Ustka. Radni powiedzieli nie prezydentowi Słupska w sprawie akwaparku. Wsparcia finansowego nie będzie

fot. internet
W Słupsku wciąż brakuje akwaparku.
W Słupsku wciąż brakuje akwaparku. Fot. internet
Stosunkiem głosów 7:3 radni z Ustki odrzucili projekt listu intencyjnego, w którym Ustka miałaby wyrazić swoje wsparcie, również finansowe, dla budowy akwaparku w Słupsku.

W liście, którego przyjęcie słupszczanie zaproponowali swoim partnerom w Dwumiasta, Ustka miała wyrazić poparcie dla budowy w Słupsku wodnego centrum rekreacyjno - rehabilitacyjnego i zadeklarować przeznaczenie na ten cel 5 milionów złotych. Kobyliński osobiście stawił się w usteckim ratuszu. Towarzyszył mu wiceprezydent Ryszard Kwiatkowski i grupa urzędników.

Zależało im na pozytywnym stanowisku radnych, którzy w ramach przygotowań do kwietniowej sesji obradowali na posiedzeniu komisji gospodarki przestrzennej RM. Przekonywali, że dzięki poparciu Ustki projekt będzie miał większe szanse na dofinansowanie ze środków unijnych. W zamian proponowali m.in. preferencje w korzystaniu z akwaparku dla uczniów słupskich szkół i dla kuracjuszy usteckich sanatoriów.

Radni z Ustki już wcześniej jednak wyrażali się krytycznie o liście. - Skoro mielibyśmy dać na ten akwapark pięć milionów złotych, to chciałbym, żeby był on zlokalizowany o te 5 milionów bliżej Ustki - komentował ten pomysł jeszcze przed komisja radny Włodzimierz Siudek.

Zwolennicy wsparcia wysiłków Słupska przekonywali, że tak naprawdę nie chodzi o pieniądze, tylko o dodatkowe punkty, które pomogłyby ekipie Macieja Kobylińskiego zdobyć na akwapark pieniądze z funduszy UE.

Stanęło, że ewentualne przeznaczenie przez Ustkę na budowę akwaparku 5 mln zł wymagałoby dodatkowej uchwały. Jednak w głosowaniu aż 7 z 10 radnych opowiedziało się za odrzuceniem projektu. W efekcie nie będzie on już głosowany przez radę.

- Życzymy Słupskowi jak najlepiej, ale ten projekt nie był dobrze przygotowany. Zamiast niego, koledzy przyjęli więc mój projekt uchwały zobowiązującej burmistrza do zbudowania basenu na terenie OSIR-u - powiedział nam po obradach komisji radny Grzegorz Koski.

- Szkoda, bo to był tylko list intencyjny. Słupsk chce nam pomóc w budowie mariny, więc mogliśmy przyjąć ten list i chociaż tyle pomóc przy akwaparku. Radni niepotrzebnie przestraszyli się tak tych 5 mln zł - mówi Przemysław Nycz, wiceprzewodniczący RM, jeden z trzech radnych, którzy byli "za".

Wideo

Komentarze 24

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
W dniu 27.04.2009 o 14:40, gość napisał:

Polecam najpierw dobrze wysłuchać relacji z komisji GP a dopiero zabierać głos. Wyraźnie z wypowiedzi tych radnych wynika, iż nie byli za przekazaniem do Słupska kwoty 5 mln (o tym mogła by zdecydować dopiero na sesji Rada Miasta odrębną uchwałą) a jedynie za poparciem listu intencyjnego. A to już duża różnica !!



Dokładnie wsłuchałem się w nagranie z komisji .Poparcie przez radnych listu intencyjnego dawało wolną rekę naszemu burmistrzowi na co liczył Kobyliński za pięć dwunasta oczywiscie. Dobrze stało się ,że niektórzy radni są zdrowo - rozsądkowi .I przestań przeinaczać fakty.
~Lolo~

BRAWO Pani Paściak. Błądkowski, Koski i Górecka jestem jako mieszkaniec z Was dumny. Ekstra się zachowaliście na Komisji.

g
gość

Polecam najpierw dobrze wysłuchać relacji z komisji GP a dopiero zabierać głos. Wyraźnie z wypowiedzi tych radnych wynika, iż nie byli za przekazaniem do Słupska kwoty 5 mln (o tym mogła by zdecydować dopiero na sesji Rada Miasta odrębną uchwałą) a jedynie za poparciem listu intencyjnego. A to już duża różnica !!

