Ustecka Karta Mieszkańca jest przeznaczona dla wszystkich, którzy w deklaracji PIT wskazują ustecki adres zamieszkania. To oznacza, że część ich podatków trafia do kasy miejskiej.
- Zapraszamy mieszkańców do składania wniosków o wydanie karty – ruszamy w poniedziałek 18 stycznia. Zachęcamy do składania wniosków elektronicznych, ale na terenie miasta funkcjonować będzie także pięć punktów, w którym będzie można złożyć wnioski papierowe i odebrać plastikowe karty – informuje Eliza Mordal, rzeczniczka usteckiego ratusza.
Wniosek można złożyć elektronicznie. Należy założyć konto na stronie www.jestemzustki.pl. Na tym portalu znajdują się też informacje o Usteckiej Karcie Mieszkańca oraz wykaz partnerów, czyli firm i instytucji, w których można liczyć na zniżki i rabaty. Lista partnerów będzie wciąż aktualizowana, a rozpoznać ich można po naklejce z logo Usteckiej Karty Mieszkańca.
Po pozytywnej weryfikacji wniosku automatycznie tworzona jest karta w wersji elektronicznej, ale można posiadać też kartę fizyczną - plastikową. Na terenie Ustki znajduje się pięć punktów wydawania karty - w Biurze Obsługi Interesanta w ratuszu, w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej, w Centrum Integracji Społecznej przy ul. Wiejskiej 10, w Szkole Podstawowej Nr 1, w Ośrodku Sportu i Rekreacji.
ZOBACZ TEŻ:
Kartę może otrzymać każda osoba, mieszkająca w Ustce lub przebywająca tu z zamiarem stałego pobytu. Trzeba jednak spełnić jeden z warunków. To wskazanie w PIT za rok poprzedni adresu zamieszkania w Ustce, nawet w przypadku, gdy nie wykazało się dochodów. Wystarczy też być członkiem rodziny osoby, która spełnia pierwszy warunek, wspólnie zamieszkującym, ale nie osiągającym dochodów opodatkowanych. Kartę dostaną także ci, którzy otrzymują pomoc z Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ustce.
Do wniosku należy dołączyć pierwszą stronę zeznania PIT za rok poprzedni, poświadczoną przez Urząd Skarbowy pieczęcią lub elektronicznym poświadczeniem odbioru. W przypadku osób, które nie osiągają dochodów, konieczne jest zaświadczenie z Urzędu Skarbowego potwierdzające ten fakt z jednoczesną informacją o zarejestrowaniu w Urzędzie Skarbowym ze wskazaniem usteckiego miejsca zamieszkania podatnika.
Emeryci i renciści, którzy nie składają PIT, muszą okazać zeznanie PIT z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. W przypadku dzieci do 18 roku życia, dokumenty przedstawia jeden z rodziców. w przypadku pełnoletnich osób uczących się, bez dochodów, potrzebne jest zaświadczenie placówki oświatowej, potwierdzające kontynuację nauki, zawierające adres zamieszkania ucznia, czy studenta.
Natomiast gdy ktoś korzysta z pomocy społecznej i nie składa PIT, potrzebne jest zaświadczenie z Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ustce o korzystaniu z tej pomocy. Jednak tylko w przypadku odbioru karty w punkcie innym niż MOPS w Ustce. W sytuacji sprawowania opieki prawnej, potrzebne jest orzeczenie właściwego sądu.
Gdy przebrniemy już przez te wszystkie formalności i zbierzemy wymagane dokumenty, możemy złożyć wniosek przez Internet lub wyruszyć do jednego z punktów. Dane kontaktowe w razie pytań - e-mail: [email protected]
lub telefon 59 8154 300.
Przypomnijmy, że Karnet Kulturalny i Karta Usteckiego Seniora stały się elementem Usteckiej Karty Mieszkańca. Dzięki temu mieszkańcy będą posługiwać się jedną.
Bądź na bieżąco i obserwuj:
Jak globalne ocieplenie zmienia wakacyjne trendy?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?