Szczeciński przewoźnik, działający na Bałtyku od 20 lat, eksploatuje obecnie siedem promów na liniach Świnoujście-Ystad i Świnoujście-Trelleborg.
- Polonia i Skania to jednostki pasażerskie - zaznacza Jarosław Kotarski, dyrektor Unity Line. - Jan Śniadecki i Kopernik, promy kolejowe obsługują przede wszystkim rynek cargo. Z kolei Gryf, Galileusz i Wolin to promy towarowo-pasażerskie.
Spółkę w 1994 roku powołały do życia Polska Żegluga Morska oraz Euroafrica. Początek działalności operacyjnej przewoźnik wiąże z 1 czerwca 1995 r. i dziewiczym rejsem promu Polonia.
- Dzisiaj właścicielem Unity Line jest PŻM - dodaje dyrektor.
Przewoźnik w liczbach
- W lutym 2001 r. na nasz pokład wszedł milionowy pasażer - przypomina Kotarski. - Pięciomilionowego pasażera spodziewamy się w sierpniu.
W ciągu 20 lat promy Unity Line przewiozły ponad 1,41 mln samochodów osobowych, ponad 2,75 mln ciężarówek i prawie 355 tys. wagonów.
Dodajmy, że przewoźnik przejął cały transport kolejowy.
Zdarzały się ładunki nietypowe
Najdłuższe - śmigła elektrowni wiatrowej - mierzyły 54 m. Aż 124 tony ważyły elementy kotłowni. Najszerszy ładunek mierzył 6,6 m.
Pierwsze wesele na Skanii odbyło się 7 sierpnia 2009 r., narodziny - 5 września tego samego roku. Szef kuchni na Polonii, Mirosław Bobrowski zdobył w 2010 r. Kulinarny Puchar Świata w Luksemburgu. Wizytówką przewoźnika są Regaty Unity Line. W 14. edycji uczestniczyło ponad 100 jednostek i 400 żeglarzy. Kotarski potwierdza, że w związku z prywatyzacją PŻB właściciel Unity Line na razie wstrzymał się z zakupem dwóch kolejnych promów.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?