Do koperty albo pudełka trzeba włożyć najważniejsze dokumenty związane ze zdrowiem, a potem umieścić je w lodówce. To tam sięgną lekarze i ratownicy, gdy konieczna będzie ich interwencja w domu właściciela koperty.
Zasada działania jest prosta: koperta z wypełnioną ankietą zawierać ma najważniejsze dane o osobach, do których może zostać wezwane pogotowie ratunkowe. W ankiecie należy zatem wpisać informacje o przebytych chorobach, przyjmowanych lekach i ewentualnych uczuleniach. Jest tam też miejsce na imię, nazwisko, numer pesel, a także kontakt do najbliższej rodziny.
Zobacz także Urząd Miasta Ustka uruchomił Miejski System Powiadamiania SMS
Co ważne, plastikową kopertę należy umieścić w lodówce. Na lodówce należy przykleić naklejkę. To miejsce, w którym ratownik medyczny będzie szukał informacji o pacjencie. Koperta życia ma pomóc przede wszystkim starszym, samotnie mieszkającym osobom.
Decyzję o wprowadzeniu w Ustce koperty życia podjął Burmistrz Jacek Graczyk. Inicjatywa wyszła natomiast od Radnej Marii Czaplińskiej.
Koperty wydawane są bezpłatnie w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej. Więcej informacji o kopercie życia można uzyskać w siedzibie MOPS w Ustce, ul. Kard. St. Wyszyńskiego 3 bądź telefonicznie 059- 815-43-90.
Warto dodać, że już niebawem MOPS zamierza wdrożyć system teleopieki. Osoby nim objęte otrzymają specjalny nadajnik, połączony z telefonem. Gdy źle się poczują wystarczy, że nacisną guzik w nadajniku i w ten sposób wezwą pomoc.
(UM USTKA)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?