G
Gość
W dniu 27.04.2009 o 10:26, Gość napisał:

Powiatowiec skończ proszę . Czy ktoś moze wie jacy to radni byli za podpisaniem listu intencyjnego dla Kobylińskiego a tym samym za daniem dla Słupska 5 mln. Wiem że był to radny Nycz i chyba jeszcze dwóch radnych. Którzy to radni? Na mój głos w następnych wyborach już nie mogą liczyć . Nasz burmistrz był za podpisaniem listu, ale stwierdził, że musi skonsultować sprawę z radnymi i dobrze stało się .


Pani Kozakiewicz i pan Tyszkiewicz
G
Gość

Powiatowiec skończ proszę . Czy ktoś moze wie jacy to radni byli za podpisaniem listu intencyjnego dla Kobylińskiego a tym samym za daniem dla Słupska 5 mln. Wiem że był to radny Nycz i chyba jeszcze dwóch radnych. Którzy to radni? Na mój głos w następnych wyborach już nie mogą liczyć . Nasz burmistrz był za podpisaniem listu, ale stwierdził, że musi skonsultować sprawę z radnymi i dobrze stało się .

G
Gość

powiatowiec twoje myślenie jest po prostu głupie, wręcz absurdalna, a na kanwie twojego myślenia może wykończyć was np. Kobylnica czy gmina Słupsk:) Nie kompromituj się chłopie, bo pojęcia nie masz o temacie, w którym piszesz:)

p
powiatowiec
W dniu 25.04.2009 o 09:05, Gość napisał:

Dziękujemu ,że odpady i scieki dostajemy od was w zmiejszonych ilościach i za darmo. Wielka zasługa ,że powstrzymujecie się hihihi. TAK trzymać.Ustczanie bądżcie wdzieczni dla słupszczan.



Kolejny przykład wiejskiego ograniczenia... co za moim płotem to mnie nie dotyczy... hehehe :D

Nie żyjecie w próżni jeżeli w całym dorzeczu Słupi nikt nie będzie dbał o środowisko to Ustka prędzej czy później przestanie zarabiać na turystyce, a plaża wschodnia zostanie zamknięta ze względu np. na występujące bakterie coli, o straceniu statusu uzdrowiska nie wspomnę

Każde działanie zmierzające do ochrony środowiska wokół rzeki Słupi przekłada się na czystość i wzrost znaczenia uzdrowiskowego w samej Ustce.

Skoro jesteście tak samo wystarczalni to może Słupsk powinien się wycofać z remontu np. ulicy Portowej? :D dla Słupska istotne są połączenia przez Słupię a nie w kierunku północnym. Ciekawe ilu turystów będzie na tyle cierpliwych by dojechać do Ustki stojąc w miejskich korkach :D albo przeciskać się okolicznymi wioskami :D
Może Słupsk powinien w strefie ekonomicznej dopuścić do działalności przemysł szkodzący w znaczącym stopniu środowisku. Dymy ze słupskich kominów i hałdy odpadów 18 km od Ustki i blisko Słupi na pewno poprawiłyby jakość środowiska i pozwoliły Ustce utrzymać status uzdrowiska. :D
Może zamiast przy rozwijaniu sieci oznakowania rowerowego i wytyczania szlaków rowerowych dookoła Słupska przestaniemy doprowadzać je do Ustki?
Albo zrezygnujemy z modernizacji linii kolejowej do Ustki czy rozbudowy węzła kolejowego w Słupsku a tym samym sensu nie będzie miała rozbudowa portu w Ustce, ograniczony będzie transport wojsk na poligon w Ustce czy też dojazd turystów do Ustki?
Itd. itd. .........

Ciekawe kto na tym najbardziej by stracił? :D

Są to inwestycje oczywiście dla Słupska i Gminy Słupsk i przez nie w części finansowane, ale może najwyższa pora zrozumieć że w dużym stopniu przekładają się pośrednio na atrakcyjność turystyczną Ustki i na rozwój przemysłu turystycznego w Ustce :) A rozwój przemysłu turystycznego w Ustce przekłada się na rozwój handlu i usług w Słupsku i Gminie Słupsk :)

No ale oczywiście Ustka jest samotną i samowystarczalną wyspą na oceanie próżności :D :D :D
G
Gość
W dniu 25.04.2009 o 00:58, powiatowiec napisał:

Każda nowa inwestycja poprawiająca komunikację w Słupsku (drogi, linie autobusowe, kolej), czy też inwestycja w ograniczenie ilości ścieków w Słupsku i gminie Słupsk to jest właśnie to co Ustka dostaje za darmo od Słupska, inwestycje w segregacje odpadów... itd. itp.Każda z tych inwestycji oczywiście służy miastu Słupsk, ale jednocześnie wszystkie służą rozwojowi turystyki w regionie.Kto finansuje te inwestycje? Oczywiście Słupsk!A kto w regionie najwięcej zarabia na turystyce? Oczywiście Ustka!Zdejmijcie klapki z oczu i spójrzcie trochę dalej poza wasz wiejski płot...



Dziękujemu ,że odpady i scieki dostajemy od was w zmiejszonych ilościach i za darmo. Wielka zasługa ,że powstrzymujecie się hihihi. TAK trzymać.
Ustczanie bądżcie wdzieczni dla słupszczan .
~nikita~
W dniu 25.04.2009 o 00:58, powiatowiec napisał:

Każda nowa inwestycja poprawiająca komunikację w Słupsku (drogi, linie autobusowe, kolej), czy też inwestycja w ograniczenie ilości ścieków w Słupsku i gminie Słupsk to jest właśnie to co Ustka dostaje za darmo od Słupska, inwestycje w segregacje odpadów... itd. itp.Każda z tych inwestycji oczywiście służy miastu Słupsk, ale jednocześnie wszystkie służą rozwojowi turystyki w regionie.Kto finansuje te inwestycje? Oczywiście Słupsk!A kto w regionie najwięcej zarabia na turystyce? Oczywiście Ustka!Zdejmijcie klapki z oczu i spójrzcie trochę dalej poza wasz wiejski płot...



Morze to też zasługa Słupska.
p
powiatowiec
W dniu , Gość napisał:

Dwumiasto to wymysł, którego ogromna większość Ustczan nie akceptuje. Niech Słupsk zostanie te 18km od nas, a Pan Kobyliński przestanie mydlić oczy jakimiś bzdurnymi pomysłami. My jemu damy dodatkowe punkty(z racji uzdrowiska) w rankingu zdobywających fundusze unijne , a on kompletnie nic wzamian. Choćby ścieżkę rowerową ma gdzieś, wpie.....rza się nam w festiwal sztucznych ogni i jeszcze ten tragiczny hejnał. Bezemnie.



POPIERAM JAK w caej rozciąglości. Dość dwumiasta niech władza Ustki sie opamięta


Każda nowa inwestycja poprawiająca komunikację w Słupsku (drogi, linie autobusowe, kolej), czy też inwestycja w ograniczenie ilości ścieków w Słupsku i gminie Słupsk to jest właśnie to co Ustka dostaje za darmo od Słupska, inwestycje w segregacje odpadów... itd. itp.

Każda z tych inwestycji oczywiście służy miastu Słupsk, ale jednocześnie wszystkie służą rozwojowi turystyki w regionie.

Kto finansuje te inwestycje? Oczywiście Słupsk!

A kto w regionie najwięcej zarabia na turystyce? Oczywiście Ustka!

Zdejmijcie klapki z oczu i spójrzcie trochę dalej poza wasz wiejski płot...
G
Gość

co wy chrzanicie? kilka dni temu dyr 2lo w słupsku wręczyła Prezydentowi listę popierających budowę tego tzw....parku a przecież ona jest mieszkanka Ustki Na Wydmie- wie co robi i Wy tez tak zróbcie- popierajcie za nieswoje pieniądze !!!!!!!!!!!!!

G
Gość
W dniu 23.04.2009 o 21:27, Ulica Grunwaldzka w Ustce napisał:

Dwumiasto to wymysł, którego ogromna większość Ustczan nie akceptuje. Niech Słupsk zostanie te 18km od nas, a Pan Kobyliński przestanie mydlić oczy jakimiś bzdurnymi pomysłami. My jemu damy dodatkowe punkty(z racji uzdrowiska) w rankingu zdobywających fundusze unijne , a on kompletnie nic wzamian. Choćby ścieżkę rowerową ma gdzieś, wpie.....rza się nam w festiwal sztucznych ogni i jeszcze ten tragiczny hejnał. Bezemnie.



POPIERAM JAK w caej rozciąglości. Dość dwumiasta niech władza Ustki sie opamięta
j
jeszczeSlupszczanin

Aquaparku nie ma dlatego że Kobylinski bierze się za całą sprawę od **** strony. I pewnie też nie powstanie.

Będąc w komisji przyznającej środki unijne, sam bym nie dał złotówki na taki projekt tylko dlatego że jest to dla mnie chore że miasto chce budować, zarządzać aquaparkiem i pewnie jeszcze "zarabiać".

Basen dla dzieci, rozwijanie sportu, przy szkole? Proszę bardzo. Na takie projekty daje się pieniądze. Dlatego Redzikowo ma swoja "kryta pływalnie przy Zespole Szkół w Redzikowie wraz z zapleczem rekreacyjno - rehabilitacyjnym" tylko zwana "aquaparkiem".

Samorząd nie jest przedsiębiorstwem, nie powinien prowadzić dzialalnosci typowo komercyjnej, ma tworzyć optymalne warunki dla rozwoju miasta i jego mieszkańców.

Inwestycje typy hotele czy aquaparki zostawia się prywatnym inwestorom.

Samorząd powinien przygotować kilka działek, umocowanie prawne t.j. plany zagospodarowania, zastanowić się nad odwiertami złóż geotermalnych jeżeli jest taka możliwość, przygotować drogi dojazdowe (i/lub kolejowe), zastanowić się nad zmianami w komunikacji miejskiej patrz stworzyc odpowiednie warunki do prowadzenia dzialalnosci.

Wybór miejsca, zakup projektu, stworzenie spółki powinno się pozostawić inwestorowi.

Sami się zastanówcie czy mając kilkaset milionów złotych chcielibyście aby taki jeden burmistrz czy prezydent z wójtem, decydowali jak macie wydać te pieniądze, w co zainwestować, o mieszaniu się w sprawy waszej spółki nie wspomnę.

Prawda jest też taka, że w powiecie słupskim mieszkańcom potrzebna jest przede wszystkim siec "krytych pływalni przy zespołach szkolnych", a nie aquapark!
Gdyby włodarze gmin ze sobą współpracowali to w tej chwili każda gmina miałaby co najmniej jeden swój własny basen za pieniądze unijne.
I takie rozwiązanie spełniłoby oczekiwania większości mieszkańców.

R
Radzio

aż dziw że to powiem, ale nie bądź egoistką, stolicą powiatu jest Słupsk, wspólnie z Gminami powinno dojść do budowy wielkiego aquaparku, proszę rozważyć pomysł o współpracy z Kobylnicą, nie chciałoby mi się jeździć do Ustki do aquaparku, na granicy Słupsk Kobylnica to super sprawa, nie daleko będzie budowana Arena, blisko jest do centrów handlowych Kobylnicy i Słupska, są połączenia MZK.

G
Gość
W dniu 23.04.2009 o 20:03, ddder napisał:

PO CO? JEST W DARŁOWIE I JAROSŁAWCU....



awqapark, owszem ale w ustce, a co d darlowa to jest on beznadziejny ze az szkoda słow, a jak sie jedzie to jest przepelniony i trzeba stac godzinami w kolejce po bilet, a w jarosławcu owszem jest i to zaj.... ale czynny tylko od maja do września, a w ustce poza sezonem to sama bym chetnie chodzila z dzieckiem sie pokapac, ale niestety nie ma gdzie, a na miejscu aquaparku stoją bloki cóż życie :D:D:D
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3