Ustawa śmieciowa dla przedsiębiorców prowadzących firmę w domu. Co i jak po zmianie przepisów?

Alek Radomski aleksander.radomski@mediaregionalne.pl
Co powinien zrobić przedsiębiorca, który prowadzi działalność gospodarczą w miejscu, w którym mieszka?
Co powinien zrobić przedsiębiorca, który prowadzi działalność gospodarczą w miejscu, w którym mieszka? Zdjęcie poglądowe
Udostępnij:
Gdzie ma po zmianie przepisów (od pierwszego lipca śmieci będą należeć do gmin) wyrzucić śmieci słupski przedsiębiorca, który prowadzi działalność gospodarczą we własnym "M"? Zapytaliśmy o to urzędników.

Rewolucja śmieciowa zbli­ża się coraz bliżej. Na począt­ku przyszłego tygodnia dowiemy się, kto i za ile będzie od 1 lipca wywoził odpadki w Słupsku. Za niespełna miesiąc gmina stanie się właścicielem produkowanych przez mieszkańców odpad­ków komunalnych i to ona będzie za nie odpowiadać. Na koniec wystawi nam za to rachunek. Zapisy ustawy śmieciowej umożliwiają gminom odbieranie odpadków od nieruchomości niezamieszkałych, czyli na przykład z urzędów i od przedsiębiorstw.

Co ciekawe, na takie rozwiązanie decydują się tylko nieliczne samorządy. Tak jest w wypadku Warszawy i Poznania. W Słupsku odwrotnie. Nowym systemem gospodarowania odpadami komunalnymi objęte zostaną jedynie nieruchomości zamieszkałe.

Ale co powinien zrobić przedsiębiorca, który prowadzi działalność gospodarczą w miejscu, w którym mieszka? Czy w związku z nową ustawą śmieciową powinien kupić oddzielny - firmowy kosz na śmieci?

Trzymać go we własnym "M" czy pod blokiem? A może odpadki można segregować i wyrzucić zwyczajnie do zsypu? - to pytania, które zgłosił nam jeden z czytelników-przedsiębiorców.

Zapytaliśmy o to w słupskim urzędzie. Ten uspokaja. Dodatkowych koszy kupować nie będzie trzeba.
Przedsiębiorcy, którzy prowadzą działalność gospodarczą zarejestrowaną we własnym mieszkaniu i którzy produkują wyłącznie odpady komunalne w niewielkiej ilości, mogą spać spokojnie.

Jak informuje Dawid Zielkowski, rzecznik prezydenta Słupska, w opinii resortu środowiska taka nieruchomość jest uznawana wyłącznie za nieruchomość, na której zamieszkują mieszkańcy.

- W związku z tym nie ma potrzeby zawierania odrębnej umowy na wywóz śmieci dla działalności gospodarczej - informuje Dawid Zielkowski, rzecznik prezydenta Słupska. - Nie trzeba uiszczać do gminy osobnej opłaty za część nieruchomości, na której jest prowadzona działalność. Nie ma zatem obaw, że taki mieszkaniec będzie zobowią-zany płacić podwójnie za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Ale uwaga! Tak jest tylko pod warunkiem, że nieruchomość nie ma wydzielonej odrębnej części, na której jest prowadzona działalność gospodarcza.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Od czasu reportażu o przekrętach z wywozem odpadów medycznych ,

ciekawi mnie sprawa wyrzucania  śmieci - odpadów medycznych z PRYWATNYCH GABINETÓW  ginekologicznych i stomatologicznych w blokach mieszkalnych.

 Nigdy nie widziałam czerwonego worka w żadnym gabinecie. Czy ICH obowiązują inne przepisy ?????

 

l
lipa

wiem ze nic nie wiem - wykupione mieszkanie w ktorym nikt nie mieszka a jedynie dziala firma i pracuja

ludzie wytwarzajac rowniez odpady?

Więcej informacji na stronie głównej Głos Pomorza
Dodaj ogłoszenie