Ustecka obwodnica czeka na dofinansowanie z KPO. Port szykowany pod wiatraki

Bogumiła Rzeczkowska
Bogumiła Rzeczkowska
Archiwum
Udostępnij:
Ustka nie zapomniała o swoich wielkich planach. Obwodnica jest na etapie załatwiania zezwoleń. Port, choć to nie miejska inwestycja, oczekuje nowej koncepcji.

Południowe obejście Ustki, czyli obwodnica, która nie całkiem ma omijać miasto oraz modernizacja portu - to dwie inwestycje, które mają wpłynąć na rozwój miasta, ale też i kontrowersyjne, bo – zdaniem przeciwników – będą uciążliwe dla ludzi i środowiska.

Obie – na razie w sferze dokumentacji.

- Decyzja środowiskowa dotycząca budowy obwodnicy została wydana 10 maja 2019 roku – informuje Eliza Mordal, rzeczniczka usteckiego ratusza. - Na jej podstawie można uzyskać pozwolenie na realizację, czyli ZRID. Wykonana jest dokumentacja techniczna. Obecnie trwa procedura mająca na celu uzyskanie pozwolenia wodnoprawnego. Dopiero następnym krokiem będzie procedura uzyskania zezwolenia na realizację inwestycji drogowej. Jeśli chodzi o finansowanie, zgłosiliśmy inwestycję do Krajowego Planu Odbudowy.

Obwodnica ma połączyć drogę krajową nr 21 z drogą wojewódzką nr 203, czyli ulicę Słupską z Darłowską, następnie dalej przebiegać ulicą Koszarową do zmodernizowanego w przyszłości portu. Jednak ta inwestycja jest na razie na etapie analiz po zerwaniu umowy na dofinansowanie.
- Urząd Morski w Gdyni nie wycofał się z modernizacji portu. Aktualnie analizuje zmianę koncepcji przebudowy w kierunku uzyskania większej funkcjonalności przebudowywanej infrastruktury, w tym wykorzystania jej do budowy polskich morskich farm wiatrowych. – wyjaśnia Eliza Mordal. - Zarząd Portu Morskiego w Ustce jest w bezpośrednim i stałym kontakcie z Urzędem Morskim w Gdyni w sprawie rozbudowy naszego portu oraz stanu technicznego już istniejącej infrastruktury.

Przypomnijmy, że na pierwszy etap inwestycji przebudowy usteckiego portu Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa przyznała ze środków unijnych prawie 190 mln zł, które należało rozliczyć do końca marca 2023 roku.

W drugim kwartale 2019 roku miał zostać ogłoszony przetarg na zaprojektowanie i przebudowanie portu w Ustce. Jednak przeciągające się prace nad sporządzeniem dokumentacji przygotowawczej, a co za tym idzie uzyskanie decyzji środowiskowej, operatu wodnoprawnego i sporządzenia programu funkcjonalno-użytkowego, spowodowały znaczne opóźnienia. Z początkiem kwietnia 2020 roku Urząd Morski w Słupsku przestał istnieć. Tuż przed likwidacją, 25 marca 2020 roku, urząd morski przesłał do Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa wniosek o rozwiązanie umowy na dofinansowanie projektu. Jako powód rozwiązania umowy podano „znaczne opóźnienia w realizacji wykonania dokumentacji przygotowawczej do ogłoszenia przetargu na roboty budowlane”. W piśmie z dnia 8 kwietnia ARiMR zawiadomiła o rozwiązaniu umowy na dofinansowanie.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

J. Parys: Zajęcie statków przez władze Doniecka to rodzaj odwetu

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
6 października, 19:03, Krzysztof:

pamiętam sesję Rady Miejskiej w Ustce- zapewnienia dyr. Urzędu Morskiego zapewnienia p. Wysoczańskiego o tym, że zalatwil 190 mln w Ministerstwie , sztuczne forsowanie koncepcji przebudowy, ustawiane spotkania z min. Gróbarczykiem i jego obrażliwe slowa w stosunku do wladz Ustki , koncepcje przeladunkow jako antidotum na utrzymanie portu przez p. Karasia, itp. , , czas zweryfikował 190 mln dotacji - wyparowało, ciekaw jestem dalszego losu obwodnicy i jej wpływu na Ustkę Zachodnią, co dalej z portem - ?

Wysoczański to załatwił... ale dotacje dla siebie i synów (ile już ma 10 tirów w porcie?)! Powinien siedzieć za okradanie państwa w białych rękawiczkach razem z pijakiem kołtuniakiem?!

K
Krzysztof

pamiętam sesję Rady Miejskiej w Ustce- zapewnienia dyr. Urzędu Morskiego zapewnienia p. Wysoczańskiego o tym, że zalatwil 190 mln w Ministerstwie , sztuczne forsowanie koncepcji przebudowy, ustawiane spotkania z min. Gróbarczykiem i jego obrażliwe slowa w stosunku do wladz Ustki , koncepcje przeladunkow jako antidotum na utrzymanie portu przez p. Karasia, itp. , , czas zweryfikował 190 mln dotacji - wyparowało, ciekaw jestem dalszego losu obwodnicy i jej wpływu na Ustkę Zachodnią, co dalej z portem - ?

Więcej informacji na stronie głównej Głos Pomorza
Dodaj ogłoszenie