Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ustczanie twierdzą, że obwodnica jest za krótka

Bogumiła Rzeczkowska
Bogumiła Rzeczkowska
Projektanci obwodnicy Paweł Płatkiewicz i Krzysztof Świderski z poznańskiej Pracowni Projektowej „Most” na konsultacjach.
Projektanci obwodnicy Paweł Płatkiewicz i Krzysztof Świderski z poznańskiej Pracowni Projektowej „Most” na konsultacjach. Bogumiła Rzeczkowska
W ratuszu odbyły się kolejne konsultacje z mieszkańcami, dotyczące projektu obwodnicy. Jednak ustczanie wciąż mają sporo uwag.

O tym, jak trudno przychodzi zaprojektować przebieg drogi, przekonali się mieszkańcy Ustki, którzy wzięli udział w spotkaniu dotyczącym przebiegu obwodnicy miasta, ale także urzędnicy i projektanci. Do zmienionego projektu ustczanie wciąż mają zastrzeżenia.

To droga o strategicznym znaczeniu dla miasta, bo w przyszłości ma prowadzić zachodnią częścią Ustki do rozbudowanego portu. Obecnie drogą krajową nr 21 przejeżdża 11 tysięcy samochodów na dobę, a wojewódzką nr 203 (ul. Darłowska) - 8 tysięcy. Natomiast obwodnicą według prognozy ruchu ma jeździć latem 11 tysięcy pojazdów, zimą - 9 tysięcy.

Według najnowszego projektu, obwodnica rozpocznie się od ronda przy ulicy Rzemieślniczej (przy wjeździe do Ustki z kierunku Słupska), ponieważ odstąpiono od pomysłu połączenia z rondem przy Intermarche.

Projektanci zaplanowali nad torami kolejowymi dwuprzęsłowy wiadukt. Na skrzyżowaniu z łącznikiem do Ogrodowej i Wodociągów - rondo w postaci wyspy przejazdowej. Dalej 500-metrową estakadę ponad terenami zalewowymi Słupi, dwupoziomowe skrzyżowanie z ul. Polną i końcowy odcinek z wylotem na ul. Darłowskiej przy Lidlu. Tam jednak powstaną ekrany akustyczne, bo z jednej strony znajdują się bloki spółdzielni 
„Korab”, z drugiej - działki pod budowę domków. To w największym skrócie.

Przebieg drogi budzi emocje wśród działkowców i mieszkańców ul. Rzecznej, którzy oczekują rekompensat. Jednak do projektu mają też zastrzeżenia dalsi sąsiedzi obwodnicy - mieszkańcy ulicy Darłowskiej, za których oknami nadal będą przejeżdżać TIR-y do Morpolu w Duninowie. Ich zdaniem, obwodnica powinna być dłuższa i przebiegać poza miastem. Projektanci twierdzą, że szacunkowy koszt budowy według obecnej wersji to 65-70 mln zł.

Oglądaj także: Otwarcie punktu konsultacji w CIS Ustka

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza