Ustecki port nie dla wielkich ciężarówek

Krzysztof Piotrkowski
Feralny wiadukt.
Feralny wiadukt. Fot. Krzysztof Tomasik
Od nowego roku ciężarówki o wadze powyżej 15 ton nie mogą wjeżdżać do usteckiego portu, gdzie znajdują się największe miejscowe firmy. To może oznaczać kompletny paraliż usteckiego handlu.

Skandal - tak mówią najwięksi usteccy przedsiębiorcy o decyzji Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, która przed wiaduktem prowadzącym do portu ustawiła znak zakazujący przejazdu ciężarówkom o wadze powyżej 15 ton.

Ograniczenie pojawiło się po tym jak droga do portu stała się drogą krajową. Przed jej przejęciem przez GDDKiA wszyscy byli z tego zadowoleni, bo zmiana właściciela miała być gwarancją większych inwestycji drogowych. Nikt jednak nie przewidział, że może sparaliżować ruch w porcie.

Problem jest bardzo poważny, do tej pory przez wiadukt przejeżdżały tiry, które odbierały towar m.in. z Aukcji Rybnej, Korabia, Łososia, Morpolu, Poldan Netu, czy Hydro Navalu.

Ponadto do portu regularnie przyjeżdżają kilkudziesięciotonowe cysterny z paliwem do kutrów rybackich. Przez decyzję drogowców przyszłość usteckiego handlu i rybołówstwa nagle stanęła pod znakiem zapytania.

- Przecież to tutaj znajdują się największe firmy w Ustce - mówi oburzony Wiesław Kamiński, prezes Aukcji Rybnej. - Transport odbywa się tylko wielkimi ciężarówkami, które po załadowaniu ważą 37-40 ton. Póki co ma nawet żadnego innego objazdu. Nie wyobrażamy sobie, żeby tak zostało.

Przedsiębiorcy są wściekli, że nikt nie wziął pod uwagę, że to jedyna droga dla ciężarówek i nie nawet raczył poinformować wcześniej o zmianie.

- Moi duńscy kontrahenci nie wyślą do mnie po towar dwóch mniejszych ciężarówek, bo to podwaja koszty transportu - mówi Marek Szpakowicz, dyrektor spółki Poldan Net, zajmującej się m.in. produkcją sieci rybackich.

Zdesperowani przedsiębiorcy sami sprawdzili inne możliwości dojazdu. Okazało się, że do portu można dojechać jedynie wąskim i krętym duktem leśnym, przez który wielkie tiry nie mają szans się przedrzeć.

- Tir skosi drzewa i rozpruje plandekę - mówi Marek Szpakowicz. - Kontrahenci zagraniczni którzy wynajmują spedycję, po pierwszym przejedzie nie będą chcieli więcej jechać tą drogą. I nic dziwnego.

Przedsiębiorcy już piszą apel o interwencję w GDDKiA do wszystkich możliwych instytucji i lokalnych parlamentarzystów. Według Generalnej Dyrekcji wiadukt nad torami grozi zawaleniem.

- Stan wiaduktu jest awaryjny i może grozić zawaleniem - ostrzega Jarosław Watus z wydziału mostów. - Jak najszybciej przeprowadzimy tam ekspertyzę, aby móc go wyremontować, trzeba postawić dźwigary i naprawić filary. To jednak może trwać miesiącami, jak przez ten czas mają poruszać się tiry? Na to pytanie w GDDKiA nie potrafiono nam odpowiedzieć.

Wideo

Komentarze 11

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Dyrektor Krajewski czyli zastępca ds inspekcji morskiej Urzędu Morskiego czy to prawda że platforma powołała faceta bez wyzzego wykształcenia na dyrektora pomimo że trąbi sie o tym od roku.

m
marand

Dlaczego przy skrzyżowaniu koło straży nie postawionu znaku zakazu wjazdu powyżej 15 t , tylko dopiero przed mostkiem??????? następny przykład jak potrafią myśleć urzędnicy!!czy tir wycofa od mostku do skrzyżowania,czy przejedzie nie patrząc na znak?

d
deflorator

babcia typowo sowieckie myslenie jak ten most dostanie pary tyle co wiadukt tez bedzie do remontu... pozatym komus pod domem zrobicie ulice dla tirow ? nikt na to nie zezwoli.

b
babcia

I po co płakać, jak jest proste rozwiązanie za mała pieniądze. Wystarczy zrobić przejazd przez tory i wjazd starą bramą i po krzyku. Panowie, główki są do myślenia a nie od parady, zacznijcie nimi pracować. Dlatego mamy taką Polskę, bo Panom mózgi zamarzły a i gotowców brakuje...Wracajcie na Marsa...

~mieszkaniec~

olo ma rację, wystarczy zrobić przejazd przez tory i wjazd do portu druga bramą kolejową załatwi problem, trzeba tylko chcieć

z
zfieszak
W dniu 09.01.2009 o 11:27, kierowca bombowca napisał:

Na ulicy Darłowskiej za mostem na rzece brak znaku drogowego zakazującego skrętu w prawo w ul. Westerplatte samochodów o ciężarze powyżej 15t. Wiechałem tirem i stoję przed wiaduktem dalej jechać nie mogę waga 18 t, ale jak mam na drodze o szerokości 2,8 zakręcić tirem długości 16 m? No Jak spece od znaków?



Może zbaczam z tematu, ale tego zakrętu zaraz przed(albo za, zależy z której strony patrzeć) nienawidzę zarówno jako kierowca jak i pieszy. Jest po prostu niebezpieczny...
k
kierowca bombowca

Na ulicy Darłowskiej za mostem na rzece brak znaku drogowego zakazującego skrętu w prawo w ul. Westerplatte samochodów o ciężarze powyżej 15t. Wiechałem tirem i stoję przed wiaduktem dalej jechać nie mogę waga 18 t, ale jak mam na drodze o szerokości 2,8 zakręcić tirem długości 16 m? No Jak spece od znaków?

G
Gość
W dniu 09.01.2009 o 08:15, nomen omen napisał:

-Olo- piszesz bzdety. Korab to teraz prywatna firma i właściciel musi wyrazić zgodę na publiczny ruch przez jego teren i wcale nie musi ot co! A sam znak i rozeznanie urzedników co jest po drugiej stronie wiaduktu po raz kolejny zaświadcza o totalnej indolencji i braku rzeczowej wiedzy tak zwanych urzędasów


To sa tereny po starym Korabiu.
g
gość

Jaki tam zaraz skandal. Przecież w naszym kraju to już standard, jak się tylko pojawi dziura na drodze to zamiast ją zlikwidować, stawia się ograniczenie prędkości, a jak nie pomaga- to fotoradar. A podatek drogowy (zawarty w paliwie), który każdy kierowca płaci, lepiej przeznaczyć na podwyżki dla prezesów firm drogoych.

n
nomen omen

-Olo- piszesz bzdety. Korab to teraz prywatna firma i właściciel musi wyrazić zgodę na publiczny ruch przez jego teren i wcale nie musi ot co! A sam znak i rozeznanie urzedników co jest po drugiej stronie wiaduktu po raz kolejny zaświadcza o totalnej indolencji i braku rzeczowej wiedzy tak zwanych urzędasów

~olo~

bez problemu można wjechać do portu, wystarczy tylko zrobić przejazd przez tory kolejowe dawną bramą kolejową do "Korabia"

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3