Ustecki port będzie remontowany

Redakcja
Wschodnia strona portu jest zniszczona i wymaga szybkiego remontu.
Wschodnia strona portu jest zniszczona i wymaga szybkiego remontu.
Urząd Morski projektuje dokumentację techniczną remontu wschodniej części przystani. Prace mają rozpocząć się w tym roku i potrwać dwa lata. Niestety, ominą najbardziej zniszczone falochrony.

Remontowane ma być całe nabrzeże po wschodniej stronie portu aż do początku falochronu (molo). Prace obejmą kilkusetmetrowy odcinek nabrzeży portowych, które noszą nazwy lęborskiego, kołobrzeskiego i słupskiego.

Ekipy remontowe rozbiorą nabrzeża aż do poziomu wody. Zakonserwują gnijące w wielu miejscach drewniane pale, które podtrzymują całą konstrukcję. Potem na nich ułożą nową, betonową nawierzchnię. Z nabrzeża mają zniknąć także wiszące teraz opony, które cumujące jednostki wykorzystują jako odbojniki chroniące statki przed uszkodzeniem o betonowy brzeg. Zamiast nich na całej długości nabrzeża pojawi się podłużna odbojnica.

- Koszt tych prac szacujemy na około 24 miliony, ale jesteśmy przygotowani na to, że może być więcej lub mniej o około dziesięć procent - mówi Adam Borodziuk, zastępca dyrektora ds. technicznych Urzędu Morskiego w Słupsku. - Obecnie przygotowujemy projekt, prace nad nim mają skończyć się na przełomie marca i czerwca.

O pieniądze na remont słupski Urząd Morski będzie starał się w Ministerstwie Infrastruktury oraz z funduszy unijnych przeznaczonych na pomoc rybołówstwu. Remont ma być wykonywany etapami i potrwać około dwóch lat. Ze zbliżającego się remontu nabrzeża cieszą się władze Ustki.

- Mam zapewnienie, że remont będzie podzielony na etapy - zaznacza Jan Olech, burmistrz Ustki. - Co ważne dla nas, roboty nie będą prowadzone w okresie sezonu letniego. Niestety, okazuje się, że nie ma pieniędzy na remont falochronu. To najbardziej newralgiczna część portu. W listopadzie ubiegłego roku dyrektor Borodziuk sam przyznał publicznie, że falochron jest w tak kiepskim stanie technicznym, że nie przetrwa kolejnego sztormu. Zapewnił wówczas usteckich radnych miejskich, że jego urząd będzie starał się o pieniądze na remont.

- Niestety, nie udało się ich dostać, bo przyznający fundusze z programu rybołówstwa uznali, że takie pieniądze się nam nie należą, bo falochron w porcie nie służy tylko rybakom - tłumaczy Adam Borodziuk. - Pieniędzy na remont nie zaplanowano także w ministerstwach.
Na zachodzie bez zmian

Od 26 lutego na razie na trzy miesiące zarząd zachodnią stroną portu przejął od słupskiego starostwa ustecki ratusz. Ustka zapewnia, że w przedłuży wszystkie, dotychczasowe umowy z dzierżawcami terenów. dochody z czynszów będą przeznaczone na bieżące utrzymanie zachodniej strony portu.

Port wraca do urzędu

Rozpoczęcie remontu nabrzeży wiąże się z drugą już w tym roku zmianą zarządcy portu. Na początku roku wojewoda pomorski przekazał port pod administrację słupskiego starostwa powiatowego. Teraz okazuje się, że aby Urząd Morski mógł ubiegać się o pieniądze na remont portu, znów musi być jego administratorem. Dlatego teraz słupski powiat znów przywróci w porcie zarząd urzędników morskich. Na przejęcie portu pod swoją administrację ubiega się natomiast Ustka. Najpierw, bo jeszcze w czerwcu tego roku, przejmie tereny po zachodniej stronie.

Wideo

Komentarze 12

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

M
MAJ

Juz raz budowano MARINE w USTCE.
Dyrektor koordynator trzy lata temu,za koszty reprezentacyjne przez pol roku w TAWERNIE PORTOWEJ w USTCE
chlal,zarl, goscil sie ,balowal,po czym czmychnal i tyle to bydle bylo widac.

