonczenia ringu ?

G
Gość

Mam nadzieję, że Lawendowa, Hołdu Pruskiego i Madalińskiego będzie tylko dla osobówek. Już kiedyś ktoś czegoś nie dopilnował i przez jakiś czas waliły tamtędy TIRy niszcząc świeżo wybudowaną Hołdu Pruskiego. Żeby komuś tylko w tym, ratuszu nie strzeliło do głowy robić sobie z tego ciągu ulic obwodnicę dla wszystkiego jak leci bo takich rzeczy się po prostu nie robi na drogach, który nawierzchnia i otoczenie są nieprzystosowane do przyjmowania ciężkiego ruchu tranzytowego. W ogóle TIRy powinny mieć prawo zjeżdżać z krajówek tylko dojeżdżając do miejsca docelowego.

P
Poinformowany
3 lutego, 21:06, Gość:

Skoro wydano ponad 70k na dokumentację projektową to i kosztorys inwestorski również musiał być a więc wiadomo ile inwestycja może kosztować.

Chyba że się uprawia propagandę niemożliwości i oskarży PiS że nie chce dać ?

Żadnej przebudowy nie będzie, a jak ktoś spyta na co poszło ponad 70k to jak zwykle do kosza.

Wystarczyło by wprowadzić tylko nową regulację świetlną na skrzyżowaniu zmieniającą się w zależności od "długości korka" na każdym z 2 krzyżujących się głównych kierunków. Powinno to zwiększyć przepustowość na tym skrzyżowaniu w godzinach szczytu o 20 - 30 % oceniając tak na ... inżynierskie oko ! Ale jeśli chcemy mieć dofinansowanie to pewnie ta dokumentacja jest wymagana.

G
Gość

półśrodki i bajery...brak jaj by sie zabrać za gruntowną budowe ringu

Z
Zdzisław
3 lutego, 21:06, Gość:

Skoro wydano ponad 70k na dokumentację projektową to i kosztorys inwestorski również musiał być a więc wiadomo ile inwestycja może kosztować.

Chyba że się uprawia propagandę niemożliwości i oskarży PiS że nie chce dać ?

Żadnej przebudowy nie będzie, a jak ktoś spyta na co poszło ponad 70k to jak zwykle do kosza.

nie do kosa a do kieszeni znow tego nark.... michala Teszki

G
Gość

Znajdźcie pieniądze na dokończenie Ringu .

G
Gość

Skoro wydano ponad 70k na dokumentację projektową to i kosztorys inwestorski również musiał być a więc wiadomo ile inwestycja może kosztować.

Chyba że się uprawia propagandę niemożliwości i oskarży PiS że nie chce dać ?

Żadnej przebudowy nie będzie, a jak ktoś spyta na co poszło ponad 70k to jak zwykle do kosza.

Dodaj ogłoszenie