G
Gość

Teraz okazuje się, że aby Urząd Morski mógł ubiegać się o pieniądze na remont portu, znów musi być jego administratorem. Dlatego teraz słupski powiat znów przywróci w porcie zarząd urzędników morskich.

Czy to nie robota pana Wąsika, która profesjonalnie wykonał?????

G
Gość
W dniu 15.03.2010 o 08:21, Gość napisał:

W jakim calu ten remont ????Czy jest to związane z konkretnymi planami jakie port powinien realizować o znaczeniu strategicznym dla Ustki i gospodarki morskiej ?????Mamy port dla portu i dla Urzędu Morskiego w Słupsku . UM chciał się pozbyć portu a władze Ustki przystąpiły do komunalizacji . I z pozbycia nic nie wyszło i z komunalizacji .Beneficjentem środków unijnych na realizacje remontów portu mogła być Ustka . Lecz brak funduszy w budżecie miasta ( a Urząd Morski to Skarb Państwa - Ministerstwo Infrastruktury ) niweczy plany komunalizacji oraz perspektywy jego rozwoju związane z szeroko pojętą gospodarką morską . Po za tym władze Ustki nie maja żadnego konkretnego planu na port - tylko turystyka ( a to sezonowość ) . A Urząd Morski nie jest od prowadzenia działalności gospodarczej - w przeciwieństwie do szefa .



Chciał przejąć przez 3 lata ale nie potrafił. Hihihi
N
Nickon

Albo cytowany albo cytujący nie wiedzą że nie może coś się dziać na przełomie marca i czerwca. Wstyd. Czy w tej redakcji nikt nie czyta co zostaje przekazane ludziom do czytania???? To przecież uwłacza inteligencji czytających. Analfabeci wtórni siedzą w redakcji????

p
private

przed wejsciem do portu powinno pisać private,teren prywatny lub tabliczka z psem ja dobiegam do furtki w 2 sekundy a ty ?

G
Gość
W dniu 15.03.2010 o 06:57, gazeciarz napisał:

ustecki port w ustce jest dzierzawiony,i jest prywatny kto więc remont powinien robić urząd morski czy prywaciarz



W jakim calu ten remont ????
Czy jest to związane z konkretnymi planami jakie port powinien realizować o znaczeniu strategicznym dla Ustki i gospodarki morskiej ?????
Mamy port dla portu i dla Urzędu Morskiego w Słupsku . UM chciał się pozbyć portu a władze Ustki przystąpiły do komunalizacji . I z pozbycia nic nie wyszło i z komunalizacji .
Beneficjentem środków unijnych na realizacje remontów portu mogła być Ustka . Lecz brak funduszy w budżecie miasta ( a Urząd Morski to Skarb Państwa - Ministerstwo Infrastruktury ) niweczy plany komunalizacji oraz perspektywy jego rozwoju związane z szeroko pojętą gospodarką morską .
Po za tym władze Ustki nie maja żadnego konkretnego planu na port - tylko turystyka ( a to sezonowość ) .
A Urząd Morski nie jest od prowadzenia działalności gospodarczej - w przeciwieństwie do szefa .
g
gazeciarz

ustecki port w ustce jest dzierzawiony,i jest prywatny kto więc remont powinien robić urząd morski czy prywaciarz

T
Tomek990

Istnieje coś takiego jak przełom MARCA i CZERWCA ?
W jakim kalendarzu? Chińskim?

~marynarz~

Ojej! Wypowiada się z-ca dyrektora. Pewnie dyrektor rozpracowuje siatkę agentów która go śledziła.

g
gość

Cyt. ,,mówi Adam Borodziuk, zastępca dyrektora ds. technicznych Urzędu Morskiego w Słupsku. – Obecnie przygotowujemy projekt, prace nad nim mają skończyć się na przełomie marca i czerwca." Pewnie Borodziuk zapomniał że pomiędzy marcem a czerwcem jest jeszcze kwiecień i maj, ale to nie jest określenie techniczne...

T
Tomasz.Słupsk

"Prace nad nim mają skończyć się na przełomie marca i czerwca". Okropnie długi przełom. Z kolei prawdopodobna 10-procentowa różnica w kosztach remontu, przewidywana już na etapie przygotowywania dokumentacji, to dużo.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3